Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Kalanderstraat

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Kalanderstraat

Bericht door Wauwthur »

:lol: haha, nee dat denk ik ook niet
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Kalanderstraat

Bericht door Hendrik »

Kunstbomen? Erg vervelend dat bomen meestal diepe wortels hebben. Beetje moeilijk op het betonnen dak van de parkeergarage. :D :lol:
Wat sas as dós was kaans.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Kalanderstraat

Bericht door Highlander »

Hendrik schreef:Kunstbomen? Erg vervelend dat bomen meestal diepe wortels hebben. Beetje moeilijk op het betonnen dak van de parkeergarage. :D :lol:
Nooit bij nagedacht eigenlijk! Toch staan er behoorlijk wat (jonge) bomen op het Van Heek.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Kalanderstraat

Bericht door Hendrik »

Update van vandaag, in tegenstelling wat de datumafdruk weergeeft.
Bijlagen
SSCN3378.JPG
SSCN3378.JPG (64.38 KiB) 16111 keer bekeken
SSCN3379.JPG
SSCN3379.JPG (63.88 KiB) 16111 keer bekeken
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Kalanderstraat

Bericht door rr1991 »

Is het al af? :)
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Kalanderstraat

Bericht door Highlander »

rr1991 schreef:Is het al af? :)
In de winkels zijn ze bezig met het interieur, denk dat die binnen een maand of twee wel open gaan. Die appartementen erboven gaan langer duren schat ik in.
Gebruikersavatar
DBM
Member
Member
Berichten: 448
Lid geworden op: di mar 23, 2004 10:16 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Kalanderstraat

Bericht door DBM »

Eind maart schijnt Coolcat open te gaan. De andere winkel blijft ook bestaan maar meer als outlet.
Hofpassage zal waarschijnlijk geheel door Zara worden gehuurd. Ook komt er een etage bij, nu alleen begane grond. Zara verkoopt meer dan alleen kleding, dit moet dan in de Hofpassage komen. Ook de kleding vestiging zal gewoon open blijven. Mooie ontwikkelingen voor de toch al zeer aantrekkelijke winkelstad van de regio. :beer:
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Kalanderstraat

Bericht door enschede053 »

Mango opent eveneens deze maand nog. Volgens mij nog eerder dan Coolcat.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Kalanderstraat

Bericht door Highlander »

Volgens dat Spaanse bouwbedrijf heeft de nieuwe Mango niet twee maar drie verdiepingen. Dat worden dus echt grote nieuwe winkels...
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Kalanderstraat

Bericht door Highlander »

DBM schreef:Eind maart schijnt Coolcat open te gaan. De andere winkel blijft ook bestaan maar meer als outlet.
Hofpassage zal waarschijnlijk geheel door Zara worden gehuurd. Ook komt er een etage bij, nu alleen begane grond. Zara verkoopt meer dan alleen kleding, dit moet dan in de Hofpassage komen. Ook de kleding vestiging zal gewoon open blijven. Mooie ontwikkelingen voor de toch al zeer aantrekkelijke winkelstad van de regio. :beer:
Winkelwalhalla vooral voor jonge meiden en jongens. Zou wel leuk zijn als er iets meer diversiteit kwam in het centrum, meer voor oudere doelgroepen bedoel ik. Maar goed, de Enschedese bevolking is relatief jong, winkelaanbod zal daar wel een afspiegeling van zijn.
Gebruikersavatar
DBM
Member
Member
Berichten: 448
Lid geworden op: di mar 23, 2004 10:16 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Kalanderstraat

Bericht door DBM »

@ Highlander
Als je een koopstromen onderzoek doet, zie je dat de meeste bezoekers van de binnenstad uit de gehele regio komen en niet specifiek uit Enschede. Zou ook niet logisch zijn gezien het feit dat het veel drukker is geworden sinds het centrum er op vooruit is gegaan. Ik vind het aanbod redelijk compleet.
Wat zou je trouwens in de stad willen zien voor oudere doelgroepen? Niet dat ik heel jong ben maar ik krijg er snel een stoffig Hengelo gevoel bij. ;-)
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Kalanderstraat

Bericht door Arie »

Highlander schreef:Volgens dat Spaanse bouwbedrijf heeft de nieuwe Mango niet twee maar drie verdiepingen. Dat worden dus echt grote nieuwe winkels...
Mango is bijna klaar
Bijlagen
Kalanderstraat Mango 7-3-2015.JPG
Sno

Re: Kalanderstraat

Bericht door Sno »

Ik zag de hele stad al vol Mango-reclame hangen, maar wist niet dat er een winkel kwam. :D
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Kalanderstraat

Bericht door Highlander »

DBM schreef:@ Highlander
Als je een koopstromen onderzoek doet, zie je dat de meeste bezoekers van de binnenstad uit de gehele regio komen en niet specifiek uit Enschede. Zou ook niet logisch zijn gezien het feit dat het veel drukker is geworden sinds het centrum er op vooruit is gegaan. Ik vind het aanbod redelijk compleet.
Wat zou je trouwens in de stad willen zien voor oudere doelgroepen? Niet dat ik heel jong ben maar ik krijg er snel een stoffig Hengelo gevoel bij. ;-)
Hahaa nee niet stoffig, ik bedoel kwaliteitszaken, en iets meer diversiteit, dus niet alleen kleding. Er zijn hele mooie winkels buiten het centrum die ik wel in het centrum zou willen zien. Bij mij in de buurt bijvoorbeeld, Embrace bruids en avondmode, dat is echt een topzaak waar mensen uit het hele land komen. Die zou ik wel een mooi pand gunnen aan de Haverstraat, Langestraat of het Van Loenshof bijvoorbeeld. Zelfde geldt voor Pinna, die Italiaanse delicatessenzaak die ook op de markt staat. Pinna zou mooi bij al die andere specialiteitenzaken aan de Korte Hengelosestraat passen. Geloof overigens dat de gemeente hard z'n best doet om dat soort winkels te overtuigen naar het centrum te verhuizen.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Kalanderstraat

Bericht door Highlander »

Mango en Coolcat gaan beide deze zaterdag open. En allebei zetten ze een ook voor hun nieuw concept in de markt. Coolcat met een beleveniswinkel, Mango met een familiewinkel, m.a.w. met collecties voor mensen van jong tot oud. Enschede is Mango's eerste familiewinkel in Nederland, zie dit bericht.

https://fashionunited.nl/nieuws/retail/ ... 5032623293

Onderstreept weer eens dat internationale winkelketens tegenwoordig grote panden willen hebben. Ik hoop dat de nieuwe eigenaren van de Zuidmolen dat beseffen. Beter verbouwen met het doel om het aantrekkelijk te maken voor de grote jongens, lijkt me.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Kalanderstraat

Bericht door Hendrik »

En dat de Hofpassage ook voor deze grote winkels geschikt gemaakt wordt. Er ligt een compleet vernieuwbouwplan klaar. De Hofpassage is al leeg, alleen op de beide ingangen zit nog iets.
Wat sas as dós was kaans.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Kalanderstraat

Bericht door Highlander »

Hendrik schreef:En dat de Hofpassage ook voor deze grote winkels geschikt gemaakt wordt. Er ligt een compleet vernieuwbouwplan klaar. De Hofpassage is al leeg, alleen op de beide ingangen zit nog iets.
Zou mooi zijn als dat plan wordt uitgevoerd - de Zara die alles overneemt bedoel je, neem ik aan?
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Kalanderstraat

Bericht door Hendrik »

Highlander schreef:
Hendrik schreef:En dat de Hofpassage ook voor deze grote winkels geschikt gemaakt wordt. Er ligt een compleet vernieuwbouwplan klaar. De Hofpassage is al leeg, alleen op de beide ingangen zit nog iets.
Zou mooi zijn als dat plan wordt uitgevoerd - de Zara die alles overneemt bedoel je, neem ik aan?
Bijvoorbeeld! Maar als ZARA daar heen verkast wordt het wel een megawinkel. Dan neem ik aan dat de huidige ZARA geschikt gemaakt wordt voor de huisinrichting en hebbedingetjes afdeling. In Den Haag zit dat ook in een apart pand aan de Hoogstraat. Toen we vorig jaar met een familie uitje in Den Haag waren moesten alle dames daar naar binnen.
Wat sas as dós was kaans.
Vulkanie
Member
Member
Berichten: 46
Lid geworden op: zo nov 09, 2014 8:50 pm

Re: Kalanderstraat

Bericht door Vulkanie »

Highlander schreef:Mango en Coolcat gaan beide deze zaterdag open.
Mango is al geopend hoor.. coolcat opent morgen (zaterdag)
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Kalanderstraat

Bericht door Arie »

Vroeger zat aan de Kalanderstraat een klokkenwinkel van Ernst Tegeler
Bijlagen
Kalanderstraat juwelier en klokkenzaak Ernst Tegeler.jpg
Kalanderstraat 6A Ernst Tegeler Klokkenwinkel.jpg
Kalanderstraat 6A Ernst Tegeler Klokkenwinkel.jpg (59.57 KiB) 14876 keer bekeken
Plaats reactie