Wapen/Logo van Enschede
Re: Wapen/Logo van Enschede
In mijn eigen ansichtkaartenverzameling ook nog een stadswapen van Enschede gevonden.
De laatste reeks ansichtkaarten met stadswapen uit mijn verzameling. Voor iedereen nog een gelukkig nieuwjaar.
Bij mijn zolderopruiming ook nog wat suikerzakjes gevonden met afbeeldingen van het stadswapen van Enschede. Heeft iemand nog meer verzamelingen (kaarten, suikerzakjes enz.} of andere artikelen waarop het stadswapen van Enschede of Lonneker is afgebeeld?
- Bijlagen
-
- Suikerzakje Sportclub Enschede.jpg (44.6 KiB) 16475 keer bekeken
-
- Suikerzakje De Twentsche Schouburg.jpg (56.61 KiB) 16475 keer bekeken
Ik heb nog een tinkoperen potje gevonden met het stadswapen van Enschede en met de opschrift "COöPERATIE ENSCHEDE 1903 1953"
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Mooi potje Arie. 

Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Hoe groot is jou zolder,staat er misschien nog een oude tramwagon tussen?Zonder gekheid,mooie kaarten e.d 

As dös wa-s kaans wat sa-s dan meer.
Ook in de stickerboeken van mijn zoon nog wat afbeeldingen van het wapen/logo van Enschede gevonden. Iemand nog meer?
Dit weekend weer enkele gemeentewapens gespot en wel op de locatie Breugelmansgaarde op de muurankers van het van Heekcomplex en bij de hoofdingang van de Oosterbegraafplaats en gedenkpark aan de Noord Esmarkerrondweg.
Deze foto vond ik op: https://plus.google.com/114883237300945 ... banner=pwa
Hierop is het gemeentewapen op een bus afgebeeld. Deze foto roept bij mij een aantal vragen op. Bij welke gelegenheid ,waar en wanneer is deze foto gemaakt? Ik denk zelf aan het van Loenshof. Waarom het gemeentewapen op de bus? Had de gemeente destijds zelf bussen in eigendom?
Hierop is het gemeentewapen op een bus afgebeeld. Deze foto roept bij mij een aantal vragen op. Bij welke gelegenheid ,waar en wanneer is deze foto gemaakt? Ik denk zelf aan het van Loenshof. Waarom het gemeentewapen op de bus? Had de gemeente destijds zelf bussen in eigendom?
Arie schreef:Deze foto vond ik op: https://plus.google.com/114883237300945 ... banner=pwa
Ik wist dat ik deze foto eerder had gezien:
http://www.miniatuurbussen.nl/index1.html
Van Loenshof richting Station NS. Opname na de oorlog verm. in 1946.
Op het stadsarchief vind ik dezelfde foto met als bijschrift:
Van Loenshof,
Beschrijving - Groot aantal mensen staat in de rij voor de bus t.h.v. C&A.
Datering 1942.
Trefwoord - Bus, Oorlog
Dat is toch weer een ander jaartal.
Van Loenshof,
Beschrijving - Groot aantal mensen staat in de rij voor de bus t.h.v. C&A.
Datering 1942.
Trefwoord - Bus, Oorlog
Dat is toch weer een ander jaartal.
De passagiers nemen opgerolde dekens en andere bagage mee. Heeft het misschien iets te maken met tewerkstelling in Duitsland?
Lijkt mij niet.Arie schreef:De passagiers nemen opgerolde dekens en andere bagage mee. Heeft het misschien iets te maken met tewerkstelling in Duitsland?
Die mensen hadden meer bij zich en ik zie ook geen militairen.
Ik ben er ook niet van overtuigd dat het in 1942 is. Volgens mij liepen er toen geen stadsbussen
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.
Ik moet mijn mening enigzins bijstellenbartg schreef:Lijkt mij niet.Arie schreef:De passagiers nemen opgerolde dekens en andere bagage mee. Heeft het misschien iets te maken met tewerkstelling in Duitsland?
Die mensen hadden meer bij zich en ik zie ook geen militairen.
Ik ben er ook niet van overtuigd dat het in 1942 is. Volgens mij liepen er toen geen stadsbussen
In de map "Enschede zoals het was "staat in het blad "100jaar verkeer "op pagina 46 de zelfde foto met de volgende tekst:
Door schaarste aan olie en benzine was het in de oorlogjaren seeds moeilijker bussen te laten rijden.
De houtgasgenerator bood uitkomst. maar het aantal bussen nam snel af ,ook al omdat de Duitsers zich er meester van maakten.
Het passagiersaanbod was vaak groot,zoals hier in 1942 op het van Loenshof.
Deze vond ik in het boekje van T.Wiegman Kleine historie van Enschede
- Bijlagen
-
- stadswapen.jpg (152.18 KiB) 15934 keer bekeken