Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

De Klanderij

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: De Klanderij

Bericht door rr1991 »

rr1991 schreef: Werd tijd dat die toko met malafide bedrijfslijders eruit gaat. Ik ken verschillende mensen die er gewerkt hebben en het 'stinkt' er ontzettend. Weg ermee!
Curator doet aangifte van fraude bij Burger King

ENSCHEDE - Curator Wim Haafkes doet aangifte van fraude die hij heeft aangetroffen bij het afwikkelen van het faillissement van Burger King in winkelcentrum De Klanderij in Enschede. Het filiaal van de hamburgerketen ging op 1 juni van dit jaar failliet en laat een schuld achter van ruim vijf ton.

Uit controle van de administratie blijkt dat ruim 23.000 euro is verdwenen en nergens in de boeken is terug te vinden. Sinds 2008 werd volgens het faillissementsverslag gesjoemeld met de omzetten. Daarnaast trof de curator een kastekort van 10.500 euro aan. Een onderzoek naar mogelijke onttrekking van goederen aan het faillissement is nog gaande.

Het totale fraudebedrag van 33.500 euro kan alleen door de eigenaar of geautoriseerde werknemers zijn ontvreemd. Volgens Haafkes ontkent franchisenemer Jeroen Ritsma dat hij de gelden heeft weggesluisd. Na aangifte van oplichting bij de politie moet justitie beslissen of de zaak verder moet worden uitgezocht.

Voormalig eigenaar Ritsma laat via zijn advocaat Patrick Wolbers weten dat hij ‘welke aantijging dan ook betwist’. „Dat heeft hij ook kenbaar gemaakt aan de curator”, zegt Wolbers.

Burger King draaide in 2008 een omzet van ruim 963.000 euro. Een jaar later liep dat terug naar bijna 881.000. De omzet van 2010 is onbekend. Wel is duidelijk dat de Enschedese vestiging zwaar in de problemen zat, volgens Ritsma door teruglopende bezoekersaantallen aan De Klanderij. De huur van 17.000 euro per maand werd langere tijd niet voldaan en liep op naar een achterstand van 295.000 euro.
bron: TCT
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: De Klanderij

Bericht door Arie »

Groen licht voor terras op kop dagmarkt

woensdag 23 november 2011 | 09:30


ENSCHEDE - Peter Wicknig van Punto Pasta kan aan de slag om een terras voor zijn zaak, op de kop van de dagmarkt, in te richten. De fietsnietjes die voor zijn deur staan worden verplaatst.

Wicknig presenteerde zijn plan in het voorjaar. Dinsdagavond is de stadsdeelcommissie Centrum akkoord gegaan met een nog tijdens de vergadering aangepast plan.

Van Wicknig wordt een bijdrage in de kosten gevraagd voor verfraaiing van het gebiedje. Dan kan gedacht worden aan het doortrekken van de bomenrij langs de Oldenzaalsestraat tot aan de hoek met de ABN Amro en aan de plaatsing van een kunstwerk op deze kop van de dagmarkt.

Als er geen nieuwe obstakels opduiken kan Wicknig volgend voorjaar zijn terras in gebruik nemen. .

De kosten voor het terrasplan van Wicknig lopen aardig in de papieren: zo'n 47.000 euro. Stadsdeelwethouder Marijke van Hees vindt de investering verdedigbaar omdat het met dit plan om een belangrijke entree naar de binnenstad gaat.

De kop van de dagmarkt is overigens niet de enige waarvoor plannen zijn. Ook de ingang van De Heurne, vanaf de Oldenzaalsestraat inclusief Tutti2Go, staat op de nominatie om verfraaid te worden. Volgend jaar zal worden bekeken hoe het met de andere tien entrees naar de binnenstad is gesteld.
bron: http://www.tctubantia.nl/regio/enschede ... gmarkt.ece
Bijlagen
foto Toon Mesman
foto Toon Mesman
dagmarkt_2044246h.jpg (14.99 KiB) 17103 keer bekeken
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: De Klanderij

Bericht door Arie »

De Klanderij trakteert vijf dagen lang

10-10-2013 ENSCHEDE - Winkelcentrum De Klanderij bestaat in oktober tien jaar en viert dat met het grootste verjaardagsfeest van Enschede! Het kan niet op van 18 t/m 26 oktober… écht iedereen komt aan zijn trekken tijdens de spetterende en bóórdevolle verjaardagsvijfdaagse! Op 18, 23, 24, 25 en 26 oktober is De Klanderij voor alle grote en kleine shoppingliefhebbers het bruisende middelpunt van Enschede. Vijf dagen lang puilt het centrum uit van de acties, aanbiedingen, verrassingen en activiteiten. De verjaardagsvijfdaagse begint met wel héél speciale gasten… op 18 oktober komen de sterren uit de DISNEY LIVE! MICKEY’S ROCKIN’ ROAD SHOW naar De Klanderij!

zie voor programma verjaardagsvijfdaagse De Klanderij: http://www.twentejournaal.nl/artikel/22 ... ang_2.html
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: De Klanderij

Bericht door Arie »

De beide ingangen van de Klanderij vanaf het marktplein en dagmarkt van het H.J. van Heekplein worden veranderd. Hierbij de situatie op 12-7-2014.
Bijlagen
H.J. van Heekplein ingang Klanderij 12-7-2014.JPG
H.J. van Heekplein ingang Klanderij 12-7-2014 (2).JPG
H.J. van Heekplein ingang Klanderij vanuit dagmarkt 12-7-2014.JPG
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: De Klanderij

Bericht door Twekkelerveld »

Mooie foto's weer Arie. Ik denk dat het zeker een verbetering is.
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: De Klanderij

Bericht door Wauwthur »

Ik heb het idee dat de oude gevel je wel meer naar binnen trekt. Maar die fietsen waren echt geen verfraaiing.
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: De Klanderij

Bericht door Vincent1971 »

Vraag mij nu af waar die fietsen gestald worden met name bij de ingang aan de nieuwe markt. Tegen de gevel aan?
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
Bjorn Keizers
Member
Member
Berichten: 49
Lid geworden op: zo mei 25, 2014 6:20 pm
Locatie: Enschede

Re: De Klanderij

Bericht door Bjorn Keizers »

Zucht…. zo te zien zullen de entrees dus een stuk smaller worden. Want wat we nodig hadden was een nog kleinere bottleneck op de drukke dagen. Het is nu vaak al een aardige rij bij die kleine draaideur aan de marktkant.

Naar mijn beleving een fikse verslechtering. En ik ga me toch echt een beetje claustrofobisch voelen bij zo'n kleine doorgang. Vraag me ook een beetje af of dat verantwoord is qua evacuatie.

Vragen, vragen. We zullen zien wat het gaat worden. En inderdaad, die fietsen zullen alleen nog een groter probleem vormen vrees ik.
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: De Klanderij

Bericht door Veteraan »

Dergelijke vragen stel ik me ook op de Roessinghsbleekweg. Smaller, smaller, obstakel na obstakel. Invloedrijke bewoners? Echt gevaar? Al die chauffeurs van die busjes moeten zich scheel ergeren (denk ik).
Zowel bij de Kalanderij als waar ook, vraag ik me af: wie maakt de dienst uit?
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: De Klanderij

Bericht door Wauwthur »

Op de Roessinghsbleekweg lijkt het mij wel beter dat er wat maatregelen zijn getroffen. Het is in de spits een drukke straat door een woonwijk. Al die taxi chauffeurs waar je het over hebt, staan voor ene groot deel niet bekend om hun rustige rijgedrag.

Ook de mensen die de weg gebruik maken als alternatieve route naast de singels, willen graag zoveel mogelijk tijdswinst hebben en zullen het gas er lekker op willen houden. Dat het een dertig kilometer zone is, zal veel mensen weinig uitmaken.

Wie de dienst uitmaakt op de weg? De gemeente in samenspraak met bewoners en bedrijven in de buurt lijkt me.
Bij de Klanderij zullen het de winkeliers zijn samen met de eigenaar van het winkelcentrum.
Gebruikersavatar
Bjorn Keizers
Member
Member
Berichten: 49
Lid geworden op: zo mei 25, 2014 6:20 pm
Locatie: Enschede

Re: De Klanderij

Bericht door Bjorn Keizers »

Ik was bij de opening van de Primark, gelijk ook maar even een update geschoten van de zijingang van de Klanderij.

Inmiddels is de nieuwe draaideur geplaatst, maar nog niet toegankelijk. Je hebt dus alleen die hele smalle doorgangen links en rechts… wat onhandig. Als die dus dicht gemaakt worden (weet iemand of dat ook zo is?) dan krijg je daar dus de opstoppingen die je ook aan de pleinkant hebt…

AfbeeldingRenovatie Klanderij Enschede. by bjorn.keizers, on Flickr
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: De Klanderij

Bericht door Highlander »

Denk dat die zij-ingangen wel open blijven, ook met het oog op veiligheid. Ze zullen het idd wel doen om de fietsen (en scootmobielen!) buiten te houden, misschien op verzoek van de winkels vlak achter de nieuwe ingang. Ik zag dat America Today bijvoorbeeld de winkel aan het verbouwen is, volgens mij krijgen ze een tweede ingang aan de zijkant (dus binnen het winkelcentrum), hetzelfde als H&M aan de overkant dus.
Spruwel
Member
Member
Berichten: 221
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 4:44 pm

Re: De Klanderij

Bericht door Spruwel »

De foto binnen is gemaakt met de rug tegen de nieuwe ingang. Je ziet nog de lokatie waar eerst de draaideur zat.
Bijlagen
20140907_klanderij3.jpg
20140907_klanderij3.jpg (39.42 KiB) 14877 keer bekeken
20140907_klanderij2.jpg
20140907_klanderij1.jpg
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: De Klanderij

Bericht door Highlander »

Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: De Klanderij

Bericht door Twekkelerveld »

Echt mooi geworden! Ik hou wel van een beetje neon en led verlichting/ schermen. :)
Spruwel
Member
Member
Berichten: 221
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 4:44 pm

Re: De Klanderij

Bericht door Spruwel »

De ingang vind ik wel een vooruitgang. Met alle deuren open is er een goede doorstroming op drukke dagen.

Dergelijke schermen daarentegen: lelijk en overbodig.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: De Klanderij

Bericht door Highlander »

Spruwel schreef:De ingang vind ik wel een vooruitgang. Met alle deuren open is er een goede doorstroming op drukke dagen.

Dergelijke schermen daarentegen: lelijk en overbodig.
Ben het met je eens dat ze lelijk zijn, maar als ze ook interactief zijn levert dat leuke mogelijkheden op voor de winkels in de Klanderij. Gekoppeld aan de gratis WiFi op het Van Heekplein zijn de mogelijkheden voor directe communicatie met het winkelende publiek eindeloos.
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: De Klanderij

Bericht door Vincent1971 »

Spruwel schreef:De ingang vind ik wel een vooruitgang. Met alle deuren open is er een goede doorstroming op drukke dagen.

Dergelijke schermen daarentegen: lelijk en overbodig.

Vind zelf de ingang een achteruitgang. Probleem is waar stal je je fiets nu? Even je fiets neerzetten bij een nietje aan de Oldenzaalsestraat lijkt me niet handig als je b.v. iets groots koopt bij de Mediamarkt. Kalandergang of stal je je fiets bij de A.H.?
Een goed begin heeft geen einde
Spruwel
Member
Member
Berichten: 221
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 4:44 pm

Re: De Klanderij

Bericht door Spruwel »

Tjonge, tjonge... dat parkeerprobleem van jou blijkt diepgeworteld.
En dat probleem betreft hier niet iets fysieks maar zit tussen je oren.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: De Klanderij

Bericht door Hendrik »

Spruwel schreef:Tjonge, tjonge... dat parkeerprobleem van jou blijkt diepgeworteld.
En dat probleem betreft hier niet iets fysieks maar zit tussen je oren.
Vincent wacht nog steeds op schuifdeuren bij b.v. V&D en AH waar je met de auto naar binnen kunt. :D Trouwens voor grote dingen ga ik niet met de fiets naar de Mediamarkt. Aan de achterkant van de MM zit een groot afhaalpunt voor volumineuze artikelen.
Wat sas as dós was kaans.
Plaats reactie