Raad de plek
Re: Raad de plek
Arie met de lange huus bedoel ik de rij winkels aan de Hengelosestraaat tussen de Westerstraat en de Wagelerdwarsstraat. De lijstenzaak zit in het midden..
In de volksmond noemden wij dat altijd de lange huus.. Ik weet niet anders..
groet Neckar.
In de volksmond noemden wij dat altijd de lange huus.. Ik weet niet anders..
groet Neckar.
Hans helemaal correct...
Neckar..
Neckar..
Oké elleboog aan elleboog achter de scanner. Ik heb het eerder aangeboden en bied het weer aan.Neckar schreef:Oke Frank n,
Met mijn story over de bewoners van de bakkerij/logement aan de Hofstraat ben ik nog bezig. Ik mis nog enkele stukjes om het levensverhaal van Gerrit Jan,s vader Antoon Mulstege "Bakkers Anteunke" Vooral zijn Amsterdamse deel is nog niet transparant.
En je weet !! op een Sliepsteen wordt scherp geslepen dus het verhaal moet goed en kompleet zijn.
Over de Touwslager zoek ik even de gegevens bij elkaar en er een story van maken..
Misschien wil Veteraan schouder aan schouder mij helpen met enkele foto's..
Neckar.
Je moet het verhaal (boek) maken zolang je het kunt doen. Nu gegevens en foto's bijeenrapen en bundelen en er daarna dubbel van genieten!
Veteraan je hebt p.b.
Neckar.
Neckar.
EensgelijksNeckar schreef:Veteraan je hebt p.b.
Neckar.

Doet me denken aan "de geest van de belastingdienst" .... (ik weet echt niet hoe het beeld echt heet en wat het voorstel)
- Bijlagen
-
- De geest van de belastingdienst.JPG (71.51 KiB) 5783 keer bekeken
Dus ik gok: de afbeelding op jouw raadplaat zit ergens op het belastingkantoor.
Nee, het is op een heel andere plek.Veteraan schreef:Dus ik gok: de afbeelding op jouw raadplaat zit ergens op het belastingkantoor.
Oosterbegraafplaats Noord Esmarkerondweg, soms kom je er jaren nooit en dan ineens weer veel te vaak.
Wat sas as dós was kaans.
Ook weer goed Hendrik.Hendrik schreef:Oosterbegraafplaats Noord Esmarkerondweg, soms kom je er jaren nooit en dan ineens weer veel te vaak.

Dat pand staat tussen mijn vroegere adres en jouw oude adres.
Er heeft ook een Arie in een andere situatie in de winkel gestaan.
Vertel, ik ben benieuwd.Veteraan schreef:Dat pand staat tussen mijn vroegere adres en jouw oude adres.

Arie Jonkman had daar De Spar. Een kleine zelfbediening.Arie schreef:Vertel, ik ben benieuwd.Veteraan schreef:Dat pand staat tussen mijn vroegere adres en jouw oude adres.
pathmossingel ?
Moet ik de rest ook vertellen? Of nog even wachten?
Ja Hans, het is de Pathmossingel hoek Sterkerstraat. Veteraan heeft hierbij nog een nadere toelichting?hans schreef:pathmossingel ?
Vroeger woonde ik aan de Janninksweg. En als ik het goed heb, vertelde jij dat jij vroeger aan de Dennenweg woonde. Wij liepen vroeger dus langs dit pand, langs het eendenparkje, door de Sterkerstraat en Dennenweg naar mijn opa en oma die aan de Poolmansweg woonden.
Laatst gewijzigd door Veteraan op do feb 07, 2013 9:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.