Leegstand
- Vincent1971
- Member
Re: Leegstand
@Arie,
Misschien een idee om ook de vlaktes op te nemen waar de gebouwen afgebroken zijn? Is ook een vorm van 'leegstand' vind ik.
Misschien een idee om ook de vlaktes op te nemen waar de gebouwen afgebroken zijn? Is ook een vorm van 'leegstand' vind ik.
Een goed begin heeft geen einde
Nr. 23 van de leegstandlijst: Hardick-Seckelterrein Kuipersdijk - Kalimantanstraat
Huidige meubelboulevard tegen de vlakte. Opnieuw situeren op terrein van Huiskes-Kokkeler en oude melkfabriek/Welkoop. Kwalitatief en moderne architectuur in plaats de huidige aftandse garageboxen. Daartussen laten we dan een zweeftrein bewegen die je naar parkeerterrein, station of Oude Markt brengt. Uiteraard met tussenstations.
-
- Member
Ik ben voor! 

Het terrein van Huiskes-Kokkeler is wel wat kleiner. Maar op zich zou ik graag zien dat alles in die driehoek tegen de vlakte gaat. Uitgezonderd de panden rond het notariskantoor.
Moet Villa de Pilla dan ook tegen de vlakte?Wauwthur schreef:Het terrein van Huiskes-Kokkeler is wel wat kleiner. Maar op zich zou ik graag zien dat alles in die driehoek tegen de vlakte gaat. Uitgezonderd de panden rond het notariskantoor.
Je zou zelf triest worden na de hele rondgang door de stad om leegstand te fotograferen, Arie. Of ben je te vrolijk van aard om je te laten beïnvloeden?
Ik werd er inderdaad triest van, maar zag ook wel weer leuke gebouwen, zoals deze vm villa van Jan Stroink aan de Hengelosestraat. Helaas ook leeg.Veteraan schreef:Je zou zelf triest worden na de hele rondgang door de stad om leegstand te fotograferen, Arie. Of ben je te vrolijk van aard om je te laten beïnvloeden?
Ik zag onderweg dat dit pand aan de Molenstraat ook leeg staat. Staat niet op de leegstandlijst.
Die staat wat mij betreft ook "rond het notariskantoor" en valt wat mij betreft buiten de sloop.Arie schreef:Moet Villa de Pilla dan ook tegen de vlakte?
Is inderdaad een vorm van leegstand en staan ook op de leegstandlijst, maar ik vind vlaktes en bouwkavels saai om te fotograferen, Net zoals deze bouwkavel op de Marssteden.Vincent1971 schreef:@Arie,
Je zou er niet vrolijk van worden al deze leegstand en lege plekken. Toch zie ik er ook wel de "voordelen" van in. Er komt hoe dan ook een inhaalslag voor allerlei bouwwoede die de afgelopen jaren om welke reden dan ook niet doorging. Lege plekken genoeg voor bouwsels van allerlei soorten en maten. Geen enkele reden om grootschalige stadsuitbreidingen te plannen.
Wat sas as dós was kaans.
Ja dit vm pand van Boekenvoordeel aan de Langestraat 15 staat nu ook leeg evenals het vm pand van Tribute aan de Langestraat 10.Spruwel schreef:Ik zag dat de boekenramsj tegenover het stadhuis na jaren van opheffingsuitverkoop de deuren heeft gesloten.
Nr. 42 van de leegstandlijst: Usseler Es Haaksbergerstraat - Usselerrondweg. Ik vind het vreemd dat dit gebied op de leegstandlijst staat, want hier zijn toch nog geen bouwkavels vrijgegeven? Of wordt hiermee de Josink Es bedoeld?
de Es
hoe leger
zoveel mooier.....
hoe leger
zoveel mooier.....
Ja, dit mag toch niet verloren gaanhans schreef:de Es
hoe leger
zoveel mooier.....
Wat kunnen we doen aan de leegstand? zie: http://opinie053.nl/00002/Binnenstadsdebat/ en http://www.enschede.nl/repository/09980/#.Uupx3emPIdU