Nou die hint deed het...2 vijvers vlak bij elkaar, stokhorstvijver,..zat even te denken welke daar nu in de buurt ligtbartg schreef:Het is goed Vincent.Vincent1971 schreef:roberskom
Het is het Roberskom in 1946
Maar is dat weten of gokken?
Raad de plek
- Vincent1971
- Member
Re: Raad de plek
Een goed begin heeft geen einde
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Die bedoelde ik ook, heeft het Florapark wel een vijver ?
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
- Vincent1971
- Member
Volgens mij wel. Die vijver ligt aan de Floraparkstraat en de openbare school daar.enschedeinansichten schreef:Die bedoelde ik ook, heeft het Florapark wel een vijver ?
Een goed begin heeft geen einde
Is dat deze vijver?Vincent1971 schreef:Volgens mij wel. Die vijver ligt aan de Floraparkstraat en de openbare school daar.enschedeinansichten schreef:Die bedoelde ik ook, heeft het Florapark wel een vijver ?
De foto van Arie is van het huidige Roberskom .Gemaakt van de achterzijde .De bult puin waar je op mijn foto tegenaan kijkt.Arie schreef:Is dat deze vijver?Vincent1971 schreef:Volgens mij wel. Die vijver ligt aan de Floraparkstraat en de openbare school daar.enschedeinansichten schreef:Die bedoelde ik ook, heeft het Florapark wel een vijver ?
Maar het Florapark had vroeger ook een vijver en dat is deze .op de achtergrond de woningen in de mr Aalbersestraat
Deze vijver is verdwenen .Wanneer dat gebeurt is weet ik niet.
Laatst gewijzigd door bartg op za jul 13, 2013 5:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.
Leuk idee van Bart om aan de hand van familiekiekjes de plek te raden. Ik plaats daarom hierbij dan ook een kiekje uit het familiealbum van ons forumlid Pitr de Nerd, die hij eens een keer aan mij heeft toegezonden. Waar is deze plek?
- Bijlagen
-
- Image13.jpg (57.48 KiB) 6003 keer bekeken
volkspark ?
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Hendrik heeft het juist
Het is Bad Boekelo in augustus 1949. Hierbij nog een foto daarvan.

- Bijlagen
-
- Image14.jpg (77.07 KiB) 5996 keer bekeken
Nog een familiekiekje uit het album van Pitr de Nerd. Alvast een tip: het ligt niet binnen de gemeentegrenzen van Enschede, maar wel vlakbij. Toendertijd een geliefd plekje voor de Enschedeers.
- Bijlagen
-
- Image18.jpg (89.68 KiB) 5993 keer bekeken
Buursermeertje.
Helemaal juist VeteraanVeteraan schreef:Buursermeertje.

Oei, ik vind zo gauw geen geschikte.
Misschien is dit iets. Erg onduidelijk omdat het een niet professionele foto van een dia is.
Misschien is dit iets. Erg onduidelijk omdat het een niet professionele foto van een dia is.
Ja, dat is goed.martinus schreef:Janninkweg?

Het lag misschien wel voor de hand.
Sigarenwinkel Hogevonder en groeteboer Huisman op de Janninksweg hoek Jan Harm Boschstraat.
Nog iets over het oude Bad Boekelo, ik was een keer op familie bezoek in Heelsum/Oosterbeek in de jaren '60. We gingen daar naar het zwembad in Wolfheze. Het was precies eenzelfde bad als ons Bad Boekelo. Met golfslag en een groot bad zoals op de afbeelding.
Wat sas as dós was kaans.
Hier nog een foto uit de schoenendoos.
Waar is dit ?
Waar is dit ?
- Bijlagen
-
- raadplaat.06.jpg (184.56 KiB) 6029 keer bekeken
Een park en een hellende straat. De de Bouterstraat met Florapark. Maar heel vaag heb ik het idee dat vroeger het stratenpatroon anders was. Mogelijk de Steenweg die toen anders liep?
Wat sas as dós was kaans.
Hendrik je hebt het bijna goed ! Ik denk dat je je in de straat vergist. Het is de hoek Faberstraat mr. Aalbesestraat.Hendrik schreef:Een park en een hellende straat. De de Bouterstraat met Florapark. Maar heel vaag heb ik het idee dat vroeger het stratenpatroon anders was. Mogelijk de Steenweg die toen anders liep?
Het is hoekje uit het Florapark .Hier voetbalden we wel eens.Of het illegaal was weet ik niet'
Verderop staat (stond) een keet van de gemeentelijke plantsoenedienst
Het stratenplan is inderdaad nog al veranderd.
Dat is goed op de luchtfoto te zien .Deze is van ongeveer 1926. Het gedeelte wat nog in aanbouw is ,is van 1928 en wat er al staat is van 1924.
- Bijlagen
-
- ribbeltaert.jpg (180.7 KiB) 5968 keer bekeken
-
- ribbelt.02.jpg (177.38 KiB) 5968 keer bekeken
-
- aalbersestraat vanaf faberstraat.jpg (236.47 KiB) 5968 keer bekeken