Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Lokale kwaliteitsondernemers

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Lokale kwaliteitsondernemers

Bericht door Veteraan »

De één in de brand, de ander failliet ... ik maak me zorgen.
Bijlagen
Bakkerij Alink Lipperkerkstraat .jpg
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Lokale kwaliteitsondernemers

Bericht door hans »

alink maakt een doorstart met 4 winkels.

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... 8259&cat=0
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Lokale kwaliteitsondernemers

Bericht door Vincent1971 »

Arie schreef:Bakkerij Alink failliet verklaard
Datum: 06 Februari 2013

Bakkerij Alfons Alink met drie vestigingen in Enschede is woensdag failliet verklaard. Het bedrijf met in totaal 34 werknemers heeft acht vestigingen in Twente. De curator kan nog niets zeggen over de oorzaak van het faillissement. Het bedrijf heeft 81 jaar bestaan. Het is onbekend of er een doorstart komt en hoeveel banen het faillissement kost.
bron: http://www.tvenschedefm.nl/nl/nieuws.ph ... emID=12271
De vestiging aan de Lipperkerkstraat is al een tijdje gesloten helaas.
Een goed begin heeft geen einde
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Lokale kwaliteitsondernemers

Bericht door Rene »

Nu ben ik toch even aan het twijfelen of die bij me in de buurt nu Alink of Oonk heet.
Afijn, ik ben toch meer klant bij Oonk aan de Kuipersdijk, vroeger Hodes.


Iets later: ja, het is toch Alink bij me in de buurt, Daalweg.
Vond ik al niet bijster veel keus hebben en 's middags om 14.00u al bijna alles uitverkocht.

Maar Daalweg blijft wel open lees ik net.
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... &rubriek=1
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Lokale kwaliteitsondernemers

Bericht door hans »

ik zag een bordje op de middenberm van de pathmossingel staan , opheffingsuitverkoop put,s bazar.
enschede,s leukste speelgoedwinkel , tegenover het badhuis.
sneu...
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Lokale kwaliteitsondernemers

Bericht door Arie »

hans schreef:ik zag een bordje op de middenberm van de pathmossingel staan , opheffingsuitverkoop put,s bazar.
enschede,s leukste speelgoedwinkel , tegenover het badhuis.
sneu...
Spinnerstraat Put's Bazar op 26-2-2013
Bijlagen
Spinnerstraat Put's Bazar.JPG
Spinnerstr. Put's Bazar.JPG
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Lokale kwaliteitsondernemers

Bericht door Hendrik »

Deze winkel bestaat al heeeeel lang, mijn vader vertelde ooit dat hij daar als kind al kwam. Hij was van 1910 en woonde vanaf 1914 aan het Dennenplein nr 8.
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4167
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Lokale kwaliteitsondernemers

Bericht door enschedeinansichten »

Ik kwam daar eind vijftiger jaren.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
bartg
Member
Member
Berichten: 1266
Lid geworden op: zo aug 29, 2010 7:09 pm
Locatie: enschede

Re: Lokale kwaliteitsondernemers

Bericht door bartg »

Mijn vrouw heeft daar begin jaren 50 als winkelmeisje gewerkt.
Het was toen Pitsbazar. Meneer Pit was een aardige man maar mevrouw was een zeer moeilijke tante.
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Lokale kwaliteitsondernemers

Bericht door Veteraan »

bartg schreef:Mijn vrouw heeft daar begin jaren 50 als winkelmeisje gewerkt.
Het was toen Pitsbazar. Meneer Pit was een aardige man maar mevrouw was een zeer moeilijke tante.
Gelukkig! Ik had ook 'Pit' in mijn hoofd en begreep niet hoe het kwam dat de zaak al jaren 'Put' werd genoemd.
In de jaren '50 en '60 werden daar de tollen, ballen en 'tennisveertjes', potloden met gum, etc. met veel plezier gekocht. Het rondsnuffelen in de zeer sfeervolle winkel met smalle doorgang was een heerlijke bezigheid.
De laatste jaren is er veel veranderd. De smalle doorgang is weg, de voorkant van de winkel laat een granieten vloer zien die lelijk overloopt in een slordige betonnen vloer. Weg sfeer!
De slager ernaast heeft volgens mij nog altijd de mooie oude granieten vloer. Daar moet ik toch maar eens weer gaan kijken.
Bijlagen
Tollen.jpg
Tollen.jpg (29.44 KiB) 12511 keer bekeken
kaatseballen in een net.jpg
kaatseballen in een net.jpg (18.15 KiB) 12475 keer bekeken
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Lokale kwaliteitsondernemers

Bericht door Arie »

Veteraan schreef:
bartg schreef:Mijn vrouw heeft daar begin jaren 50 als winkelmeisje gewerkt.
Het was toen Pitsbazar. Meneer Pit was een aardige man maar mevrouw was een zeer moeilijke tante.
Gelukkig! Ik had ook 'Pit' in mijn hoofd en begreep niet hoe het kwam dat de zaak al jaren 'Put' werd genoemd.
In de jaren '50 en '60 werden daar de tollen, ballen en 'tennisveertjes', potloden met gum, etc. met veel plezier gekocht. Het rondsnuffelen in de zeer sfeervolle winkel met smalle doorgang was een heerlijke bezigheid.
De laatste jaren is er veel veranderd. De smalle doorgang is weg, de voorkant van de winkel laat een granieten vloer zien die lelijk overloopt in een slordige betonnen vloer. Weg sfeer!
De slager ernaast heeft volgens mij nog altijd de mooie oude granieten vloer. Daar moet ik toch maar eens weer gaan kijken.
Volgens mij is die slagerij ernaast ook niet meer.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Lokale kwaliteitsondernemers

Bericht door Arie »

Arie schreef:
Veteraan schreef:
bartg schreef:Mijn vrouw heeft daar begin jaren 50 als winkelmeisje gewerkt.
Het was toen Pitsbazar. Meneer Pit was een aardige man maar mevrouw was een zeer moeilijke tante.
Gelukkig! Ik had ook 'Pit' in mijn hoofd en begreep niet hoe het kwam dat de zaak al jaren 'Put' werd genoemd.
In de jaren '50 en '60 werden daar de tollen, ballen en 'tennisveertjes', potloden met gum, etc. met veel plezier gekocht. Het rondsnuffelen in de zeer sfeervolle winkel met smalle doorgang was een heerlijke bezigheid.
De laatste jaren is er veel veranderd. De smalle doorgang is weg, de voorkant van de winkel laat een granieten vloer zien die lelijk overloopt in een slordige betonnen vloer. Weg sfeer!
De slager ernaast heeft volgens mij nog altijd de mooie oude granieten vloer. Daar moet ik toch maar eens weer gaan kijken.
Volgens mij is die slagerij ernaast ook niet meer.
Ik heb er vanmiddag nog even gekeken. Slagerij ter Weele zit niet meer in het pand aan de Spinnerstraat 10. Zo te zien is het nu (tijdelijk?) een onderdeel van het wijkactiviteitencentrum "De Boei".
De granieten vloer is dus niet meer in het oude pand van de slagerij aanwezig, wel nog bij Put's Bazar in het pand ernaast aan de Spinnerstraat 12. zie de foto's:
Bijlagen
Spinnerstraat Slagerij ter Weele.JPG
Spinnerstr. vroeger pand slagerij ter Weele.JPG
Spinnerstr. vroeger slagerij ter Weele nu met betonnen vloer..JPG
Put's Bazar granieten vloer.JPG
granieten vloer bij Put's Bazar.JPG
frank n

Re: Lokale kwaliteitsondernemers

Bericht door frank n »

Ik had me nog nooit echt verdiept in suikerzakjes maar kwam dit tegen op catawiki.

http://www.catawiki.nl/catalogus/suiker ... =na&view=g

Neckar ken jij deze suikerzakjes omtrent jou familie.


http://www.catawiki.nl/catalogus/suiker ... 113a85af95


Er staan zakjes tussen waarvan ik het bestaan niet wist waar misschien ook geen foto,s van zijn qua pand bedoel ik.
Zoals deze oa.
http://www.catawiki.nl/catalogus/suiker ... 113a85af95
frank n

Re: Lokale kwaliteitsondernemers

Bericht door frank n »

:oops: Viaduct was voormalig cafe bouwhuis ...ok.


En een vreemde eend in de bijt.

http://www.catawiki.nl/catalogus/suiker ... 113a85af95
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Lokale kwaliteitsondernemers

Bericht door Arie »

Beddenwinkel Henk ter Horst failliet verklaard
Datum: 15 Mei 2013

De luxe beddenwinkel Henk ter Horst aan de Tubantiasingel is woensdag failliet verklaard. De zaak liep de laatste jaren erg slecht, omdat er door de economische crisis nog maar mondjesmaat bedden verkocht werden. Het bedrijf zat jarenlang in de binnenstad en verhuisde een paar jaar geleden naar de Tubantiasingel, nabij de Meubelboulevard. De loop is daar nooit echt in de zaak gekomen. Om die reden is al het personeel in de loop der tijd ontslagen en werd de zaak alleen nog door de twee eigenaren geleid.
bron: http://www.tvenschedefm.nl/nl/nieuws.ph ... emID=13296
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Lokale kwaliteitsondernemers

Bericht door Arie »

Makelaar Gosejacob failliet
Datum: 03 Juli 2013

De rechtbank heeft woensdag het faillissement uitgesproken van makelaarskantoor Gosejacob in Enschede. Het bedrijf heeft meer dan 85 jaar bestaan en voerde naast het makelaarsbedrijf taxaties en financiële dienstverlening uit. De reden van het faillissement is onbekend. Ook is er niets gemeld over een doorstart. Naast Gosejacob zijn woensdag de Enschedese bedrijven MB Interieurs, Mosch Termische Installaties, HME Engineering en Just Donna kledinginkoop failliet verklaard.
bron: http://www.tvenschedefm.nl/nl/nieuws.ph ... emID=13745
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Lokale kwaliteitsondernemers

Bericht door Arie »

117 jaar oude bedrijf Thole failliet verklaard
Datum: 26 Juli 2013


Het bedrijf Thole Toegangssystemen in Enschede is failliet. Thole is de handelsnaam van Access Solutions BV waarvan de rechtbank Oost-Brabant woensdag het faillissement uitsprak. Thole begon in Enschede in 1896 als stoomsmederij en constructiewerkplaats, later ging het bedrijf kranen en slagbomen maken. Thole zat in de wijk Roombeek, naast S.E. Fireworks. Na de vuurwerkramp bleek de zogeheten Kraan van Thole zwaarbeschadigd en werd een nieuwe eigenaar voor de monumentale kraan gezocht. Toen dat niet lukte, verdween de kraan op de schroothoop. In 2004 ging Thole ook al failliet, waarna het bedrijf een doorstart maakte en zich ging toeleggen op slagbomen en toegangssystemen voor parkeerterreinen
bron: http://www.tvenschedefm.nl/nl/nieuws.ph ... emID=13964
Sjeesbeest

Re: Lokale kwaliteitsondernemers

Bericht door Sjeesbeest »

Thole is doorgestart, en gaat verder onder de naam Thole Access Systems B.V. Van de overgebleven 14 werknemers van 2004 blijven er nu maar 5 werknemers over. De gehele productie van afsluitbomen, bollard en speedgates wordt uitbesteed aan Wemeco.

Helaas na meer dan 100 jaar gaat Thole Enschede verlaten en gaat het naar Hengelo. Ze gaan nauw samenwerken met de overname kantidaat Twentebelt, producent van speciale lopendebanden in alle uitvoeringen.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Lokale kwaliteitsondernemers

Bericht door Arie »

Polare vraagt uitstel van betaling aan

Gepubliceerd op: 07/02/2014

De boekwinkel van Polare aan de Marktstraat in Enschede blijft voorlopig gesloten. Ook de andere vestigingen in Nederland en België gaan voorlopig niet meer open. Het bedrijf vraagt dinsdag uitstel van betaling aan. Vaak is dat een opmaat naar een faillissement. Volgens Polare willen leverancier CB, voorheen het Centraal Boekhuis, en drie grote uitgeverijen niet meewerken aan een reddingsplan. ABN Amro en ING waren wel akkoord. Polare maakte 27 januari bekend tijdelijk de deuren te sluiten om te werken aan een 'strategische heroriëntatie'. De winkel van Polare zit nog maar kort in Enschede, voorheen was het De Slegte.
bron: http://www.tvenschedefm.nl/polare-vraag ... item?20531
Bijlagen
Marktstraat De Slegte.jpg
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Lokale kwaliteitsondernemers

Bericht door hans »

ik vrees met grote vreze...
Plaats reactie