Helemaal goed Frank.frank n schreef:M H TROMPLAAN 1
Villa gebouwd in neoclassistische stijl ontworpen door de heer AG Beltman in 1907 opdrachtgever
was de textielfabrikant de heer J Scholten

Helemaal goed Frank.frank n schreef:M H TROMPLAAN 1
Villa gebouwd in neoclassistische stijl ontworpen door de heer AG Beltman in 1907 opdrachtgever
was de textielfabrikant de heer J Scholten
Juist omdat ik je ken....Arie schreef:Ik zou niet durven, je kent mij toch Veteraan?Veteraan schreef:Dat is het Romeinse badhuis achter in mijn tuin.
Wie heeft jou toestemming gegeven over mijn grondgebied te lopen?
Dat wordt mijn nieuwe leus: De stadsfotograaf zonder grenzen.Veteraan schreef:Juist omdat ik je ken....Arie schreef:Ik zou niet durven, je kent mij toch Veteraan?Veteraan schreef:Dat is het Romeinse badhuis achter in mijn tuin.
Wie heeft jou toestemming gegeven over mijn grondgebied te lopen?
Die stadsfotograaf die geen grenzen kent!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, de SNS bank is nu nog maar in een klein pand aan de Haverstraatpassage.hans schreef:aj , de sns is er uit ?
hoorde de parkeerplaats vroeger bij de villa ?
Zo op deze oude foto te zien, hoorde de grond waar nu de parkeerplaats is, vroeger bij de villa. Bron foto: kwartaalblad van de Stichting Historische Sociteit n Sliepsteen nr. 114 zomer 2013.hans schreef:aj , de sns is er uit ?
hoorde de parkeerplaats vroeger bij de villa ?
Ja, vind ik ook. Het monument van de eerste wereldoorlog stond daar ook beter.hans schreef:zo komt het pand veel meer tot zijn recht...
Nee, dit is niet de Menkotoren.hans schreef:watertoren van menko ?
Helemaal goed Joepjoris.joepjoris schreef:het is de twentse welle watertoren j rozendaal
De onderstaande foto's zijn van de Menkotoren aan de Lonnekerspoorlaan in de nieuwe wijk Roombeek.Arie schreef:Nee, dit is niet de Menkotoren.hans schreef:watertoren van menko ?
De watertoren.enschedeinansichten schreef:Weet waar die torens voor waren ?
Ja Arie, ze kwamen in de mode nadat er veel branden waren geweest. Toen werd er een sprenkel installatie aangelegd en daar hadden ze die watertorens voor nodig.Arie schreef:De watertoren.enschedeinansichten schreef:Weet waar die torens voor waren ?
Het gebouw dat na al die jaren is overgebleven is het opslaggebouw met de karakteristieke watertoren. Katoen en wol bevatten in ruwe vorm veel vet. Dat maakt het erg brandbaar. Daarom hadden alle textielfabrieken een watertoren, zodat er altijd bluswater in de buurt was. Het hoge opslaggebouw van het Menko complex leende zich uitstekend om er een watertank op te plaatsen. De familie Menko gebruikte de toren ook als reclamebord. De naam N.J. Menko prijkt nu nog steeds hoog op de gevel.
bron: http://www.skoe.nl/menkotoren/schoolgebouw/
En door het water op hoogte op te slaan, zat het sprinklernet meteen op druk.enschedeinansichten schreef:Ja Arie, ze kwamen in de mode nadat er veel branden waren geweest. Toen werd er een sprenkel installatie aangelegd en daar hadden ze die watertorens voor nodig.Arie schreef:De watertoren.enschedeinansichten schreef:Weet waar die torens voor waren ?
Het gebouw dat na al die jaren is overgebleven is het opslaggebouw met de karakteristieke watertoren. Katoen en wol bevatten in ruwe vorm veel vet. Dat maakt het erg brandbaar. Daarom hadden alle textielfabrieken een watertoren, zodat er altijd bluswater in de buurt was. Het hoge opslaggebouw van het Menko complex leende zich uitstekend om er een watertank op te plaatsen. De familie Menko gebruikte de toren ook als reclamebord. De naam N.J. Menko prijkt nu nog steeds hoog op de gevel.
bron: http://www.skoe.nl/menkotoren/schoolgebouw/