Kalanderstraat
Kalanderstraat
In de Huis aan Huis van vandaag 27 november 2013 staat een vergunning aanvraag voor Kalanderstraat 23. Winkelruimten en 4 zelfstandige bovenwoningen. Die oude troep uit de jaren ´50 waar de Etos en Jeans centrum zat-zit gaat dus tegen de vlakte.
Wat sas as dós was kaans.
Re: Kalanderstraat
J. Boerman, kruidenier - fa. Seinhorst-Boerman, Koloniale Warenhandel, Kalanderstraat 21, zaak: Kalanderstraat 23
(Uit het Adresboek van 1939)
De Fa. Seinhorst had meerdere filialen over de stad verspreid. Mijn moeder en tante vertelden altijd dat van iemand die een beetje dommig-sullig was werd gezegd: "He les de toet'ns van Seinhorst" .Veteraan schreef:J. Boerman, kruidenier - fa. Seinhorst-Boerman, Koloniale Warenhandel, Kalanderstraat 21, zaak: Kalanderstraat 23
-
- Member
Eindelijk! Maar het zal nog wel even duren want winkels zitten er nog in en volgens mij staan de woningen ook nog niet leeg? Er komt ook extra winkelruimte las ik, van 1100 m2 naar 3100m2 over 3 lagen. Benieuwd welke keten hier inkomt..
Nieuwbouw op markante plekken in Enschede
Gepubliceerd op: 18/12/2013
De gemeente Enschede heeft toestemming gegeven voor twee nieuwbouwprojecten op beeldbepalende plaatsen in de stad. Zo is besloten om een reeks panden aan de Kalanderstraat en het Kalanderplein te slopen om plaats te maken voor nieuwe winkels en appartementen.
Aan de Deurningerstraat komt op de plek van het bedrijf Efftink Constructie nieuwbouw met maatschappelijke voorzieningen, kantoren en appartementen. Volgens directeur Efftink is er over drie à vier maanden duidelijkheid over een nieuwe plek van het bedrijf. Verder verkoopt de gemeente het voormalige VVV-pand aan de Oude Markt.
De gemeente Enschede heeft toestemming gegeven voor twee nieuwbouwprojecten op beeldbepalende plaatsen in de stad. Zo is besloten om een reeks panden aan de Kalanderstraat en het Kalanderplein te slopen om plaats te maken voor nieuwe winkels en appartementen.
Aan de Deurningerstraat komt op de plek van het bedrijf Efftink Constructie nieuwbouw met maatschappelijke voorzieningen, kantoren en appartementen. Volgens directeur Efftink is er over drie à vier maanden duidelijkheid over een nieuwe plek van het bedrijf. Verder verkoopt de gemeente het voormalige VVV-pand aan de Oude Markt.
vreselijk , hengelo bier in enschede... 

Maar was altijd wel gezellig bij 't Proathoes.hans schreef:vreselijk , hengelo bier in enschede...
Deze panden aan de Kalanderstraat worden dus gesloopt.Schot schreef:Nieuwbouw op markante plekken in Enschede
-
- Member
Dat pand van Efftink staat er ook super belabberd bij. Ik kom voor mijn werk daar veel in de buurt en ik vroeg mij al af of ze dat pand nog een keer gingen opknappen. Er missen gewoon dakpannen, dus volgens mij is het niet eens waterdicht.
-
- Member
Al bekend wanneer wordt begonnen met de sloop? En welke winkel erin komt?
Dat wordt een leuk pand zo! Past heel goed bij de rest van het van heekplein!
Ziet er wel weer lekker uit als een blokkendoos. Maar goed, slechter als de huidige toestand kan het nauwelijks worden...
De computerfoto ziet er wat gedrongen uit. Het perspectief klopt niet helemaal. Het eindresultaat hangt helemaal af van de gebruikte materialen. Het materiaalgebruik is op deze impressie niet te zien. Bakstenen zijn duurzaam, kijk naar de nieuwe gebouwen aan de rest van het plein. Afwachten dus.
Ik heb trouwens nog herinneringen aan een soort klimpiramide van hele dikke touwkabels op die lokatie. Heb er nooit een foto van gezien.
Die pyramide heft er maar kort gestaan. in de fik door vandalisme.Spruwel schreef:Ik heb trouwens nog herinneringen aan een soort klimpiramide van hele dikke touwkabels op die lokatie. Heb er nooit een foto van gezien.
- Vincent1971
- Member
Met volgens mij bijbehorende rubbertegels.Hendrik schreef:Die pyramide heft er maar kort gestaan. in de fik door vandalisme.Spruwel schreef:Ik heb trouwens nog herinneringen aan een soort klimpiramide van hele dikke touwkabels op die lokatie. Heb er nooit een foto van gezien.
Een goed begin heeft geen einde
Klopt helemaal Vincent, mijn oudste kinderen speelden er graag als we in de stad waren. Nu hebben ze zelf kinderen in de speelleeftijd.Vincent1971 schreef:Met volgens mij bijbehorende rubbertegels.Hendrik schreef:Die pyramide heft er maar kort gestaan. in de fik door vandalisme.Spruwel schreef:Ik heb trouwens nog herinneringen aan een soort klimpiramide van hele dikke touwkabels op die lokatie. Heb er nooit een foto van gezien.