Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Willem Wilminkplein.

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1294
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Vincent1971 »

Jochem schreef:
Wauwthur schreef:Daar kan de AH To Go nog wel eens last van krijgen. Als centrumbewoner ben ik er in elk geval blij mee.
Sluit ik me helemaal bij aan! Ben alleen wel bang dat het een relatief dure supermarkt gaan worden.
Zit de Aldi er niet dicht bij in de buurt? Doel die aan de Deuringerstraat.
Een goed begin heeft geen einde
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Wauwthur »

De Aldi en ik kunnen het niet zo goed vinden samen.. Dus ben blij dat er een supermarkt bij komt.
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1294
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Vincent1971 »

Wauwthur schreef:De Aldi en ik kunnen het niet zo goed vinden samen.. Dus ben blij dat er een supermarkt bij komt.
Kan het goed vinden bij de Aldi daar. Als er een goede aanbieding is dan kom ik er graag. Maar ga liever naar de Aldi in Duitsland. Is het net een stukje goedkoper. Bij de Spar zal je me niet vinden daar.
Een goed begin heeft geen einde
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Wauwthur »

Prijs is voor mij niet alles.
Spruwel
Member
Member
Berichten: 221
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 4:44 pm

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Spruwel »

Heb ik ook, een lage prijs is niet bepalend.

Er zit een raar soort spagaat als je kijkt naar de Lidl's en Aldi's, gezien vanuit de mensen met lage inkomens die daar veel komen. Aan de ene kant gaan ze er naar toe vanwege de lage prijzen, en dat is goed te snappen. Aan de andere kant houden ze hiermee de arbeidsomstandigheden in stand waar de werknemers, veelal mensen uit dezelfde groep, mee te maken hebben.
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1294
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Vincent1971 »

Spruwel schreef:Heb ik ook, een lage prijs is niet bepalend.

Er zit een raar soort spagaat als je kijkt naar de Lidl's en Aldi's, gezien vanuit de mensen met lage inkomens die daar veel komen. Aan de ene kant gaan ze er naar toe vanwege de lage prijzen, en dat is goed te snappen. Aan de andere kant houden ze hiermee de arbeidsomstandigheden in stand waar de werknemers, veelal mensen uit dezelfde groep, mee te maken hebben.
Denk je dat een medewerker bij de Spar of de A.H. meer verdient?
Een goed begin heeft geen einde
hans
Member
Member
Berichten: 2738
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door hans »

misschien wel , maar ze krijgen het niet....
Spruwel
Member
Member
Berichten: 221
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 4:44 pm

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Spruwel »

Of een medewerker in de winkels zelf meer krijgen, dat weet ik niet, zou me niet verbazen als de lonen bij de AH iets hoger liggen dan bij en Lidl. Maar het is niet alleen dat. Je kunt ook kijken naar het aantal mensen in een winkel, het werk dat gedaan moet worden en de daaruit voortvloeiende werkdruk. Ik ga er mede daardoor vanuit dat het bij de AH leuker werken is dan bij de Aldi en dat is een aspect dat je ook mee moet wegen.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Hendrik »

Bij de Aldi aan de Haaksbergerstraat werkt een cassiere die net haar 40 jarig jubileum heeft gevierd. Sinds de opening daar werkt ze er. Ik ken zelf een cassiere die aan de Deurningerstraat werkt. Ik hoor haar nooit klagen.
Lidl vind ik zelf een zaak waar ze nou net dingen hebben die een ander niet heeft. Het verse vlees daar is van uitstekende kwaliteit. Gooi Aldi en Lidl niet op 1 hoop wat werkomstandigheden aangaat. Bij lidl is meer personeel aanwezig.
Wat sas as dós was kaans.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Twekkelerveld »

Eerste steen kunstwerk op Wilminkplein in Enschede

ENSCHEDE - Wethouder Marijke van Hees heeft maandagmorgen de eerste steen - beter gezegd een veldkei - gelegd voor een kunstwerk op het Wilminkplein, het plein naast het NS-station in Enschede

Enschede verslikt zich in kunstwerk Wilminkplein

Van Hees en kunstenaar Jeroen Doorenweerd uit Tilburg waren het op een zonovergoten Wilminkplein volmondig eens. Deze locatie in het stadscentrum is straks een ideale loungeplek. Zo krijgt het kunstwerk trappen waarop gezeten kan worden.

Het kunstwerk van Doorenweerd, beeldhouwer, vormgever en landschapsarchitect, moet als het weer meezit rond 1 april gereed zijn. Blikvanger van het kunstwerk Vortex wordt een draaikolk. Die ligt in een hoek van de grasmat die er moet komen.

Het kunstwerk is niet onbesproken. Nog voor één steen werd gelegd waren de aanvankelijke kosten van 100.000 euro al verdubbeld. Het geplande waterbassin werd om kosten te besparen geschrapt. Daar kwam nog bij dat met de aanleg van het kunstwerk werd begonnen terwijl de vergunning nog niet was afgegeven.

Bron: TCT
martijnd90

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door martijnd90 »

Helaas is mijn gewone camera defect, maar dan maar even met de telefoon:

Afbeelding

Afbeelding
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Hendrik »

Gisteren even langs geweest. De appartementen beginnen vol te lopen. Hoe verder de voltooing van het gebouw en omgeving vorderd hoe mooier ik het vind. Aan het hotel wordt gestadig gebouwd. En wat verrassend is..... het vervolg naast het hotel is ook in aanbouw :cheer: Het plein begint ook gestalte te krijgen, er was een firma met de fontein bezig. :yes:
Bijlagen
SSCN1658.JPG
SSCN1658.JPG (64.33 KiB) 7163 keer bekeken
SSCN1659.JPG
SSCN1659.JPG (63.85 KiB) 7202 keer bekeken
SSCN1660.JPG
SSCN1660.JPG (64.56 KiB) 7163 keer bekeken
SSCN1661.JPG
SSCN1661.JPG (65.26 KiB) 7163 keer bekeken
SSCN1662.JPG
SSCN1662.JPG (65.42 KiB) 7163 keer bekeken
Wat sas as dós was kaans.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Hendrik »

vervolg
Bijlagen
SSCN1654.JPG
SSCN1654.JPG (64.88 KiB) 7201 keer bekeken
SSCN1655.JPG
SSCN1655.JPG (62.29 KiB) 7162 keer bekeken
SSCN1656.JPG
SSCN1656.JPG (65.79 KiB) 7201 keer bekeken
Wat sas as dós was kaans.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Twekkelerveld »

Mooi om te zien dat het laatste deel nu ook begonnen is!
Hier nog even een foto vanaf de parkeerplaats aan de Visserijstraat.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21507
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Arie »

Aan het Willem Wilminkplein hoek korte Hengelosestraat komt ook een vestiging van ijssalon Vanderpoel.
Bijlagen
Willem Wilminkplein hoek  Korte Hengelosestraat  ijssalon Vanderpoel.JPG
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21507
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Arie »

Vandaag was er al ijs te koop bij de vestiging Van der Poel IJssalon aan de Korte Hengeosestraat. zie onderstaande foto uit Facebook.
Van der Poel IJs is ook uitgeroepen als de beste ijsverkoper van het jaar. zie: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... 6055&cat=1
Bijlagen
Willem Wilminkplein van der Poel IJssalom.jpg
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Twekkelerveld »

Bouw appartementen is begonnen! Nou, de eerste 2 muurtjes staan tenminste. :) En je kan nu langs het plein. :banaan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
hans
Member
Member
Berichten: 2738
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door hans »

wim kan ?
Marc

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Marc »

BARcelona Eten & Drinken in Atakcafé

ENSCHEDE - In juni van dit jaar hoopt Winnie Smit de deuren te openen van een nieuwe horecaonderneming in het Nationaal Muziekkwartier. Smit huurt het Atakcafé aan het Wilminkplein, dat door het poppodium nog maar sporadisch wordt gebruikt.

De horeca-ondernemer richt zich op 'levensgenieters, gasten van het naastgelegen hotel van de Steigerberger Groep, bezoekers van voorstellingen in het Wilminktheater, treinreizigers en mensen die verpozen op het Wilminkplein dat op dit moment wordt ingericht. ,,We zijn geen café en geen restaurant, maar álles'', aldus Smit, die eerder mede-uitbater was van de Hanninkshof in Usselo en SMAAK in de Haverstraatpassage.BARcelona biedt vanaf juni koffie met ''bijlage'', snacks, tapas, vis, lunches en maaltijden. De zaak krijgt een compleet nieuwe inrichting. De nieuwe uitbater maakt gebruik van de bestaande keuken op de eerste verdieping.

Aan de grasmat op het Wilminkplein komt een groot terras. Als straks de grote nieuwe trap gereed is, verdwijnt de huidige brandtrap, voor de ingang tot het huidige popcafé. Smit krijgt op 1 mei de sleutel en hoopt BARcelona in juni te openen.


http://www.tubantia.nl/regio/enschede/b ... -1.4289599
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Willem Wilminkplein.

Bericht door Twekkelerveld »

Ik zag dat ze vandaag bezig waren met het plaatsen van die grote trap. :) Ik had helaas geen tijd om even een paar foto's te maken. :(
Plaats reactie