Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Stratennaam boekje

Over de rijke historie van de stad.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter.h
Member
Member
Berichten: 328
Lid geworden op: di dec 15, 2009 12:55 pm
Locatie: Enschede

Stratennaam boekje

Bericht door Peter.h »

(Sorry vergeten te draaien)
Kijk eens naar het kerngetal van het telefoonnummer uit welk jaar zou dit boekje komen?
Afbeelding
As dös wa-s kaans wat sa-s dan meer.
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4167
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Stratennaam boekje

Bericht door enschedeinansichten »

05420 Enschede (5 juni 1974: 053) Voor 1974 !! :)

Zit er nog een mooi kaart bij ?
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Stratennaam boekje

Bericht door Rene »

En na 1 september 1934, geen "oo", "ee"" en "sch" als in mensch :).
Dus je hebt nog een tijdspanne van 40 jaar. Maar aan het lettertype en opmaak te zien lijkt het me ergens tussen 1965 en 1970.
Neckar
Member
Member
Berichten: 371
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 10:38 pm

Re: Stratennaam boekje

Bericht door Neckar »

Uit begin 70er jaren omdat ik dit boekje vroeger gebruikte om langs de in ondertrouw gegane bruidsparen te gaan om hun een trouwreportage te verkopen of in ieder geval een afspraak te maken. We konden als fotograven de ondertrouwlijst halen bij het loket Burger Bevolking op donderdag om 11 uur. Sommige fotograven konden elkaars bloed wel drinken en zo werd het al gauw een rally de Monte Carlo in Enschede. We moesten de route uitstippelen om zo snel mogelijk bij alle adressen lang te gaan. Eerst deed ik dit samen met Fotograaf Jan Schipper die een Opel cadet rally had. Een voor die tijd snel ding later voor Fotoart. Heb heel wat bruidsparen gefotografeerd in begin 70er jaren een tijd om nooit te vergeten. De ondertrouw service van de Gemeente is allang verleden tijd net zoals het straatnamenboekje welke in mijn Wolseley 1300 is blijven liggen..
Prettige zondag allemaal Neckar.
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Stratennaam boekje

Bericht door hans »

en waar staat de wolseley?
Neckar
Member
Member
Berichten: 371
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 10:38 pm

Re: Stratennaam boekje

Bericht door Neckar »

Helaas de Wolseley is al jaren geleden overleden. Alleen enkele foto's bestaan nog..
Kleine story.... Moest eens met een Bruidspaar naar het park, het feest was bij Cafe Barend Buursink op het Twekkelerveld,
Bruidspaar achter in de Wolsely en op weg naar het Ledeboerpark t.h.v. de Noordhoek Hegtstraat op de G.J.van Heekstraat gaf een auto mij geen voorrang en bang hele rechterzijde in elkaar de klap was zo hard dat de bruid geen hakken meer onder de schoenen had. Politie er bij, park ging niet door, en het bruidspaar terug naar Buursink. Wolseley afgesleept.. We hebben de foto,s de volgende dag gemaakt. Om 9.00 uur stond ik met een leenauto aan de Dennenweg snel de opnieuw aangeklede bruid
en bruidegom ingepakt en naar het ledeboerpark. Het bruidsboeket hadden we bij Barend in de koeling gelegd en was nog als nieuw.
Als ik nu de Dennenweg inrij en zie de kleine huisjes rechts dan moet ik nog steeds aan dit avontuur denken. Een gelukje hadden we nog !!
Op de trouwdag was het weer niet zo best maar zaterdags scheen de zon hoog aan de hemel.
Het bruidspaar heeft er nooit een probleem van gemaakt ik hoop dat ze nog steeds genieten van de foto's en van elkaar.
Neckar.
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Stratennaam boekje

Bericht door hans »

de enige auto met zijn eigen lichtreclame...
martinus
Member
Member
Berichten: 188
Lid geworden op: do jan 31, 2013 2:59 pm
Locatie: Enschede

Re: Stratennaam boekje

Bericht door martinus »

Froooommm
Bijlagen
wo.jpg
wo.jpg (61.37 KiB) 8200 keer bekeken
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het overal.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Stratennaam boekje

Bericht door Arie »

@Neckar. Heb je toen ook nog foto's gemaakt van die afgesleepte Wolseley?
Neckar
Member
Member
Berichten: 371
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 10:38 pm

Re: Stratennaam boekje

Bericht door Neckar »

Nee helaas we werkten toen nog analoog en van elk filmpje moesten 36 bruikbare foto's komen niet zoals tegenwoordig na elke foto op je schermpie kijken of de opname goed is. Vroeger maakten we 4 filmpjes vol dat waren ruim 140 opnamen en daarvan kwamen 125 in het album. Nu maken ze 2000 foto's en zoeken de beste er uit en houden ze er 100 over Ik noem dat hak op tak werk.
Geef nu maar eens een fotograaf een analoge camera en een opsteek belichtingsmeter in handen en zeg hem dat hij met 125 goede foto's thuis moet komen. Ik weet zeker dat ze dan heel veel respect krijgen voor die oudjes die ook in weer en wind hun plaatjes moesten schieten en uren lang in de donkere kamer. Tegenwoordig gaat photoshop er over heen en klaar is kees. En ik moet eerlijk zeggen ik mis de uurtjes in de doka wel eens.. Laatst mijn kleindochter uitgelegd hoe dat vroeger werkte ze keek me alleen maar met grote ogen aan toen ze de M4 in handen mocht houden. Tja dat waren nog eens tijden !!! Maar eerlijk is eerlijk de moderne camera zijn best gemakkelijk iedereen kan er mee werken ook ik zelfs !!.
Neckar.
Neckar
Member
Member
Berichten: 371
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 10:38 pm

Re: Stratennaam boekje

Bericht door Neckar »

Martinus mooie auto of niet die van mij was wit en de rechter sierlijst op het spatbord is er nooit meer opgekomen was niet meer leverbaar..
En eerlijk is eerlijk het was een prachtige auto en als me er nog eens een aangeboden zou worden ???????
Neckar.
Gebruikersavatar
Peter.h
Member
Member
Berichten: 328
Lid geworden op: di dec 15, 2009 12:55 pm
Locatie: Enschede

Re: Stratennaam boekje

Bericht door Peter.h »

Zal binnenkort wel een paar foto's van enkele bladzijden maken
As dös wa-s kaans wat sa-s dan meer.
Plaats reactie