Geschiedenis: berichten die geen eigen topic verdienen
- Winus
- Member
- Contacteer:
Re: Geschiedenis: berichten die geen eigen topic verdienen
Redding drie miljoen krantenpagina’s
maandag 17 oktober 2011 | 14:14 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 18 oktober 2011 | 08:19
ENSCHEDE - De Twentsche Courant Tubantia en een aantal Twentse erfgoedinstellingen hebben vergevorderde plannen voor het digitaliseren van de belangrijkste regionale kranten die sinds 1844 in Twente zijn verschenen.
In totaal zouden drie miljoen pagina’s en zo’n anderhalf miljoen foto’s ingescand moeten worden. De kosten voor het project bedragen volgens eerste berekeningen tussen 2 en 3 miljoen euro. Geld dat zou moeten worden opgebracht door de krant, overheden en particuliere instellingen.
Voorzitter Peter den Oudsten van de Regio Twente heeft het plan recent voorgelegd aan de portefeuillehouders cultuur van de veertien Twentse gemeenten. Hij is optimistisch over hun steun.
Met het digitaliseringsproject worden twee vliegen in een klap geslagen. De inhoud van de kranten, die langzaam door de tand des tijds worden aangetast, wordt gered. Tegelijk wordt die inhoud voor iedere burger per computer toegankelijk.
Het project zou in fases kunnen worden uitgevoerd. Den Oudsten hoopt dat de Regio Twente op korte termijn 50 mille ter beschikking stelt om een ‘kwartiermaker’ aan te stellen, die het plan financieel en inhoudelijk uitwerkt.
Lees in de Twentsche Courant Tubantia van dinsdag: "Uniek ‘document’ voor Twente"
maandag 17 oktober 2011 | 14:14 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 18 oktober 2011 | 08:19
ENSCHEDE - De Twentsche Courant Tubantia en een aantal Twentse erfgoedinstellingen hebben vergevorderde plannen voor het digitaliseren van de belangrijkste regionale kranten die sinds 1844 in Twente zijn verschenen.
In totaal zouden drie miljoen pagina’s en zo’n anderhalf miljoen foto’s ingescand moeten worden. De kosten voor het project bedragen volgens eerste berekeningen tussen 2 en 3 miljoen euro. Geld dat zou moeten worden opgebracht door de krant, overheden en particuliere instellingen.
Voorzitter Peter den Oudsten van de Regio Twente heeft het plan recent voorgelegd aan de portefeuillehouders cultuur van de veertien Twentse gemeenten. Hij is optimistisch over hun steun.
Met het digitaliseringsproject worden twee vliegen in een klap geslagen. De inhoud van de kranten, die langzaam door de tand des tijds worden aangetast, wordt gered. Tegelijk wordt die inhoud voor iedere burger per computer toegankelijk.
Het project zou in fases kunnen worden uitgevoerd. Den Oudsten hoopt dat de Regio Twente op korte termijn 50 mille ter beschikking stelt om een ‘kwartiermaker’ aan te stellen, die het plan financieel en inhoudelijk uitwerkt.
Lees in de Twentsche Courant Tubantia van dinsdag: "Uniek ‘document’ voor Twente"
de kloomp'maj anhoalen
zie ook topic Twentsche Courant Tubantia
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Ook hier bied mijn diensten aan als kwartier maker voor 50 mil en die overige 3 miljoen krijg ik er ook wel door.
Ik zal bij zijn als het digitaal is daar staat een schat aan informatie. Ik kijk nu wel eens op http://kranten.kb.nl/search
Deze is wat lastiger geen zoekfunctie maar je kunt door het laatste cijfer te veranderen bladeren. Elke dag staat er een rubriekje Twente in, even zoeken.
Ik het niet vonden op een andere site, illegale ingang ?
http://resources2.kb.nl/010000000/pdf/DDD_010002000.pdf
Ik zal bij zijn als het digitaal is daar staat een schat aan informatie. Ik kijk nu wel eens op http://kranten.kb.nl/search
Deze is wat lastiger geen zoekfunctie maar je kunt door het laatste cijfer te veranderen bladeren. Elke dag staat er een rubriekje Twente in, even zoeken.
Ik het niet vonden op een andere site, illegale ingang ?
http://resources2.kb.nl/010000000/pdf/DDD_010002000.pdf
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
- Winus
- Member
- Contacteer:
Ik zie het: luie ik had geen zin om alle topic door te spitten.Arie schreef:zie ook topic Twentsche Courant Tubantia

de kloomp'maj anhoalen
Ik heb een foto van de Meubelfabriek in Glanerbrug. Hier heeft mijn vader korte tijd gewerkt (rond de oorlog?). Ik heb deze foto eens laten plaatsen in het Grenskrantje van Glanerbrug. Nooit meer iets van gehoord.
Ik ben zo benieuwd of er mensen zijn die zichzelf of familie herkennen.
Ik ben zo benieuwd of er mensen zijn die zichzelf of familie herkennen.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
De man met de blote onderarmen nr. 5 van links op de bovenste rij is Henk (Hennie) van der Struik, overleden in 2006.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Ons Nederlanders bint zunig. 

Geschiedenis of toekomst. Het heeft te maken met de weergave van onze tijd.
Kan iemand mijn uitleggen hoe ik die moet lezen?
Ik heb een berichtje geplaatst en nog geen minuut later zie ik de "klokken" het volgende weergeven:
Kan iemand mijn uitleggen hoe ik die moet lezen?
Ik heb een berichtje geplaatst en nog geen minuut later zie ik de "klokken" het volgende weergeven:
- Bijlagen
-
- Ik begrijp niets van de tijdsweergave..JPG
- (18.99 KiB) 1230 keer gedownload
Nu ik toch dit topic aan het vullen ben, kan dit er ook wel bij.
Eigenlijk hoort het allemaal op het bord van de webmaster.
Als ik zie dat iemand in een topic online is (ook na F5) maar onderaan staat dat er behalve ondergetekende niemand online is, dan klopt er iets niet.
Eigenlijk hoort het allemaal op het bord van de webmaster.
Als ik zie dat iemand in een topic online is (ook na F5) maar onderaan staat dat er behalve ondergetekende niemand online is, dan klopt er iets niet.
- Bijlagen
-
- Wie zijn online..JPG
- (26.32 KiB) 1228 keer gedownload
-
- Wie zijn online ....JPG
- (11.79 KiB) 1228 keer gedownload
- Winus
- Member
- Contacteer:
Ik heb het even uitgezocht, de broncode bestudeerd en bij wikileaks inlichtingen opgehaald en wat blijkt: Arie was online op het forum, maar niet in dit forumdeel. 

de kloomp'maj anhoalen
Wat is dit? Word ik gevolgd? Ik kan niet overal tegelijk zijnWinus schreef:Ik heb het even uitgezocht, de broncode bestudeerd en bij wikileaks inlichtingen opgehaald en wat blijkt: Arie was online op het forum, maar niet in dit forumdeel.

- Winus
- Member
- Contacteer:
En of, niets blijft geheim, Google weet alles.
de kloomp'maj anhoalen
Arie was online op het forumdeel waar we toen beiden actief in waren. Dus dat argument ligt nu onder de tafelWinus schreef:Ik heb het even uitgezocht, de broncode bestudeerd en bij wikileaks inlichtingen opgehaald en wat blijkt: Arie was online op het forum, maar niet in dit forumdeel.

Maar de tijdweergave klopt ook niet. Is daar ook zo'n 'logische' verklaring voor?

Alleen wat Arie doet blijft verborgenWinus schreef:En of, niets blijft geheim, Google weet alles.

- Winus
- Member
- Contacteer:
Dat 1e is niet te bewijzen. Als Arie net even tussendoor een ander topic heeft geopend, verdwijnt hij uit de lijst.Veteraan schreef:Arie was online op het forumdeel waar we toen beiden actief in waren. Dus dat argument ligt nu onder de tafelWinus schreef:Ik heb het even uitgezocht, de broncode bestudeerd en bij wikileaks inlichtingen opgehaald en wat blijkt: Arie was online op het forum, maar niet in dit forumdeel.![]()
Maar de tijdweergave klopt ook niet. Is daar ook zo'n 'logische' verklaring voor?
De forumtijd klopt wel, maar alle klokken in NL staan verkeerd.

de kloomp'maj anhoalen
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Lunter & Co., H., Dekenfabriek Hofstraat 15-17
Kan iemand hier iets meer over zeggen ? Hij zou ook een beroemde hondenfokker zijn geweest.
Kan iemand hier iets meer over zeggen ? Hij zou ook een beroemde hondenfokker zijn geweest.
Op de hoek van de Klomp was ook een winkel van Lunter en Co. Was dat familie?
- Bijlagen
-
- de klomp oldenzaalsestr2.jpg (59.35 KiB) 11460 keer bekeken
-
- de klomp gronausestr.jpg (108.33 KiB) 11424 keer bekeken
Of het een hondenfokker was dat weet ik niet.enschedeinansichten schreef:Lunter & Co., H., Dekenfabriek Hofstraat 15-17
Wat ik weet is dat je daar in een dag een kapokmatras kon laten bijvullen.
Dus s'morgens brengen en 's avond weer ophalen. Een auto was nog geen gemeengoed dus het was lopen of op de fiets met dat rotding naar het Ribbelt .
Een zoon van Lunter (Hans) heeft later een stoffenzaak gehad in de Haverstraat.
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.
Het enige dat ik kon vinden is dat de Hr H Lunter eigenaar van bedden deken en matrassenfabriek aan de hofstraat,in 1918 magazijn de klomp heeft geopend.
Magazijn annex winkel hoek oldenzaalsestraat-gronausestraat.
Magazijn annex winkel hoek oldenzaalsestraat-gronausestraat.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Hij zou aan de bakermat van de ontwikkeling van het hondenras Landseer hebben gestaan.
In Frankrijk willen ze een reportage over hem maken.
In Frankrijk willen ze een reportage over hem maken.