Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Stationsomgeving: Stationsplein

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Stationsomgeving: Stationsplein

Bericht door TA »

Rooy schreef:Ik vind het wel jammer van het project maar ik vind het ook zeker een project dat wegbezuinigd kan worden in barre tijden. De mensen lopen maar om :lol:
Vincent: je doet net of al het 'prestige' compleet uit den boze is. Vind je dat echt?
Vincent is een arme sloeber die geen cent te makken heeft. Hij ziet Enschede het liefst veranderen in een jaren 70 communistisch / Stalinistisch dorp, waar niets te doen is en dus mensen geen geld kunnen uitgeven wat hijzelf niet heeft.
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Stationsomgeving: Stationsplein

Bericht door rr1991 »

TA schreef:Vincent is een arme sloeber die geen cent te makken heeft. Hij ziet Enschede het liefst veranderen in een jaren 70 communistisch / Stalinistisch dorp, waar niets te doen is en dus mensen geen geld kunnen uitgeven wat hijzelf niet heeft.
Daarbij komt dat vincent het liefst grote brede wegen ziet (zijn communnisten ook goed in), zodat 'ie binnen een paar minuten dwars door het centrum kan rijden met zijn suzuki alto en overal voor de deur kan parkeren.
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Stationsomgeving: Stationsplein

Bericht door Vincent1971 »

rr1991 schreef:
TA schreef:Vincent is een arme sloeber die geen cent te makken heeft. Hij ziet Enschede het liefst veranderen in een jaren 70 communistisch / Stalinistisch dorp, waar niets te doen is en dus mensen geen geld kunnen uitgeven wat hijzelf niet heeft.
Daarbij komt dat vincent het liefst grote brede wegen ziet (zijn communnisten ook goed in), zodat 'ie binnen een paar minuten dwars door het centrum kan rijden met zijn suzuki alto en overal voor de deur kan parkeren.
Heb geen auto :D maar beter goede wegen dan van die wegen zoals de boulevard 1945 en de woonboulevard te Glanerbrug waar je als fietser erg moet oppassen niet van de weggedrukt te worden Beetje mobiliteit past bij een moderne stad waarbij de busbaan steeds leger wordt door bezuinigingen op het o.v. :lol: Wellicht kunnen ze straks de kermis en het circus wel op het stationsplein organiseren.
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Stationsomgeving: Stationsplein

Bericht door rr1991 »

Nu het doortrekken van de Duitse lijn van de baan is alsmede de stationstunnel, wat dachten jullie van zoiets?
Bijlagen
Zaksporen Enschede.jpg
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Stationsomgeving: Stationsplein

Bericht door Wauwthur »

Het perron waar nu de trein uit Duitsland stopt zal gaan verdwijnen.

De Kiss en Ride aan de kant van de Eendracht 2000 realiseren lijkt mij niet een heel slecht plan als het betekent dat de spoorwegovergang daar dicht gaat voor op zijn minst alle gemotoriseerde verkeer. Het kruispunt naast deze overgang zorgt voor enorm veel opstopping op de Molenstraat. Om de problemen niet alleen maar te verleggen stel ik voor om de Brandweerstraat alleen een rechtsaffer te geven richting Molenstraat

Of de bewoners van de Eendracht heel blij gaan zijn betwijfel ik wel ;)
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Stationsomgeving: Stationsplein

Bericht door Vincent1971 »

Ik voor mij zou het station gewoon zo laat wat het is. Wellicht dat het stationplein op de schop kan. Maak daar een parkeerterrein van of een busstation voor speciale bussen zoals een touringcarbus, schoolbus enzovoort.
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Stationsomgeving: Stationsplein

Bericht door rr1991 »

Vincent1971 schreef:Ik voor mij zou het station gewoon zo laat wat het is. Wellicht dat het stationplein op de schop kan. Maak daar een parkeerterrein van of een busstation voor speciale bussen zoals een touringcarbus, schoolbus enzovoort.
Terug naar de jaren '80 :banaan:
Wauwthur schreef:Het perron waar nu de trein uit Duitsland stopt zal gaan verdwijnen.

De Kiss en Ride aan de kant van de Eendracht 2000 realiseren lijkt mij niet een heel slecht plan als het betekent dat de spoorwegovergang daar dicht gaat voor op zijn minst alle gemotoriseerde verkeer. Het kruispunt naast deze overgang zorgt voor enorm veel opstopping op de Molenstraat. Om de problemen niet alleen maar te verleggen stel ik voor om de Brandweerstraat alleen een rechtsaffer te geven richting Molenstraat

Of de bewoners van de Eendracht heel blij gaan zijn betwijfel ik wel ;)
Inderdaad, de spoorwegovergang sluiten voor gemotoriseerd verkeer, binnenstadgebied doortrekken tot Tiecke en Mulder. Raffeisenstraat wordt dan de doorgaande weg die toegang geeft naar het station vanuit het noorden. Waarom perron 5 laten verdwijnen? Misschien kan een dubbel perron meer ruimte bieden in de dienstregeling (ipv. 10 minuten wachten in Gronau)? Wat moet er in de plaats komen van het perron?
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Stationsomgeving: Stationsplein

Bericht door Vincent1971 »

Misschien een tunnel onder die spoorwegovergang. Die ruimte van perron 5 wellicht gebruiken voor een fietspad met aansluiting op de brandweerstraat en fortuinstraat.
Het stationsplein dus NIET gebruiken voor normale bussen maar voor speciale bussen. Vind het zelf best wel raar dat een touringcarbus stopt alleen op station Drienerlo. Dus niet terug naar de jaren 80.
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Stationsomgeving: Stationsplein

Bericht door rr1991 »

Jouw droomstad Vincent? Een plein voor voertuigen is NOOIT mooi of aantrekkelijk, waarom de openbare ruimte lelijk maken?
Die paar touringcars op zaterdag kunnen prima mensen droppen achter de Mediamarkt of bij het voormalige Polaroid.
Afbeelding

Dat idee van fietspad is zo gek trouwens nog niet :)
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Stationsomgeving: Stationsplein

Bericht door Hendrik »

Een tunnel onder de spoorwegovergang? met een helling vanaf de Molenstraat van pakweg 45%. Uniek in Europa, misschien wel de hele wereld.
Wat sas as dós was kaans.
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Stationsomgeving: Stationsplein

Bericht door Wauwthur »

@rr1991

Het laten vervallen van 1 perron scheelt wissels. Daar zijn ze gek op tegenwoordig
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Stationsomgeving: Stationsplein

Bericht door enschedeinansichten »

Vroeger was het niet zo moeilijk. :)
hengelosche overweg 1925.jpg
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
Peter.h
Member
Member
Berichten: 328
Lid geworden op: di dec 15, 2009 12:55 pm
Locatie: Enschede

Re: Stationsomgeving: Stationsplein

Bericht door Peter.h »

Wauwthur schreef:Het perron waar nu de trein uit Duitsland stopt zal gaan verdwijnen.

De Kiss en Ride aan de kant van de Eendracht 2000 realiseren lijkt mij niet een heel slecht plan als het betekent dat de spoorwegovergang daar dicht gaat voor op zijn minst alle gemotoriseerde verkeer. Het kruispunt naast deze overgang zorgt voor enorm veel opstopping op de Molenstraat. Om de problemen niet alleen maar te verleggen stel ik voor om de Brandweerstraat alleen een rechtsaffer te geven richting Molenstraat

Of de bewoners van de Eendracht heel blij gaan zijn betwijfel ik wel ;)
Doe maar niet,dan hebben ze weer wat te zeuren.
As dös wa-s kaans wat sa-s dan meer.
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Stationsomgeving: Stationsplein

Bericht door Vincent1971 »

rr1991 schreef:Jouw droomstad Vincent? Een plein voor voertuigen is NOOIT mooi of aantrekkelijk, waarom de openbare ruimte lelijk maken?
Die paar touringcars op zaterdag kunnen prima mensen droppen achter de Mediamarkt of bij het voormalige Polaroid.
Nou als je op reis wilt met een touringcar moet je naar Drienerlo bijvoorbeeld. Dus als het aan jou zou liggen gaan alle auto's de parkeergarage ?
Een goed begin heeft geen einde
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Stationsomgeving: Stationsplein

Bericht door Wauwthur »

Wanneer touringcars bij Drienerlo stoppen is dat hun eigen keus. Het zal wel sneller zijn dan helemaal de stad inrijden. Eurolines maakt de stop wel op centraal trouwens.

Wat parkeren in garages betreft: dit zou wel mijn voorkeur hebben ja. Wie wil er nou in tegen al die auto's aankijken Vincent?
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Stationsomgeving: Stationsplein

Bericht door Vincent1971 »

Wauwthur schreef:Wanneer touringcars bij Drienerlo stoppen is dat hun eigen keus. Het zal wel sneller zijn dan helemaal de stad inrijden. Eurolines maakt de stop wel op centraal trouwens.

Wat parkeren in garages betreft: dit zou wel mijn voorkeur hebben ja. Wie wil er nou in tegen al die auto's aankijken Vincent?

Tja bereikbaarheid is voor een aantal winkels van levensbelang. Vooral als je grote dingen verkoopt. Kijk maar eens waarom BCC afdeling Enschede sluit.
Een goed begin heeft geen einde
Spruwel
Member
Member
Berichten: 221
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 4:44 pm

Re: Stationsomgeving: Stationsplein

Bericht door Spruwel »

enschedeinansichten schreef:Vroeger was het niet zo moeilijk. :)
Zoiets hadden ze wat mij betreft allang kunnen maken bij dat 'ver afgelegen' P+R terrein. Dan maken mensen daar ook nog eens gebruik van.
Lekker simpel en praktisch. We hoeven niet altijd een architectonisch verantwoord iets van te maken.
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Stationsomgeving: Stationsplein

Bericht door Wauwthur »

Vincent1971 schreef:Tja bereikbaarheid is voor een aantal winkels van levensbelang. Vooral als je grote dingen verkoopt. Kijk maar eens waarom BCC afdeling Enschede sluit.
Je weet wel dat parkeren in de garages goedkoper is dan op straat? En dat de Van Heekgarage een van de of zelfs de grootste parkeergarage is van Nederland?
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Stationsomgeving: Stationsplein

Bericht door Vincent1971 »

Wauwthur schreef:
Vincent1971 schreef:Tja bereikbaarheid is voor een aantal winkels van levensbelang. Vooral als je grote dingen verkoopt. Kijk maar eens waarom BCC afdeling Enschede sluit.
Je weet wel dat parkeren in de garages goedkoper is dan op straat? En dat de Van Heekgarage een van de of zelfs de grootste parkeergarage is van Nederland?
Ja dat weet ik. Maar het gaat dus om de bereikbaarheid. En vind het zelf niet echt een pre dat Enschede de grootste parkeergarage heeft van Nederland. Zit je voor jaren aan vast of je wilt of niet. De afschrijving is al verhoogd naar 40 jaar. Is niet echt hoopgevend.
Een goed begin heeft geen einde
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Stationsomgeving: Stationsplein

Bericht door Wauwthur »

Stadscentra blijven slecht bereikbaar zolang mensen die er niet hoeven zijn er wel doorheen rijden en zolang mensen die er wel moeten zijn maar op korte afstand wonen met de auto blijven komen.

Er komen teveel auto's samen op een te klein oppervlak. Daar kan geen parkeerbeleid tegenop
Plaats reactie