Gezocht / Wat is dit?
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Re: Gezocht / Wat is dit?
De plaats van hotel is dus wel bekend het lag aan de Oude Deventerweg schuin tegenover het paviljoen en de hangar.
Op de luchtfoto zie je nog geen hangar en paviljoen (die zijn later gebouwd) maar wel het hotel aan de andere kant van de weg.
Op de luchtfoto zie je nog geen hangar en paviljoen (die zijn later gebouwd) maar wel het hotel aan de andere kant van de weg.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Net even Leo ten Vergert gebeld en hij vertelde dat het toenmalige paviljoen cafe Kleinsman is op de hoek.
Net zoals ik al eerder zei Restaurant Heer Bommel was vroeger een klein Duits bunkertje/meldpost. Dus niets van doen met hetgeen wat we zoeken..
Groet Neckar.
Net zoals ik al eerder zei Restaurant Heer Bommel was vroeger een klein Duits bunkertje/meldpost. Dus niets van doen met hetgeen wat we zoeken..
Groet Neckar.
In het kwartaalblad n Sliepsteen van de Stichting Historische Societeit Enschede Lonneker nr. 88, jaargang 2006, stond een artikel over deze ansichtkaart.
Het Hotel-cafe-restaurant stond inderdaan aan de Oude Deventerweg, hoek Lonnekerveldweg. Het gebouw raakte in de loop van de oorlog door bombardementen zwaar beschadigd en werd uiteindelijk in de loop van 1946 gesloopt.
Zie hieronder de scanafbeelding van het artikel:
Het Hotel-cafe-restaurant stond inderdaan aan de Oude Deventerweg, hoek Lonnekerveldweg. Het gebouw raakte in de loop van de oorlog door bombardementen zwaar beschadigd en werd uiteindelijk in de loop van 1946 gesloopt.
Het landgoed 't Slöttelmös wordt hierin ook nog vermeld. Zie mijn foto van de oude ingangspoort aan het oude stukje van de Weerseloseweg.Arie schreef:In het kwartaalblad n Sliepsteen van de Stichting Historische Societeit Enschede Lonneker nr. 88, jaargang 2006, stond een artikel over deze ansichtkaart.
het liet je niet los he ? 

Ja, dat klopt.hans schreef:het liet je niet los he ?

- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Deze vraag stond al lang open en dan verwacht je eigenlijk geen antwoord meer maar hij kwam toch.
Het is Steenwijk waarschijnlijk in 1931 gemaakt ter gelegenheid van de herdenking van het ontzet van Steenwijk.
De gedenkplaat betreft de gevel van het pand Markt 72 te Steenwijk (monument).
De foto gaat naar gemeente archief van Steenwijk, die kennen het plaatje niet.
Het is Steenwijk waarschijnlijk in 1931 gemaakt ter gelegenheid van de herdenking van het ontzet van Steenwijk.
De gedenkplaat betreft de gevel van het pand Markt 72 te Steenwijk (monument).
De foto gaat naar gemeente archief van Steenwijk, die kennen het plaatje niet.
Mooi Willem dat dit zoekplaatje ook eindelijk is opgelost.
Ik heb mij ook vaak afgevraagd, waar dit kon zijn. Ik kreeg echter wel de gedachte dat de afbeelding op de gedenkplaat niet in Enschede kon zijn.
Wat mij nog wel bezighoud is je vraag bij onderstaande foto wat de heren in de stofjassen aan het doen zijn, inpakken van katoen? Ik weet het ook niet. Ik heb deze foto ook nergens kunnen vinden in de boeken die over de textiel gaan. Misschien dat de lezers van dit forum hierover een oplossing kunnen geven en ook over de locatie waar deze foto is gemaakt.
zie: http://www.enschedeinansichten.nl/colle ... ts_id=2092

Wat mij nog wel bezighoud is je vraag bij onderstaande foto wat de heren in de stofjassen aan het doen zijn, inpakken van katoen? Ik weet het ook niet. Ik heb deze foto ook nergens kunnen vinden in de boeken die over de textiel gaan. Misschien dat de lezers van dit forum hierover een oplossing kunnen geven en ook over de locatie waar deze foto is gemaakt.
zie: http://www.enschedeinansichten.nl/colle ... ts_id=2092
- Bijlagen
-
- Gezocht, wat is dit.jpg (157.89 KiB) 7476 keer bekeken
Heb het eigenlijk nooit gezien maar zou het geen stalenkamer kunnen zijn ???
Groet Neckar.
Groet Neckar.
Re: Gezocht /waar is dit?
In 1922 kocht de Gemeentelijke Reinigingsdienst van Enschede deze Elite voor het ophalen van huisvuil. Zie: http://conam.info/importeurs-bedrijfsau ... ngen/elite
Ik vraag mij af in welke straat deze foto is gemaakt.
Ik vraag mij af in welke straat deze foto is gemaakt.
ik heb in de 70er jaren nog een bedford vuilniswagen gezien die ook een stuur aan de buitenzijde had zodat de chauffeur naast de wagen kon blijven lopen en niet steeds in en uit hoefde te stappen.
gokje , de krim ?
gokje , de krim ?
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Ik denk niet aan de krim.
Een prachtig mooi oud filmpje van de Gemeentelijke reinigingsdienst Enschede uit ca, 1911 is te vinden op: http://stadsarchief.enschede.nl/00002/00004/
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Cyt3a8V2 ... r_embedded#![/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Cyt3a8V2 ... r_embedded#![/youtube]
Dat is zeker een bijzondere film, Arie.
Wat zullen er toen veel ruggen kapot zijn gegaan. Bijna alles is nog menskracht ....zwaar hoor.
Klopt het dat de vuilniswagen in de Sterkerstraat rijdt? Ter hoogte van het Eendenparkje links en de Buitenweg rechts?
En daarna op de Haaksbergerstraat met links de Janninkfabriek?
Een dan is er nog een prachtige straat te zien die ik absoluut niet kan thuisbrengen.....
Wat zullen er toen veel ruggen kapot zijn gegaan. Bijna alles is nog menskracht ....zwaar hoor.
Klopt het dat de vuilniswagen in de Sterkerstraat rijdt? Ter hoogte van het Eendenparkje links en de Buitenweg rechts?
En daarna op de Haaksbergerstraat met links de Janninkfabriek?
Een dan is er nog een prachtige straat te zien die ik absoluut niet kan thuisbrengen.....
De onbekende straat heeft veel weg van de Soendastraat ,Kuipersdijk richting Perikweg.
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.
Het lijkt er wel op. Dit is een foto uit Streetview van de Soendastraat richting Kuipersijk.bartg schreef:De onbekende straat heeft veel weg van de Soendastraat ,Kuipersdijk richting Perikweg.
Ja Arie, warempel, kijk maar eens naar dit prachtige pand ....
Maar geen telefoon in 1950. Jammer.
Maar geen telefoon in 1950. Jammer.
- Bijlagen
-
- Soendastraat 25 en 27.JPG (66.84 KiB) 7184 keer bekeken
had de architect een inzinking ?
Dit is vanouds "zaaltje Dijkstra", mijn ouders hebben in 1941 hier hun bruiloft gehouden. De Soendastraat werd de Karbonaatjesbuurt genoemd. De straat van: "1 ons vlees voor de hond slager, maar niet zo vet want daar houdt Pa niet van"
Wat sas as dós was kaans.