Ook voor Android?enschedeinansichten schreef:Het is een app van enschede. Met veel interessante zaken.
Omschrijving
De Enschede App biedt je alle informatie voor jouw vrijetijdsbesteding in Enschede. Van restaurants tot winkels en culturele instellingen, alles staat er in. Naast de belangrijke locaties van Enschede zijn er ook wandel- en fietsroutes beschikbaar. Met deze wandelingen kom je langs prachtige bezienswaardigheden en leer je de stad op een leuke en vaak verrassende manier kennen.
Daarnaast biedt de applicatie een compleet overzicht van alle evenementen in de stad. Zo kun je op elk moment alleen, met je partner of met vrienden een leuk evenement of mooie voorstelling bezoeken.
Infrastructuur in Enschede
- Vincent1971
- Member
- Berichten: 1294
- Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
- Locatie: Enschede
Re: Infrastructuur in Enschede
Een goed begin heeft geen einde
- Vincent1971
- Member
- Berichten: 1294
- Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
- Locatie: Enschede
Re: Infrastructuur in Enschede
Even installeren..ziet er goed uit. Bedankt
Een goed begin heeft geen einde
Re: Infrastructuur in Enschede
Die kende ik al Toch bedankt!
-
- Member
- Berichten: 1710
- Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
- Locatie: Enschede
Re: Infrastructuur in Enschede
Filmpje over de Auke Vleerstraat.
- rr1991
- Member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
- Locatie: Auckland, New Zealand
Re: Infrastructuur in Enschede
bronHOV tussen Goolkatenweg en Uranusstraat
20 mei 2015
College stemt in met ontwerp fase 5 HOV
undefinedHet college van B&W heeft ingestemd om het Definitief Ontwerp voor HOV fase 5 (Goolkatenweg – Uranusstraat) voor te leggen aan de gemeenteraad. Wanneer de gemeenteraad akkoord gaat, wordt hiermee het laatste deel van de hoogwaardige openbaar vervoerverbinding tussen Enschede en Hengelo gerealiseerd.
Omwonenden positief
Op 15 april jl. is een informatiebijeenkomst georganiseerd om ondernemers en omwonenden van de Hengelosestraat te informeren over het ontwerp. Veel aanwezigen reageerden positief en enkele reacties hebben geleid tot kleine aanpassingen. Op verzoek van de bewoners en ter bevordering van de verkeersveiligheid wisselen “fietspad” en “parkeren” in de nieuwe situatie van positie: het parkeren vindt voortaan direct naast het trottoir plaats en de fietsers fietsen op een fietsstrook langs de rijbaan.
Doorstroming OV
Het laatste deel van de HOV wordt aangelegd om bussen de files in de spits te laten vermijden. Daar waar dit niet nodig is wordt de Hengelosestraat voorzien van een groene middenberm en meer groen aan de zijkanten van de weg. De toevoeging van de busbaan in het wegprofiel zorgt voor een betere doorstroming van het busverkeer in de richting van het centrum van Enschede.
Na vaststelling van het Definitief Ontwerp in de gemeenteraad wordt gestart met de realisatie. Deze zomer wordt gestart met het verleggen en aanpassen van de kabels en leidingen, waarna in het najaar het werk aan de weg kan beginnen.
Is dit het laatste stuk busbaan dat in Enschede aangelegd zal worden?
Re: Infrastructuur in Enschede
Ik dacht zelf dat er ook nog een klein stukje zou worden aangelegd op de Oldenzaalsestraat tot aan de Kotkampweg. Daar zie ik echter weinig meer gebeuren.
Dit stuk op de Hengelosestraat is trouwens niet spectaculair. Het gaat om een enkele strook vanaf de "Chinees" tot aan het verkeerslicht met de Goolkatenweg.
Dit stuk op de Hengelosestraat is trouwens niet spectaculair. Het gaat om een enkele strook vanaf de "Chinees" tot aan het verkeerslicht met de Goolkatenweg.
Re: Infrastructuur in Enschede
Bovenstaand bericht was van 14 maart 2014. Maar vandaag is het daar weer opnieuw raak. zie: http://112twente.nl/32719/Wauwthur schreef:Afgelopen week heeft er weer een ongeval plaatsgevonden op de kruising C.F Klaarstraat / Molukkenstraat / Boulevard 1945.
Hoewel ik van mening ben dat daar niks fout hoeft te gaan als je gewoon goed oplet (zoals overal), is het misschien tijd de situatie aan te passen.
Ik stel het volgende voor:
Het kruispunt wordt ingericht als een rotonde met de busbaan door het midden. Wanneer er een bus nadert, gaan de lichten voor alle verkeer behalve de bus op rood en kan de bus vlot en veilig oversteken. Is de bus weg, gaan de lichten uit en kan het verkeer weer van de rotonde gebruik maken.
-
- Member
- Berichten: 1710
- Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
- Locatie: Enschede
Re: Infrastructuur in Enschede
Hoe moeilijk kan het zijn om goed op te letten op een kruising. Omdat het zogenaamd onveilig is daar worden er aanpassing aan de kruising gemaakt. Daardoor is het straks weer een stukje moeilijker is om van a naar b te komen.
ENSCHEDE - Er komt een diagonale knip in het kruispunt van de Brinkstraat, Perikweg en Spelbergsweg in Enschede.
Het kruispunt is geliefd bij het sluipverkeer dat vanuit de Kuipersdijk naar de Hogelandsingel rijdt. Het is straks niet meer mogelijk vanuit de Spelbergsweg rechtdoor over de Brinkstraat te rijden. Alleen linksaf richting Renatakerk en Ledeboerstraat is dan nog toegestaan.
Wijkverkeersplan
Ook worden twee gevaarlijke kruispunten aangepakt. Het kruispunt Molukkenstraat/Hogelandsingel wordt opnieuw ingericht. Ook het kruispunt Boulevard 1945/Molukkenstraat/C.F. Klaarstraat gaat op de schop. Daar is het straks niet meer mogelijk om de Boulevard over te steken vanuit de C.F. Klaarstraat
De maatregelen staan in het nieuwe wijkverkeersplan dat maandag door de gemeenteraad wordt besproken. De aanpassingen kosten 145.000 euro. De gemeente wil de effecten op de verkeersdruk bekijken en als de maatregelen geen effect hebben, kunnen deze worden teruggedraaid.
Bron: TCT
ENSCHEDE - Er komt een diagonale knip in het kruispunt van de Brinkstraat, Perikweg en Spelbergsweg in Enschede.
Het kruispunt is geliefd bij het sluipverkeer dat vanuit de Kuipersdijk naar de Hogelandsingel rijdt. Het is straks niet meer mogelijk vanuit de Spelbergsweg rechtdoor over de Brinkstraat te rijden. Alleen linksaf richting Renatakerk en Ledeboerstraat is dan nog toegestaan.
Wijkverkeersplan
Ook worden twee gevaarlijke kruispunten aangepakt. Het kruispunt Molukkenstraat/Hogelandsingel wordt opnieuw ingericht. Ook het kruispunt Boulevard 1945/Molukkenstraat/C.F. Klaarstraat gaat op de schop. Daar is het straks niet meer mogelijk om de Boulevard over te steken vanuit de C.F. Klaarstraat
De maatregelen staan in het nieuwe wijkverkeersplan dat maandag door de gemeenteraad wordt besproken. De aanpassingen kosten 145.000 euro. De gemeente wil de effecten op de verkeersdruk bekijken en als de maatregelen geen effect hebben, kunnen deze worden teruggedraaid.
Bron: TCT
Re: Infrastructuur in Enschede
hatsekidee , weer 145000 pegels naar de maan....
Re: Infrastructuur in Enschede
Als mensen zo slecht blijven opletten, is een aanpassing de enige optie toch? Verder kan ik me best voorstellen dat de mensen in de wijk wat rustiger willen wonen en niet al dat verkeer door de straat wil hebben.
Re: Infrastructuur in Enschede
sluipverkeer ontstaat doordat wegen worden afgesloten , de alternatieve routes dan afsluiten versterkt het probleem enkel....
Re: Infrastructuur in Enschede
Welke wegen zijn hier afgesloten? Als je in de wijk moet zijn, lukt dat prima. Wil je ergens anders in de stad zijn, rij je via de grotere wegen als de Gronausestraat en de Singels. Geen sluipverkeer nodig.
Re: Infrastructuur in Enschede
op de singels kun je alleen staan....
eet meer gras , het bevordert de kuddegeest.
eet meer gras , het bevordert de kuddegeest.
Re: Infrastructuur in Enschede
Hans, ik zal het je maar vertellen.. Ik ga me niet meer om jou druk maken. Je bijdragen zijn meestal zonder inhoud en je discussievaardigheden zijn ondermaats. Veel plezier nog.
-
- Member
- Berichten: 549
- Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm
Re: Infrastructuur in Enschede
Ik doe mee aan het Twentepanel en daarin werd me onlangs gevraagd of ik de gevaarlijkste punten in Enschede voor fietsers wilde aangeven. Ik gaf er 2 aan: Molenstraat/Deurningerstraat, en Brinkstraat/Perikweg/Spelbergsweg (ik fiets voornamelijk in het centrum). Dus ik begrijp heel goed dat ze die laatste aan gaan pakken. Overigens is die plek al een raar tochtgat zolang ik het me kan herinneren, nog afgezien van de onoverzichtelijke verkeerssituatie wordt je alle kanten op geslingerd op je fiets als er een harde wind blaast (tip: geen sinaasappels in je fietstas doen als je daar langs moet).
Re: Infrastructuur in Enschede
Wat gebeurt er dan met die sinaasappels Highlander? Ik ben benieuwd.Highlander schreef:Ik doe mee aan het Twentepanel en daarin werd me onlangs gevraagd of ik de gevaarlijkste punten in Enschede voor fietsers wilde aangeven. Ik gaf er 2 aan: Molenstraat/Deurningerstraat, en Brinkstraat/Perikweg/Spelbergsweg (ik fiets voornamelijk in het centrum). Dus ik begrijp heel goed dat ze die laatste aan gaan pakken. Overigens is die plek al een raar tochtgat zolang ik het me kan herinneren, nog afgezien van de onoverzichtelijke verkeerssituatie wordt je alle kanten op geslingerd op je fiets als er een harde wind blaast (tip: geen sinaasappels in je fietstas doen als je daar langs moet).
- Bijlagen
-
- Spelbergsweg hoek Brinkstraat Renatakerk.2015.jpg (118.03 KiB) 10400 keer bekeken
Re: Infrastructuur in Enschede
Wauwthur schreef:Hans, ik zal het je maar vertellen.. Ik ga me niet meer om jou druk maken. Je bijdragen zijn meestal zonder inhoud en je discussievaardigheden zijn ondermaats. Veel plezier nog.
likewise.
Re: Infrastructuur in Enschede
Vind je dat echt zo'n drukke kruising? Sinds de Brinkstraat bij de Mooienhof is afgesloten, na aanleg van de busbaan, is het er een stuk rustiger geworden. Daarnaast was destijds de Kuipersdijk ook nog eens veel drukker omdat het een doorgaande weg naar het centrum was. Wat dat betreft ben ik van mening dat aanwonende mensen dat nu maar gewoon moeten accepteren. Als je dicht bij het centrum wilt wonen zijn dit de gevolgen. Ook begrijp ik de voordelen van de knip niet. In plaats vasn via Brinkstraat gaat het verkeer straks via Perikwerg naar de Hogelandsingel.Highlander schreef:Ik doe mee aan het Twentepanel en daarin werd me onlangs gevraagd of ik de gevaarlijkste punten in Enschede voor fietsers wilde aangeven. Ik gaf er 2 aan: Molenstraat/Deurningerstraat, en Brinkstraat/Perikweg/Spelbergsweg (ik fiets voornamelijk in het centrum). Dus ik begrijp heel goed dat ze die laatste aan gaan pakken. Overigens is die plek al een raar tochtgat zolang ik het me kan herinneren, nog afgezien van de onoverzichtelijke verkeerssituatie wordt je alle kanten op geslingerd op je fiets als er een harde wind blaast (tip: geen sinaasappels in je fietstas doen als je daar langs moet).
-
- Member
- Berichten: 549
- Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm
Re: Infrastructuur in Enschede
Windvlaag, je valt om met je fiets, alle sinaasappels over straat...Arie schreef: Wat gebeurt er dan met die sinaasappels Highlander? Ik ben benieuwd.