Raad de plek
Re: Raad de plek
Ja Hendrik, het is de WooldrikswegHendrik schreef:Wooldriksweg hoek Borneostraat.

Het pand op de hoek was vroeger een textielwinkel van Piet van de hoek. Op de andere hoek was toen een snoepwinkel.Arie schreef:Nog maar weer een makkelijk zoekplaatje.
Mijn moeder heeft vroeger nog gewerkt als schoonmaakster bij Piet van de Hoek.
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het overal.
Mej. B. Engelsman, ..............huisbez. T.B.C. Vereeniging, Wooldriksweg 84
A. Schilling, ........................Kapper, Wooldriksweg 86
A.M. Hobbelink, .................. Winkel, Wooldriksweg 88
(uit het Adresboek 1939)
A. Schilling, ........................Kapper, Wooldriksweg 86
A.M. Hobbelink, .................. Winkel, Wooldriksweg 88
(uit het Adresboek 1939)
Te moeilijk? Het staat in de buurt van het vorige raadplaatje.
Liverpool?Arie schreef:Te moeilijk? Het staat in de buurt van het vorige raadplaatje.
Volgens mij is het op de hoek delistraat Getfertweg. Zat vroeger een kruidenierswinkel in. De naam weet ik niet meer. Aan de overkant zat een slagerswinkel.
100% zeker dat het op de hoek van de Delistraat Getfertweg is.
en dat is ook juist Martinusmartinus schreef:100% zeker dat het op de hoek van de Delistraat Getfertweg is.

is dat een winkel geweest ?
Hans, in de jaren 60 woonde ik in de Atjehstraat. In die tijd waren er 5 kruideniers op loop afstand. Het waren kleine gezellige winkels.
In de Wooldriksweg had je de Spar. In de Delistraat het raadpand. Op de hoek Kuipersdijk Sumatrastraat Hembrechts. Hoek Bankastraat zat er een. op de hoek Atjehstraat Delistraat zat Berfelo (Jansje). Wij deden onze boodschappen bij Berfelo.
In die tijd was het gewoonlijk dat de boodschappen werden opgeschreven en betaald als het salaris binnenkwam bij de mensen. Berfelo bezorgde meestal op zaterdag de boodschappen en deed er altijd wat extra lekkers bij voor de kinderen, meestal een koetjes reep.
In de Wooldriksweg had je de Spar. In de Delistraat het raadpand. Op de hoek Kuipersdijk Sumatrastraat Hembrechts. Hoek Bankastraat zat er een. op de hoek Atjehstraat Delistraat zat Berfelo (Jansje). Wij deden onze boodschappen bij Berfelo.
In die tijd was het gewoonlijk dat de boodschappen werden opgeschreven en betaald als het salaris binnenkwam bij de mensen. Berfelo bezorgde meestal op zaterdag de boodschappen en deed er altijd wat extra lekkers bij voor de kinderen, meestal een koetjes reep.
Nu is het pand eigendom van Kunstschilder en Crealoog Gerrit Steenbreke zeer bekend o.a. in de Enschedese muziekwereld en nog 100 andere dingen. En ook lid van de groep Pop Archief Twente van de Oudheid Kamer.
Groet Neckar.
Groet Neckar.
Klein vergis, vanmiddag even naar mijn Turkse kapper en toen ik langs het winkelpand fietste zag ik het !!
Het pand tegenover is van Kunstschilder Steenbreke.. Sorry.
Groet Neckar.
Het pand tegenover is van Kunstschilder Steenbreke.. Sorry.
Groet Neckar.
Ja goed geraden.frank n schreef:Heutinkstraat hoek Derkinkweg.