Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Infrastructuur in Enschede

Wegen, spoorwegen, kanalen etc.
Plaats reactie
Spruwel
Member
Member
Berichten: 221
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 4:44 pm

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Spruwel »

Twente Village??
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Arie »

Spruwel schreef:Twente Village??
In Twente Village zijn het stadion van FC Twente, recreatieboulevard Go Planet en de IJsbaan Twente gevestigd.
zie: http://aukevleerstraat.enschede.nl/#
Spruwel
Member
Member
Berichten: 221
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 4:44 pm

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Spruwel »

Je ziet door alle hippe namen ondertussen niet meer wat waar is.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Arie »

Fietspad aan de zijde van het stadion wordt tijdelijk weggehaald

15 januari 2014

Start voorbereidende werkzaamheden Auke Vleerstraat

Dit jaar gaat de gemeente aan de slag met de verdubbeling van de Auke Vleerstraat fase 3b: het wegvak tussen de Thermen en de Hengelosestraat. Het aantal rijstroken wordt daar verdubbeld van twee naar vier.

Voordat de daadwerkelijke reconstructie begint, moeten diverse kabels en leidingen worden verlegd. Om dit mogelijk te maken wordt op donderdag 15 januari begonnen met het weghalen van het fietspad aan de zijde van het stadion (westzijde).

Fietsers kunnen, in twee richtingen, gebruik maken van het fietspad aan de andere zijde (oostzijde) van de Auke Vleerstraat. Op maandag 20 januari starten de nutsbedrijven met de kabel- en leldingwerkzaamheden. Die nemen enkele maanden in beslag

Informatie over het project Reconstructie Auke Vleerstraat vindt u op www.enschede.nl/aukevleerstraat
bron: http://www.enschede.nl/repository/09936/#.Utb0EOmPIdU
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door hans »

wat gaan ze met de tunnel onder het spoor en de brug over het twenthekanaal doen ?
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Arie »

hans schreef:wat gaan ze met de tunnel onder het spoor en de brug over het twenthekanaal doen ?
zie: http://aukevleerstraat.enschede.nl/#

Het project heeft als eindresultaat een verdubbelde Auke Vleerstraat, een derde ontsluitingsweg voor de Kanaalzone (Elysium) en een nieuwe fietsbrug over de Auke Vleerstraat. Daarnaast zijn er nog toekomstplannen voor een verbreding van de spoortunnel en een nieuwe, beweegbare brug over het Twentekanaal.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Arie »

Voorbereiding verdubbeling Auke Vleerstraat fase 3b

05 februari 2014

Weghalen van bomen en struiken die niet kunnen blijven staan

Om de verdubbeling van de Auke Vleerstraat mogelijk te maken, het deel tussen de Thermen en de Hengelosestraat, moeten de bomen en struiken die daar nu nog langs de weg staan, worden weggehaald. Dit gebeurt vanaf maandag 10 februari aanstaande. Langs de vernieuwde Auke Vleerstraat worden straks weer nieuwe bomen en planten aangebracht.

Er wordt nu al gewerkt aan het verleggen van de aanwezige kabels en leidingen. Vanaf 10 februari, vóór het broedseizoen, wordt het groen (voor zover dat in de weg staat) verwijderd. Deze werkzaamheden en het vervangende groen zijn afgestemd met de Natuur- en Milieuraad.

Informatie over het project Reconstructie Auke Vleerstraat vindt u op http://www.enschede.nl/aukevleerstraat
bron: http://www.enschede.nl/repository/09993/#.UvIjbOmPIdU
Bijlagen
auke vleerstraat.jpg
auke vleerstraat.jpg (41.27 KiB) 9458 keer bekeken
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Twekkelerveld »

In de Huis aan huis vandaag te lezen dat ze de Parkweg gaan aanpakken tussen de Volksparksingel en de Lambertus Buddestraat.
Dat is nodig omdat het riool bijna 100 jaar oud is. En de bewoners eindelijk parkeervakken krijgen. Werkzaamheden starten medio Mei.
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Wauwthur »

Dat werd ook inderdaad wel tijd. Ik neem aan dat ze het zo aanpakken dat de bedrijven altijd bereikbaar zijn.
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Wauwthur »

Afgelopen week heeft er weer een ongeval plaatsgevonden op de kruising C.F Klaarstraat / Molukkenstraat / Boulevard 1945.

Hoewel ik van mening ben dat daar niks fout hoeft te gaan als je gewoon goed oplet (zoals overal), is het misschien tijd de situatie aan te passen.

Ik stel het volgende voor:

Het kruispunt wordt ingericht als een rotonde met de busbaan door het midden. Wanneer er een bus nadert, gaan de lichten voor alle verkeer behalve de bus op rood en kan de bus vlot en veilig oversteken. Is de bus weg, gaan de lichten uit en kan het verkeer weer van de rotonde gebruik maken.
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Veteraan »

Wauwthur schreef:Afgelopen week heeft er weer een ongeval plaatsgevonden op de kruising C.F Klaarstraat / Molukkenstraat / Boulevard 1945.

Hoewel ik van mening ben dat daar niks fout hoeft te gaan als je gewoon goed oplet (zoals overal), is het misschien tijd de situatie aan te passen.

Ik stel het volgende voor:

Het kruispunt wordt ingericht als een rotonde met de busbaan door het midden. Wanneer er een bus nadert, gaan de lichten voor alle verkeer behalve de bus op rood en kan de bus vlot en veilig oversteken. Is de bus weg, gaan de lichten uit en kan het verkeer weer van de rotonde gebruik maken.
Heb je alle rechten, patent, en octrooi aangevraagd? Je gedachten worden zomaar gestolen en een ander krijgt een vette bonus voor een geniaal idee. :lol:
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door hans »

of je schaft de busbaan af en zorgt ervoor dat alle verkeer normaal doorstroomd.....
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Wauwthur »

Dankje Veteraan ;) Maar deze mogen ze hebben :D

Hans, het zijn best veel bussen op deze busbaan. Als die bussen steeds moeten stoppen en vertrekken tussen het overige verkeer denk ik dat dat de doorstroming meer hindert dan die busbaan. Daarbij komt dat die bus, door die busbaan, een goed alternatief is voor de auto. Daardoor zijn er minder auto's op hetzelfde stukje weg. Ik denk dat de busbaan, al met al, een positief effect heeft op de doorstroming. Maar daar mag jij natuurlijk een ander idee op na houden.
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door hans »

doe ik ook , voor mij is het geen alternatief , zoveel vrije tijd heb ik niet dat ik me veroorloven kan om met het openbaar vervoer te gaan.
ondanks dat het wagenpark vrij modern is stinken ze dat het een lust is ,
een tram of trolleybus is veel schoner en stiller.
en meestal zit er maar anderhalve man en een paardekop in de bus.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Twekkelerveld »

Gewoon een fly-over maken voor de bus. :)
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Veteraan »

Kit met zijn turbo-boost! Vanaf je horloge bestuurbaar! :lol: Die vliegt er ook óver.
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Wauwthur »

Hadden we het viaduct maar bewaard ;)
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door enschedeinansichten »

Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door Wauwthur »

Voor ik zomaar op linkjes ga klikken: Wat is dat Enschedeinansichten?
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Enschede

Bericht door enschedeinansichten »

Het is een app van enschede. Met veel interessante zaken.

Omschrijving
De Enschede App biedt je alle informatie voor jouw vrijetijdsbesteding in Enschede. Van restaurants tot winkels en culturele instellingen, alles staat er in. Naast de belangrijke locaties van Enschede zijn er ook wandel- en fietsroutes beschikbaar. Met deze wandelingen kom je langs prachtige bezienswaardigheden en leer je de stad op een leuke en vaak verrassende manier kennen.

Daarnaast biedt de applicatie een compleet overzicht van alle evenementen in de stad. Zo kun je op elk moment alleen, met je partner of met vrienden een leuk evenement of mooie voorstelling bezoeken.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Plaats reactie