Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Centraal binnenstad topic

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door hans »

zijn wij niet de eindverbruikers dan ?
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Vincent1971 »

hans schreef:zijn wij niet de eindverbruikers dan ?
Hangt er vanaf. Als jij iets koopt uit zo'n winkel ben je een eind gebruiker. Koop je niet dan ben je niet een eind gebruiker.
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4796
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Veteraan »

Vincent1971 schreef:
hans schreef:zijn wij niet de eindverbruikers dan ?
Hangt er vanaf. Als jij iets koopt uit zo'n winkel ben je een eind gebruiker. Koop je niet dan ben je niet een eind gebruiker.
Zit hier iets van logica in????? Of snap ik deze redenatie gewoon niet?
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Ik zag vandaag dat het pand op de hoek van de Raadhuisstraat/ei van Ko (t.o. Jamin) eindelijk verhuurd is, weet iemand wat daar in komt? Nog een vraag: aan de Heurne, paar deuren verder dan de Subway schuin tegenover de Hensen herenmodezaak, hebben ze een pand aan de binnenkant compleet gesloopt en hebben ze voor zover ik het zien kon aan de achterkant een stuk achteraan geplakt. Weet iemand daar iets over?

Over het algemeen krijg ik het gevoel dat de binnenstad het dieptepunt voorbij is, er wordt weer geinvesteerd. Met dank aan de Zara, wellicht.
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschede053 »

Daar komt de juwelier in die nu in de hofpassage zit. Die hofpassage loopt trouwens nu wel helemaal leeg. Beter verbouwen ze de boel en maken ze er een groot winkelpand van...
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door rr1991 »

Ik ben benieuwd wanneer villa van heek de deuren sluit, worden gigantische verliezen gedraaid. Wel jammer, maar ze zitten echt aan de verkeerde kant van de Oude Markt.
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Wauwthur »

Oh ik hoorde juist dat die wel lekker draaien?
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

De hele Enschedese horeca heeft het moeilijk - Serious Request heeft het jaar gered voor ze heb ik gehoord.

Over die hoek gesproken, wat zijn ze bij Snekkie aan het doen? Eindelijk zijn die foeilelijke groene tegels van de buitenmuur afgebikt (hallelujah) en ze zijn binnen ook aan het verbouwen. Gaat Snekkie daar weg?
crepsly

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door crepsly »

Snekkie blijft, ze hebben alleen een tijdelijke verbouwing, zo heeft een van de werknemers me een paar weken geleden vertelt. Alhoewel, ik was op dat moment niet geheel nuchter meer :beer:
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Er stond een week of zo geleden in de krant dat Proeflokaal Belgie uit Almelo een vestiging in Enschede krijgt, maar ze deden geheimzinnig over waar precies - weet iemand meer? Ik gok Twentse Schouwburg.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Highlander schreef:Er stond een week of zo geleden in de krant dat Proeflokaal Belgie uit Almelo een vestiging in Enschede krijgt, maar ze deden geheimzinnig over waar precies - weet iemand meer? Ik gok Twentse Schouwburg.
Heb het al gevonden, ze nemen Monopole over.

http://www.almelonieuws.nl/nieuws/overi ... index.html
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Bij Pinoccio wordt ook verbouwd, ik weet dat Pinoccio weg is maar wie komt erin?

Daarnaast wordt er gespeculeerd over Extrablatt in de Schouwburg?
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door rr1991 »

Is Pinoccio gesloten? Dat heb ik niet meegekregen. Wel weet ik dat er een belgisch bierencafé komt in cafe monopole. Extrablatt in de schouwburg? Zou mooi kunnen worden, ik meen dat er op de illustraties ook een terras te zien was op het binnenterrein.
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door hans »

er staat een grote container voor de deur , en alle pizzavlekken met vloer en al liggen er in...
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschedeinansichten »

hans schreef:er staat een grote container voor de deur , en alle pizzavlekken met vloer en al liggen er in...
Het was ook een ballentent de laatste tijd. Zondag bij Bambul geweest, super daar wordt je nog door de baas zelf bediend, en dat merk je. :okay:
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

rr1991 schreef:Is Pinoccio gesloten? Dat heb ik niet meegekregen. Wel weet ik dat er een belgisch bierencafé komt in cafe monopole. Extrablatt in de schouwburg? Zou mooi kunnen worden, ik meen dat er op de illustraties ook een terras te zien was op het binnenterrein.
Inderdaad, zou topplek zijn voor Extrablatt. Ik weet dat dat bedrijf al heel lang op zoek is naar een geschikte lokatie in Enschede. Trouwens Extrablatt op de plek van Pinoccio zou ook niet slecht zijn. Hopelijk halen ze dan die verschrikkelijke overkapping over het terras weg, wat een lilluk zeventiger jaren ding is dat.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Ik weet niet of ik dit beter bij Bouwplannen had kunnen plaatsen maar heel goed nieuws in de papieren TCT vandaag: de zwarte puist aan de Oude Markt wordt aangepakt, per 1 september gaan ze er een nieuwe bakstenen 'schil' omheenleggen en op de hoek van de Markstraat komt er een glazen pui. Er zal een lichtgekleurde steensoort gebruikt worden, verwezen wordt naar de stijl van de nieuwe Zara. Verwachting is dat de verbouwing op 1 maart 2014 klaar is.

Tot 1 september huurt Koolhoven het leegstaande Lunatic en het daarnaastgelegen pand. Volgens de projectontwikkelaar (Landewe/Punte) is er veel belangstelling voor de panden, verbaast me niks want is in principe natuurlijk een toplokatie voor horeca.

Trouwens dit is dezelfde projectontwikkelaar die Alhambra verbouwd heeft. Zal dus waarschijnlijk trendy worden. Ik ben benieuwd - slechter kan het in ieder geval niet dan het nu is!
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21421
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Arie »

Highlander schreef:Ik weet niet of ik dit beter bij Bouwplannen had kunnen plaatsen maar heel goed nieuws in de papieren TCT vandaag: de zwarte puist aan de Oude Markt wordt aangepakt, per 1 september gaan ze er een nieuwe bakstenen 'schil' omheenleggen en op de hoek van de Markstraat komt er een glazen pui. Er zal een lichtgekleurde steensoort gebruikt worden, verwezen wordt naar de stijl van de nieuwe Zara. Verwachting is dat de verbouwing op 1 maart 2014 klaar is.

Tot 1 september huurt Koolhoven het leegstaande Lunatic en het daarnaastgelegen pand. Volgens de projectontwikkelaar (Landewe/Punte) is er veel belangstelling voor de panden, verbaast me niks want is in principe natuurlijk een toplokatie voor horeca.

Trouwens dit is dezelfde projectontwikkelaar die Alhambra verbouwd heeft. Zal dus waarschijnlijk trendy worden. Ik ben benieuwd - slechter kan het in ieder geval niet dan het nu is!
zie ook topic: http://enschede-stad.nl/forum/viewtopic ... &start=100
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door TA »

Highlander schreef:Ik weet niet of ik dit beter bij Bouwplannen had kunnen plaatsen maar heel goed nieuws in de papieren TCT vandaag: de zwarte puist aan de Oude Markt wordt aangepakt, per 1 september gaan ze er een nieuwe bakstenen 'schil' omheenleggen en op de hoek van de Markstraat komt er een glazen pui. Er zal een lichtgekleurde steensoort gebruikt worden, verwezen wordt naar de stijl van de nieuwe Zara. Verwachting is dat de verbouwing op 1 maart 2014 klaar is.

Tot 1 september huurt Koolhoven het leegstaande Lunatic en het daarnaastgelegen pand. Volgens de projectontwikkelaar (Landewe/Punte) is er veel belangstelling voor de panden, verbaast me niks want is in principe natuurlijk een toplokatie voor horeca.

Trouwens dit is dezelfde projectontwikkelaar die Alhambra verbouwd heeft. Zal dus waarschijnlijk trendy worden. Ik ben benieuwd - slechter kan het in ieder geval niet dan het nu is!
Ontzettend goed nieuws!! :beer:
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21421
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Arie »

Highlander schreef:Bij Pinoccio wordt ook verbouwd, ik weet dat Pinoccio weg is maar wie komt erin?

Daarnaast wordt er gespeculeerd over Extrablatt in de Schouwburg?
Hierin komt het Japans restaurant Sakura Blue volgens het aanplakbiljet wat bij het lege pand van Pinoccio voor de ramen hangt.
Bijlagen
Oude Markt Blue Sakura.JPG
Oude Markt Pinokkio.JPG
Plaats reactie