Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Infrastructuur in Enschede

Wegen, spoorwegen, kanalen etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Vincent1971 »

enschedeinansichten schreef:Het is een app van enschede. Met veel interessante zaken.

Omschrijving
De Enschede App biedt je alle informatie voor jouw vrijetijdsbesteding in Enschede. Van restaurants tot winkels en culturele instellingen, alles staat er in. Naast de belangrijke locaties van Enschede zijn er ook wandel- en fietsroutes beschikbaar. Met deze wandelingen kom je langs prachtige bezienswaardigheden en leer je de stad op een leuke en vaak verrassende manier kennen.

Daarnaast biedt de applicatie een compleet overzicht van alle evenementen in de stad. Zo kun je op elk moment alleen, met je partner of met vrienden een leuk evenement of mooie voorstelling bezoeken.
Ook voor Android?
Een goed begin heeft geen einde
crepsly

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door crepsly »

Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Vincent1971 »

crepsly schreef:Hier is de app op Android:

https://play.google.com/store/apps/deta ... de_android
Even installeren..ziet er goed uit. Bedankt
Een goed begin heeft geen einde
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Wauwthur »

Die kende ik al :) Toch bedankt!
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Twekkelerveld »

Filmpje over de Auke Vleerstraat.

Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door rr1991 »

HOV tussen Goolkatenweg en Uranusstraat
20 mei 2015
College stemt in met ontwerp fase 5 HOV
undefinedHet college van B&W heeft ingestemd om het Definitief Ontwerp voor HOV fase 5 (Goolkatenweg – Uranusstraat) voor te leggen aan de gemeenteraad. Wanneer de gemeenteraad akkoord gaat, wordt hiermee het laatste deel van de hoogwaardige openbaar vervoerverbinding tussen Enschede en Hengelo gerealiseerd.

Omwonenden positief
Op 15 april jl. is een informatiebijeenkomst georganiseerd om ondernemers en omwonenden van de Hengelosestraat te informeren over het ontwerp. Veel aanwezigen reageerden positief en enkele reacties hebben geleid tot kleine aanpassingen. Op verzoek van de bewoners en ter bevordering van de verkeersveiligheid wisselen “fietspad” en “parkeren” in de nieuwe situatie van positie: het parkeren vindt voortaan direct naast het trottoir plaats en de fietsers fietsen op een fietsstrook langs de rijbaan.

Doorstroming OV
Het laatste deel van de HOV wordt aangelegd om bussen de files in de spits te laten vermijden. Daar waar dit niet nodig is wordt de Hengelosestraat voorzien van een groene middenberm en meer groen aan de zijkanten van de weg. De toevoeging van de busbaan in het wegprofiel zorgt voor een betere doorstroming van het busverkeer in de richting van het centrum van Enschede.

Na vaststelling van het Definitief Ontwerp in de gemeenteraad wordt gestart met de realisatie. Deze zomer wordt gestart met het verleggen en aanpassen van de kabels en leidingen, waarna in het najaar het werk aan de weg kan beginnen.
bron

Is dit het laatste stuk busbaan dat in Enschede aangelegd zal worden?
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Wauwthur »

Ik dacht zelf dat er ook nog een klein stukje zou worden aangelegd op de Oldenzaalsestraat tot aan de Kotkampweg. Daar zie ik echter weinig meer gebeuren.

Dit stuk op de Hengelosestraat is trouwens niet spectaculair. Het gaat om een enkele strook vanaf de "Chinees" tot aan het verkeerslicht met de Goolkatenweg.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Arie »

Wauwthur schreef:Afgelopen week heeft er weer een ongeval plaatsgevonden op de kruising C.F Klaarstraat / Molukkenstraat / Boulevard 1945.

Hoewel ik van mening ben dat daar niks fout hoeft te gaan als je gewoon goed oplet (zoals overal), is het misschien tijd de situatie aan te passen.

Ik stel het volgende voor:

Het kruispunt wordt ingericht als een rotonde met de busbaan door het midden. Wanneer er een bus nadert, gaan de lichten voor alle verkeer behalve de bus op rood en kan de bus vlot en veilig oversteken. Is de bus weg, gaan de lichten uit en kan het verkeer weer van de rotonde gebruik maken.
Bovenstaand bericht was van 14 maart 2014. Maar vandaag is het daar weer opnieuw raak. zie: http://112twente.nl/32719/
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Twekkelerveld »

Hoe moeilijk kan het zijn om goed op te letten op een kruising. Omdat het zogenaamd onveilig is daar worden er aanpassing aan de kruising gemaakt. Daardoor is het straks weer een stukje moeilijker is om van a naar b te komen.

ENSCHEDE - Er komt een diagonale knip in het kruispunt van de Brinkstraat, Perikweg en Spelbergsweg in Enschede.
Het kruispunt is geliefd bij het sluipverkeer dat vanuit de Kuipersdijk naar de Hogelandsingel rijdt. Het is straks niet meer mogelijk vanuit de Spelbergsweg rechtdoor over de Brinkstraat te rijden. Alleen linksaf richting Renatakerk en Ledeboerstraat is dan nog toegestaan.

Wijkverkeersplan

Ook worden twee gevaarlijke kruispunten aangepakt. Het kruispunt Molukkenstraat/Hogelandsingel wordt opnieuw ingericht. Ook het kruispunt Boulevard 1945/Molukkenstraat/C.F. Klaarstraat gaat op de schop. Daar is het straks niet meer mogelijk om de Boulevard over te steken vanuit de C.F. Klaarstraat

De maatregelen staan in het nieuwe wijkverkeersplan dat maandag door de gemeenteraad wordt besproken. De aanpassingen kosten 145.000 euro. De gemeente wil de effecten op de verkeersdruk bekijken en als de maatregelen geen effect hebben, kunnen deze worden teruggedraaid.

Bron: TCT
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door hans »

hatsekidee , weer 145000 pegels naar de maan....
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Wauwthur »

Als mensen zo slecht blijven opletten, is een aanpassing de enige optie toch? Verder kan ik me best voorstellen dat de mensen in de wijk wat rustiger willen wonen en niet al dat verkeer door de straat wil hebben.
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door hans »

sluipverkeer ontstaat doordat wegen worden afgesloten , de alternatieve routes dan afsluiten versterkt het probleem enkel....
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Wauwthur »

Welke wegen zijn hier afgesloten? Als je in de wijk moet zijn, lukt dat prima. Wil je ergens anders in de stad zijn, rij je via de grotere wegen als de Gronausestraat en de Singels. Geen sluipverkeer nodig.
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door hans »

op de singels kun je alleen staan....
eet meer gras , het bevordert de kuddegeest.
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Wauwthur »

Hans, ik zal het je maar vertellen.. Ik ga me niet meer om jou druk maken. Je bijdragen zijn meestal zonder inhoud en je discussievaardigheden zijn ondermaats. Veel plezier nog.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Highlander »

Ik doe mee aan het Twentepanel en daarin werd me onlangs gevraagd of ik de gevaarlijkste punten in Enschede voor fietsers wilde aangeven. Ik gaf er 2 aan: Molenstraat/Deurningerstraat, en Brinkstraat/Perikweg/Spelbergsweg (ik fiets voornamelijk in het centrum). Dus ik begrijp heel goed dat ze die laatste aan gaan pakken. Overigens is die plek al een raar tochtgat zolang ik het me kan herinneren, nog afgezien van de onoverzichtelijke verkeerssituatie wordt je alle kanten op geslingerd op je fiets als er een harde wind blaast (tip: geen sinaasappels in je fietstas doen als je daar langs moet).
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Arie »

Highlander schreef:Ik doe mee aan het Twentepanel en daarin werd me onlangs gevraagd of ik de gevaarlijkste punten in Enschede voor fietsers wilde aangeven. Ik gaf er 2 aan: Molenstraat/Deurningerstraat, en Brinkstraat/Perikweg/Spelbergsweg (ik fiets voornamelijk in het centrum). Dus ik begrijp heel goed dat ze die laatste aan gaan pakken. Overigens is die plek al een raar tochtgat zolang ik het me kan herinneren, nog afgezien van de onoverzichtelijke verkeerssituatie wordt je alle kanten op geslingerd op je fiets als er een harde wind blaast (tip: geen sinaasappels in je fietstas doen als je daar langs moet).
Wat gebeurt er dan met die sinaasappels Highlander? Ik ben benieuwd.
Bijlagen
Spelbergsweg  hoek Brinkstraat Renatakerk.2015.jpg
Spelbergsweg hoek Brinkstraat Renatakerk.2015.jpg (118.03 KiB) 10280 keer bekeken
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door hans »

Wauwthur schreef:Hans, ik zal het je maar vertellen.. Ik ga me niet meer om jou druk maken. Je bijdragen zijn meestal zonder inhoud en je discussievaardigheden zijn ondermaats. Veel plezier nog.

likewise.
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Rene »

Highlander schreef:Ik doe mee aan het Twentepanel en daarin werd me onlangs gevraagd of ik de gevaarlijkste punten in Enschede voor fietsers wilde aangeven. Ik gaf er 2 aan: Molenstraat/Deurningerstraat, en Brinkstraat/Perikweg/Spelbergsweg (ik fiets voornamelijk in het centrum). Dus ik begrijp heel goed dat ze die laatste aan gaan pakken. Overigens is die plek al een raar tochtgat zolang ik het me kan herinneren, nog afgezien van de onoverzichtelijke verkeerssituatie wordt je alle kanten op geslingerd op je fiets als er een harde wind blaast (tip: geen sinaasappels in je fietstas doen als je daar langs moet).
Vind je dat echt zo'n drukke kruising? Sinds de Brinkstraat bij de Mooienhof is afgesloten, na aanleg van de busbaan, is het er een stuk rustiger geworden. Daarnaast was destijds de Kuipersdijk ook nog eens veel drukker omdat het een doorgaande weg naar het centrum was. Wat dat betreft ben ik van mening dat aanwonende mensen dat nu maar gewoon moeten accepteren. Als je dicht bij het centrum wilt wonen zijn dit de gevolgen. Ook begrijp ik de voordelen van de knip niet. In plaats vasn via Brinkstraat gaat het verkeer straks via Perikwerg naar de Hogelandsingel.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Highlander »

Arie schreef: Wat gebeurt er dan met die sinaasappels Highlander? Ik ben benieuwd.
Windvlaag, je valt om met je fiets, alle sinaasappels over straat... :)
Plaats reactie