Nee, je begrijpt het niet goed. Je begrijpt het totaal niet zelfs.Vincent1971 schreef:Dus als ik het goed begrijp heb jij liever een luxe bus die 1 keer per uur rijdt dan om de 10 minuten een klein standaard stadsbusje?rr1991 schreef:Jazeker. Eigenlijk komen we dan direct bij een groot vraagstuk waar onderzoekers het ook sterk met elkaar over oneens zijn: Bus Rapid Transit versus Light Rail. Kap eens met je uitgesproken mening posten over onderwerpen waar je geen reedt over weet Vincent. Ga eens lezen, ..Vincent1971 schreef:Net of een ander type bus er iets toe doet.
Spoorlijnen Twente
- rr1991
- Member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
- Locatie: Auckland, New Zealand
Re: Spoorlijnen Twente
- Vincent1971
- Member
- Berichten: 1299
- Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
- Locatie: Enschede
Re: Spoorlijnen Twente
Leg eens uit dan, waarom een ander type bus er wel toe doetrr1991 schreef: Nee, je begrijpt het niet goed. Je begrijpt het totaal niet zelfs.





Een goed begin heeft geen einde
Re: Spoorlijnen Twente
ik zit in polen geregeld in de tram , dat gaat vele malen vlotter en aangenamer dan die stinkbussen.
en ze nemen veel minder ruimte in....
en ze nemen veel minder ruimte in....
Re: Spoorlijnen Twente
Syntus gaat in december trouwens wel met wat nieuws komen. In de spitsen gaan Zone-bussen rijden. Bussen die veel minder haltes aan gaan doen.
Re: Spoorlijnen Twente
binnen de bebouwde kom of in de regio ?
en dan parallel aan de bestaande dienstrooster of als vervanging ?
en dan parallel aan de bestaande dienstrooster of als vervanging ?
Re: Spoorlijnen Twente
In de regio. Ze rijden als versterking van bestaande lijnen. Een soort snelbus dus.
Re: Spoorlijnen Twente
Trein Zwolle-Enschede eind 2014 in handen van provincie en Regio
18 april 2013
Provinciale Staten zijn akkoord met de decentralisatie van de treindienst Zwolle-Enschede van het Rijk naar de provincie. Daarnaast zijn ze ook voorstander van een nader onderzoek naar de kosten van elektrificatie voor het trajectdeel Zwolle-Wierden op deze spoorlijn. Hiervoor stellen zij 2,5 miljoen euro beschikbaar. Dat blijkt uit de vergadering van Provinciale Staten van woensdag 17 april 2013 waarin over het voorstel van Gedeputeerde Staten rond het treintraject Zwolle-Enschede is besproken.
De minister van Infrastructuur en Milieu heeft met Gedeputeerde Staten van Overijssel en Regio Twente afspraken gemaakt om de verantwoordelijkheid voor de spoorlijn Zwolle-Enschede over te nemen van het Rijk. Nu de voorstellen door Provinciale Staten zijn goedgekeurd, worden de afspraken definitief en komt de treindienst in december 2014 in handen van de provincie Overijssel en Regio Twente.
Verbeteringen
De provincie en Regio willen de capaciteit, punctualiteit en toegankelijkheid van de treindienst Zwolle-Enschede voor de reizigers enorm verbeteren. Hiermee wordt de aantrekkelijkheid van de lijn nog groter, waarmee ook nieuwe reizigers aangetrokken kunnen worden. Daarom wordt de komende jaren samen met de nieuwe vervoerder bekeken wat de mogelijkheden zijn voor bijvoorbeeld hogere frequenties, het laten rijden van een intercity tussen Enschede en Zwolle en het verbeteren van onder andere de verbinding tussen Enschede-Zwolle-Amsterdam.
Elektrificatie
Daarnaast wordt ook gekeken naar elektrificatie van de spoorlijn. Elektrificatie van de lijn is interessant omdat maar een deel van het traject, tussen Zwolle en Wierden, geëlektrificeerd hoeft te worden. Tussen Wierden en Enschede kunnen al elektrische treinen rijden. Deze treinen zijn goed voor het milieu, ze rijden sneller en de exploitatiekosten (aanschaf-, onderhoud- en brandstofkosten) van deze treinen zijn lager dan dieseltreinen. Uit een eerste globale raming blijkt dat met de elektrificatie van de spoorlijn Zwolle-Wierden een bedrag gemoeid is tussen de 34 en 64 miljoen euro. Om een beter zicht te krijgen in de kosten is een nader onderzoek nodig. In 2014 leggen Gedeputeerde Staten een definitief investeringsvoorstel voor elektrificatie aan Provinciale Staten voor.
Aanbesteding
Gedeputeerde Staten van Overijssel gaan de spoorlijn Zwolle-Enschede samen met Regio Twente aanbesteden. Nog dit jaar wordt een keuze gemaakt op welke wijze de aanbesteding gaat plaatsvinden, zodat eind 2014 het treinvervoer op een soepele wijze kan worden voortgezet.
bron: http://www.overijssel.nl/actueel/nieuws ... in-zwolle/
18 april 2013
Provinciale Staten zijn akkoord met de decentralisatie van de treindienst Zwolle-Enschede van het Rijk naar de provincie. Daarnaast zijn ze ook voorstander van een nader onderzoek naar de kosten van elektrificatie voor het trajectdeel Zwolle-Wierden op deze spoorlijn. Hiervoor stellen zij 2,5 miljoen euro beschikbaar. Dat blijkt uit de vergadering van Provinciale Staten van woensdag 17 april 2013 waarin over het voorstel van Gedeputeerde Staten rond het treintraject Zwolle-Enschede is besproken.
De minister van Infrastructuur en Milieu heeft met Gedeputeerde Staten van Overijssel en Regio Twente afspraken gemaakt om de verantwoordelijkheid voor de spoorlijn Zwolle-Enschede over te nemen van het Rijk. Nu de voorstellen door Provinciale Staten zijn goedgekeurd, worden de afspraken definitief en komt de treindienst in december 2014 in handen van de provincie Overijssel en Regio Twente.
Verbeteringen
De provincie en Regio willen de capaciteit, punctualiteit en toegankelijkheid van de treindienst Zwolle-Enschede voor de reizigers enorm verbeteren. Hiermee wordt de aantrekkelijkheid van de lijn nog groter, waarmee ook nieuwe reizigers aangetrokken kunnen worden. Daarom wordt de komende jaren samen met de nieuwe vervoerder bekeken wat de mogelijkheden zijn voor bijvoorbeeld hogere frequenties, het laten rijden van een intercity tussen Enschede en Zwolle en het verbeteren van onder andere de verbinding tussen Enschede-Zwolle-Amsterdam.
Elektrificatie
Daarnaast wordt ook gekeken naar elektrificatie van de spoorlijn. Elektrificatie van de lijn is interessant omdat maar een deel van het traject, tussen Zwolle en Wierden, geëlektrificeerd hoeft te worden. Tussen Wierden en Enschede kunnen al elektrische treinen rijden. Deze treinen zijn goed voor het milieu, ze rijden sneller en de exploitatiekosten (aanschaf-, onderhoud- en brandstofkosten) van deze treinen zijn lager dan dieseltreinen. Uit een eerste globale raming blijkt dat met de elektrificatie van de spoorlijn Zwolle-Wierden een bedrag gemoeid is tussen de 34 en 64 miljoen euro. Om een beter zicht te krijgen in de kosten is een nader onderzoek nodig. In 2014 leggen Gedeputeerde Staten een definitief investeringsvoorstel voor elektrificatie aan Provinciale Staten voor.
Aanbesteding
Gedeputeerde Staten van Overijssel gaan de spoorlijn Zwolle-Enschede samen met Regio Twente aanbesteden. Nog dit jaar wordt een keuze gemaakt op welke wijze de aanbesteding gaat plaatsvinden, zodat eind 2014 het treinvervoer op een soepele wijze kan worden voortgezet.
bron: http://www.overijssel.nl/actueel/nieuws ... in-zwolle/
Re: Spoorlijnen Twente
Volgens mij wordt er 's nachts ook gewerkt. Rond 4 uur hoorde ik regelmatig het geluid van een remmende trein - slepend - knarsend.
-
- Member
- Berichten: 1710
- Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
- Locatie: Enschede
Re: Spoorlijnen Twente
Ik kom veel in de omgeving daar, maar ze zijn echt overal bezig daar met van alles en nog wat.
Is echt een groot project. Het is jammer dat het spoor zo hoog ligt.
Is echt een groot project. Het is jammer dat het spoor zo hoog ligt.

Re: Spoorlijnen Twente
Zeer interessant inderdaad! Stond gisteren op het station en het is toch wel een zeer groot gebeuren.
Jammer alleen dat er zo weinig informatie is, op Prorail na. Het viel mij trouwen op, dat ze de daken van de perron overkapping hebben weg gehaald.
Jammer alleen dat er zo weinig informatie is, op Prorail na. Het viel mij trouwen op, dat ze de daken van de perron overkapping hebben weg gehaald.
-
- Member
- Berichten: 549
- Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm
Re: Spoorlijnen Twente
Ik heb een verrekijker gekregen van ProRail maar als ik mijn raam uitkijk zie ik geen spoor, wordt meer gluren bij de buren.
-
- Member
- Berichten: 549
- Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm
Re: Spoorlijnen Twente
Prorail heeft er overigens een webcam op gezet, werkzaamheden kun je hier volgen:
http://www.prorail.nl/Publiek/Infraproj ... ebcam.aspx
http://www.prorail.nl/Publiek/Infraproj ... ebcam.aspx
- rr1991
- Member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
- Locatie: Auckland, New Zealand
Re: Spoorlijnen Twente
Voorlopig de laatste dag dat het station in gebruik is, imposant bouwgeweld!
-
- Member
- Berichten: 1710
- Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
- Locatie: Enschede
Re: Spoorlijnen Twente
Het blijkt dat de perronoverkapping ook wordt gesloopt. Wisten we dat?
- Vincent1971
- Member
- Berichten: 1299
- Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
- Locatie: Enschede
Re: Spoorlijnen Twente
Wist wel dat er een perronoverkapping uitbouw is bij spoort 1 en 2 maar dat er ook gesloopt wordt..nee.Wauwthur schreef:Het blijkt dat de perronoverkapping ook wordt gesloopt. Wisten we dat?
Een goed begin heeft geen einde
- rr1991
- Member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
- Locatie: Auckland, New Zealand
Re: Spoorlijnen Twente
Als ik het ontwerp bekijk komen er nieuwe overkappingen.
Re: Spoorlijnen Twente
Eg indrukwekkend! Ben blij ook dat ze de perron overkapping gaan vervangen. Hopelijk komt het een beetje terug in de stijl zoals ze het in Arnhem hebben gemaakt.
Re: Spoorlijnen Twente
Waar vind je dat?rr1991 schreef:Als ik het ontwerp bekijk komen er nieuwe overkappingen.