Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

De Klanderij

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: De Klanderij

Bericht door Highlander »

Vincent1971 schreef:
Spruwel schreef:De ingang vind ik wel een vooruitgang. Met alle deuren open is er een goede doorstroming op drukke dagen.

Dergelijke schermen daarentegen: lelijk en overbodig.

Vind zelf de ingang een achteruitgang. Probleem is waar stal je je fiets nu? Even je fiets neerzetten bij een nietje aan de Oldenzaalsestraat lijkt me niet handig als je b.v. iets groots koopt bij de Mediamarkt. Kalandergang of stal je je fiets bij de A.H.?
Soms vraag ik me wel eens af of je überhaupt wel eens in het centrum komt. De Mediamarkt heeft aan de achterkant (Oldenzaalsestraat) een afgiftepunt. Nadat je afgerekend hebt kun je je koelkasten en wasmachines daar ophalen, met de fiets of desnoods met de tractor of de Hummer, inrijruimte zat. Ook staat er aan diezelfde Oldenzaalsestraat achter de Hema over een afstand van 50 meter een lange rij fietsnietjes die echter bijna altijd ongebruikt blijven omdat Nederlanders nou eenmaal het liefst de fiets voor de deur van de winkel neerzetten, en niet twintig meter verderop want dat is blijkbaar veel te ver lopen.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: De Klanderij

Bericht door Highlander »

Hendrik schreef: Vincent wacht nog steeds op schuifdeuren bij b.v. V&D en AH waar je met de auto naar binnen kunt. :D Trouwens voor grote dingen ga ik niet met de fiets naar de Mediamarkt. Aan de achterkant van de MM zit een groot afhaalpunt voor volumineuze artikelen.
Sorry Hendrik, ik viel in herhaling, had deze post van je niet gezien..
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2290
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: De Klanderij

Bericht door Hendrik »

Highlander schreef:
Hendrik schreef: Vincent wacht nog steeds op schuifdeuren bij b.v. V&D en AH waar je met de auto naar binnen kunt. :D Trouwens voor grote dingen ga ik niet met de fiets naar de Mediamarkt. Aan de achterkant van de MM zit een groot afhaalpunt voor volumineuze artikelen.
Sorry Hendrik, ik viel in herhaling, had deze post van je niet gezien..
Geeft niet, onze reacties vullen elkaar goed aan :)
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: De Klanderij

Bericht door Vincent1971 »

Hendrik schreef:
Spruwel schreef:Tjonge, tjonge... dat parkeerprobleem van jou blijkt diepgeworteld.
En dat probleem betreft hier niet iets fysieks maar zit tussen je oren.
Vincent wacht nog steeds op schuifdeuren bij b.v. V&D en AH waar je met de auto naar binnen kunt. :D Trouwens voor grote dingen ga ik niet met de fiets naar de Mediamarkt. Aan de achterkant van de MM zit een groot afhaalpunt voor volumineuze artikelen.
Ik wel :D Voor 10 jaar geleden nog een t.v gekocht ( crt ) en toen ik bij de expeditie kwam van de MM. Vroegen waar ik de auto had geparkeerd. Zei ik 'nee ben met de fiets' Ok wel een fietskarretje mee waar ik die t.v. op laadde :D
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4788
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: De Klanderij

Bericht door Veteraan »

Speciaal raadplaatje voor Vincent.
Waar staan deze fietsen? Is er ook wéér een fiets van jou bij?
Kun je zien wat er op de muur staat?
Bijlagen
Geen fietsen plaatsen.JPG
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: De Klanderij

Bericht door Vincent1971 »

Veteraan schreef:Speciaal raadplaatje voor Vincent.
Waar staan deze fietsen? Is er ook wéér een fiets van jou bij?
Kun je zien wat er op de muur staat?
Verkeerd topic Veteraan :D En die fietsers doen precies wat er op dat papiertje staat. Staat geen enkele fiets tegen de gevel. Doe ik ook niet als ik naar de action ga in de binnenstad. Zet mijn fiets dan keurig ernaast :lol:
Een goed begin heeft geen einde
hans
Member
Member
Berichten: 2731
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: De Klanderij

Bericht door hans »

er wordt met geen woord over een gevel gerept , geen fietsen plaatsen.
typisch...
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: De Klanderij

Bericht door Vincent1971 »

hans schreef:er wordt met geen woord over een gevel gerept , geen fietsen plaatsen.
typisch...
Anders was er wel een papiertje op straat waarop zou staan 'geen fietsen plaatsen'
Ik voor mij denk dat de grond ervoor van de gemeente is. Heeft die winkel in principe geen zeggenschap op. Maar weet niet of er precariorechten betaald worden. Dan zou ik een overzichtsfoto moeten zien cq moeten weten waar die winkel is.
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4788
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: De Klanderij

Bericht door Veteraan »

Dat vroeg ik ...... WAAR staan deze fietsen. Daar heb je niet op geantwoord.
Ik heb geen wetboeken nodig en uitleg over eigendomsverklaringen.
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: De Klanderij

Bericht door Vincent1971 »

Veteraan schreef:Dat vroeg ik ...... WAAR staan deze fietsen. Daar heb je niet op geantwoord.
Ik heb geen wetboeken nodig en uitleg over eigendomsverklaringen.
Geen idee waar die fietsen staan. Moet je even bij de juiste rubriek plaatsen. Wellicht dat iemand kan raden waar deze raadplek is. Maar doe een gokje. Bij de Klanderij. Veteraan blij?
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4788
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: De Klanderij

Bericht door Veteraan »

Blij? met jou? ..... of met jouw antwoord? ..... ja ja (Dat is Twents voor .....vul maar in)
hans
Member
Member
Berichten: 2731
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: De Klanderij

Bericht door hans »

Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4788
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: De Klanderij

Bericht door Veteraan »

bthejay

Re: De Klanderij

Bericht door bthejay »

Voor de volledigheid, die fietsen staan tegen de gevel van de Ji-Nos (in eerdere jaren Snekkie), links van de ingang, tegenover Villa Van Heek.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: De Klanderij

Bericht door Arie »

bthejay schreef:Voor de volledigheid, die fietsen staan tegen de gevel van de Ji-Nos (in eerdere jaren Snekkie), links van de ingang, tegenover Villa Van Heek.
Dit pand dus.
Bijlagen
Oude Markt Ji=Nos.JPG
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4788
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: De Klanderij

Bericht door Veteraan »

Inderdaad, bthejay en Arie, dat is correct.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: De Klanderij

Bericht door Arie »

Gisteren is het Winkelcentrum De Klanderij aan het H.J. van Heekplein opnieuw heropend i.v.m. het gereedkomen van de nieuwe ingangen. Er waren daar allerlei activiteiten, w.o. een modeshow.
Bijlagen
van Heekplein De Klanderij heropening 28-09-2014.JPG
H.J. van Heekplein De Klanderij modeshow 28-09-2014.JPG
H.J. van Heekplein De Klanderij modeshow 28-09-2014 (2).JPG
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: De Klanderij

Bericht door Wauwthur »

Ik vind het prima gedaan. Naast de draaideur zijn er ook normale deuren geplaatst.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: De Klanderij

Bericht door Arie »

Klanderij duurzaamste winkelcentrum van Nederland

19/12/2014

Klanderij duurzaamste winkelcentrum van Nederland
Winkelcentrum De Klanderij is het duurzaamste winkelcentrum van Nederland. De Klanderij is het eerste winkelcentrum in Nederland dat het BREEAM-NL Certificaat krijgt voor duurzaamheid.

Bij de vernieuwing van het winkelcentrum hebben de roltrappen een start/stopsysteem. Verder is er een gescheiden afvalinzamelingssysteem en een rioolstelsel met een apart systeem voor vuil- en hemelwaterafvoer. De verlichting is ledverlichting wat een flinke energiebesparing oplevert. Het verbruik van energie is sinds de vernieuwing gemiddeld met vijftig procent gedaald.

bron: http://www.tvenschedefm.nl/klanderij-du ... tem?162663
Bijlagen
Klanderij duurzaamste winkelcentrum van Nederland.jpg
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: De Klanderij

Bericht door Rene »

De Klanderij vind ik in zijn huidige stijl mooi om te zien. Hopelijk weet het in de toekomst wat historische waarde te creëren. De Hofpassage b.v vond ik in de jaren 80 ook mooi, maar mag van mij nu wel tegen de vlakte. De architectonische waarde kan ik er niet echt in ontdekken. Zo zie je maar hoe dingen in aantrekkelijkheid kunnen veranderen, ook al veranderen ze zelf niet eens zo veel. Hoe zag die Hofpassage er eigenlijk voor 1978 uit? Liep daar een straat tussendoor o.i.d.?
Plaats reactie