Vincent is een arme sloeber die geen cent te makken heeft. Hij ziet Enschede het liefst veranderen in een jaren 70 communistisch / Stalinistisch dorp, waar niets te doen is en dus mensen geen geld kunnen uitgeven wat hijzelf niet heeft.Rooy schreef:Ik vind het wel jammer van het project maar ik vind het ook zeker een project dat wegbezuinigd kan worden in barre tijden. De mensen lopen maar om
Vincent: je doet net of al het 'prestige' compleet uit den boze is. Vind je dat echt?
Stationsomgeving: Stationsplein
Re: Stationsomgeving: Stationsplein
- rr1991
- Member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
- Locatie: Auckland, New Zealand
Re: Stationsomgeving: Stationsplein
Daarbij komt dat vincent het liefst grote brede wegen ziet (zijn communnisten ook goed in), zodat 'ie binnen een paar minuten dwars door het centrum kan rijden met zijn suzuki alto en overal voor de deur kan parkeren.TA schreef:Vincent is een arme sloeber die geen cent te makken heeft. Hij ziet Enschede het liefst veranderen in een jaren 70 communistisch / Stalinistisch dorp, waar niets te doen is en dus mensen geen geld kunnen uitgeven wat hijzelf niet heeft.
- Vincent1971
- Member
- Berichten: 1294
- Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
- Locatie: Enschede
Re: Stationsomgeving: Stationsplein
Heb geen auto maar beter goede wegen dan van die wegen zoals de boulevard 1945 en de woonboulevard te Glanerbrug waar je als fietser erg moet oppassen niet van de weggedrukt te worden Beetje mobiliteit past bij een moderne stad waarbij de busbaan steeds leger wordt door bezuinigingen op het o.v. Wellicht kunnen ze straks de kermis en het circus wel op het stationsplein organiseren.rr1991 schreef:Daarbij komt dat vincent het liefst grote brede wegen ziet (zijn communnisten ook goed in), zodat 'ie binnen een paar minuten dwars door het centrum kan rijden met zijn suzuki alto en overal voor de deur kan parkeren.TA schreef:Vincent is een arme sloeber die geen cent te makken heeft. Hij ziet Enschede het liefst veranderen in een jaren 70 communistisch / Stalinistisch dorp, waar niets te doen is en dus mensen geen geld kunnen uitgeven wat hijzelf niet heeft.
Een goed begin heeft geen einde
- rr1991
- Member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
- Locatie: Auckland, New Zealand
Re: Stationsomgeving: Stationsplein
Nu het doortrekken van de Duitse lijn van de baan is alsmede de stationstunnel, wat dachten jullie van zoiets?
Re: Stationsomgeving: Stationsplein
Het perron waar nu de trein uit Duitsland stopt zal gaan verdwijnen.
De Kiss en Ride aan de kant van de Eendracht 2000 realiseren lijkt mij niet een heel slecht plan als het betekent dat de spoorwegovergang daar dicht gaat voor op zijn minst alle gemotoriseerde verkeer. Het kruispunt naast deze overgang zorgt voor enorm veel opstopping op de Molenstraat. Om de problemen niet alleen maar te verleggen stel ik voor om de Brandweerstraat alleen een rechtsaffer te geven richting Molenstraat
Of de bewoners van de Eendracht heel blij gaan zijn betwijfel ik wel
De Kiss en Ride aan de kant van de Eendracht 2000 realiseren lijkt mij niet een heel slecht plan als het betekent dat de spoorwegovergang daar dicht gaat voor op zijn minst alle gemotoriseerde verkeer. Het kruispunt naast deze overgang zorgt voor enorm veel opstopping op de Molenstraat. Om de problemen niet alleen maar te verleggen stel ik voor om de Brandweerstraat alleen een rechtsaffer te geven richting Molenstraat
Of de bewoners van de Eendracht heel blij gaan zijn betwijfel ik wel
- Vincent1971
- Member
- Berichten: 1294
- Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
- Locatie: Enschede
Re: Stationsomgeving: Stationsplein
Ik voor mij zou het station gewoon zo laat wat het is. Wellicht dat het stationplein op de schop kan. Maak daar een parkeerterrein van of een busstation voor speciale bussen zoals een touringcarbus, schoolbus enzovoort.
Een goed begin heeft geen einde
- rr1991
- Member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
- Locatie: Auckland, New Zealand
Re: Stationsomgeving: Stationsplein
Terug naar de jaren '80Vincent1971 schreef:Ik voor mij zou het station gewoon zo laat wat het is. Wellicht dat het stationplein op de schop kan. Maak daar een parkeerterrein van of een busstation voor speciale bussen zoals een touringcarbus, schoolbus enzovoort.
Inderdaad, de spoorwegovergang sluiten voor gemotoriseerd verkeer, binnenstadgebied doortrekken tot Tiecke en Mulder. Raffeisenstraat wordt dan de doorgaande weg die toegang geeft naar het station vanuit het noorden. Waarom perron 5 laten verdwijnen? Misschien kan een dubbel perron meer ruimte bieden in de dienstregeling (ipv. 10 minuten wachten in Gronau)? Wat moet er in de plaats komen van het perron?Wauwthur schreef:Het perron waar nu de trein uit Duitsland stopt zal gaan verdwijnen.
De Kiss en Ride aan de kant van de Eendracht 2000 realiseren lijkt mij niet een heel slecht plan als het betekent dat de spoorwegovergang daar dicht gaat voor op zijn minst alle gemotoriseerde verkeer. Het kruispunt naast deze overgang zorgt voor enorm veel opstopping op de Molenstraat. Om de problemen niet alleen maar te verleggen stel ik voor om de Brandweerstraat alleen een rechtsaffer te geven richting Molenstraat
Of de bewoners van de Eendracht heel blij gaan zijn betwijfel ik wel
- Vincent1971
- Member
- Berichten: 1294
- Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
- Locatie: Enschede
Re: Stationsomgeving: Stationsplein
Misschien een tunnel onder die spoorwegovergang. Die ruimte van perron 5 wellicht gebruiken voor een fietspad met aansluiting op de brandweerstraat en fortuinstraat.
Het stationsplein dus NIET gebruiken voor normale bussen maar voor speciale bussen. Vind het zelf best wel raar dat een touringcarbus stopt alleen op station Drienerlo. Dus niet terug naar de jaren 80.
Het stationsplein dus NIET gebruiken voor normale bussen maar voor speciale bussen. Vind het zelf best wel raar dat een touringcarbus stopt alleen op station Drienerlo. Dus niet terug naar de jaren 80.
Een goed begin heeft geen einde
- rr1991
- Member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
- Locatie: Auckland, New Zealand
Re: Stationsomgeving: Stationsplein
Jouw droomstad Vincent? Een plein voor voertuigen is NOOIT mooi of aantrekkelijk, waarom de openbare ruimte lelijk maken?
Die paar touringcars op zaterdag kunnen prima mensen droppen achter de Mediamarkt of bij het voormalige Polaroid.
Dat idee van fietspad is zo gek trouwens nog niet
Die paar touringcars op zaterdag kunnen prima mensen droppen achter de Mediamarkt of bij het voormalige Polaroid.
Dat idee van fietspad is zo gek trouwens nog niet
Re: Stationsomgeving: Stationsplein
Een tunnel onder de spoorwegovergang? met een helling vanaf de Molenstraat van pakweg 45%. Uniek in Europa, misschien wel de hele wereld.
Wat sas as dós was kaans.
Re: Stationsomgeving: Stationsplein
@rr1991
Het laten vervallen van 1 perron scheelt wissels. Daar zijn ze gek op tegenwoordig
Het laten vervallen van 1 perron scheelt wissels. Daar zijn ze gek op tegenwoordig
- enschedeinansichten
- Member
- Berichten: 4212
- Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Stationsomgeving: Stationsplein
Vroeger was het niet zo moeilijk.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Re: Stationsomgeving: Stationsplein
Doe maar niet,dan hebben ze weer wat te zeuren.Wauwthur schreef:Het perron waar nu de trein uit Duitsland stopt zal gaan verdwijnen.
De Kiss en Ride aan de kant van de Eendracht 2000 realiseren lijkt mij niet een heel slecht plan als het betekent dat de spoorwegovergang daar dicht gaat voor op zijn minst alle gemotoriseerde verkeer. Het kruispunt naast deze overgang zorgt voor enorm veel opstopping op de Molenstraat. Om de problemen niet alleen maar te verleggen stel ik voor om de Brandweerstraat alleen een rechtsaffer te geven richting Molenstraat
Of de bewoners van de Eendracht heel blij gaan zijn betwijfel ik wel
As dös wa-s kaans wat sa-s dan meer.
- Vincent1971
- Member
- Berichten: 1294
- Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
- Locatie: Enschede
Re: Stationsomgeving: Stationsplein
Nou als je op reis wilt met een touringcar moet je naar Drienerlo bijvoorbeeld. Dus als het aan jou zou liggen gaan alle auto's de parkeergarage ?rr1991 schreef:Jouw droomstad Vincent? Een plein voor voertuigen is NOOIT mooi of aantrekkelijk, waarom de openbare ruimte lelijk maken?
Die paar touringcars op zaterdag kunnen prima mensen droppen achter de Mediamarkt of bij het voormalige Polaroid.
Een goed begin heeft geen einde
Re: Stationsomgeving: Stationsplein
Wanneer touringcars bij Drienerlo stoppen is dat hun eigen keus. Het zal wel sneller zijn dan helemaal de stad inrijden. Eurolines maakt de stop wel op centraal trouwens.
Wat parkeren in garages betreft: dit zou wel mijn voorkeur hebben ja. Wie wil er nou in tegen al die auto's aankijken Vincent?
Wat parkeren in garages betreft: dit zou wel mijn voorkeur hebben ja. Wie wil er nou in tegen al die auto's aankijken Vincent?
- Vincent1971
- Member
- Berichten: 1294
- Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
- Locatie: Enschede
Re: Stationsomgeving: Stationsplein
Wauwthur schreef:Wanneer touringcars bij Drienerlo stoppen is dat hun eigen keus. Het zal wel sneller zijn dan helemaal de stad inrijden. Eurolines maakt de stop wel op centraal trouwens.
Wat parkeren in garages betreft: dit zou wel mijn voorkeur hebben ja. Wie wil er nou in tegen al die auto's aankijken Vincent?
Tja bereikbaarheid is voor een aantal winkels van levensbelang. Vooral als je grote dingen verkoopt. Kijk maar eens waarom BCC afdeling Enschede sluit.
Een goed begin heeft geen einde
Re: Stationsomgeving: Stationsplein
Zoiets hadden ze wat mij betreft allang kunnen maken bij dat 'ver afgelegen' P+R terrein. Dan maken mensen daar ook nog eens gebruik van.enschedeinansichten schreef:Vroeger was het niet zo moeilijk.
Lekker simpel en praktisch. We hoeven niet altijd een architectonisch verantwoord iets van te maken.
Re: Stationsomgeving: Stationsplein
Je weet wel dat parkeren in de garages goedkoper is dan op straat? En dat de Van Heekgarage een van de of zelfs de grootste parkeergarage is van Nederland?Vincent1971 schreef:Tja bereikbaarheid is voor een aantal winkels van levensbelang. Vooral als je grote dingen verkoopt. Kijk maar eens waarom BCC afdeling Enschede sluit.
- Vincent1971
- Member
- Berichten: 1294
- Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
- Locatie: Enschede
Re: Stationsomgeving: Stationsplein
Ja dat weet ik. Maar het gaat dus om de bereikbaarheid. En vind het zelf niet echt een pre dat Enschede de grootste parkeergarage heeft van Nederland. Zit je voor jaren aan vast of je wilt of niet. De afschrijving is al verhoogd naar 40 jaar. Is niet echt hoopgevend.Wauwthur schreef:Je weet wel dat parkeren in de garages goedkoper is dan op straat? En dat de Van Heekgarage een van de of zelfs de grootste parkeergarage is van Nederland?Vincent1971 schreef:Tja bereikbaarheid is voor een aantal winkels van levensbelang. Vooral als je grote dingen verkoopt. Kijk maar eens waarom BCC afdeling Enschede sluit.
Een goed begin heeft geen einde
Re: Stationsomgeving: Stationsplein
Stadscentra blijven slecht bereikbaar zolang mensen die er niet hoeven zijn er wel doorheen rijden en zolang mensen die er wel moeten zijn maar op korte afstand wonen met de auto blijven komen.
Er komen teveel auto's samen op een te klein oppervlak. Daar kan geen parkeerbeleid tegenop
Er komen teveel auto's samen op een te klein oppervlak. Daar kan geen parkeerbeleid tegenop