Helemaal goed, het gebouw was niet meer te reden volgens de gemeente. Onzin natuurlijk het is opge-offerd aan de appartementen bouwwoede waarvoor alles moest en helaas nog steeds moet wijken. Dit gebouw was een prachtig voorbeeld van de Amsterdamse School stijl. Had best gerestaureerd kunnen worden.enschedeinansichten schreef:Hoogere Handelsschool later de HBS aan de Borneostraat. Architectuur van de Amsterdamseschool gebouwd in 1924.
Ik denk dat het een plaatje van de opening is gezien de kleding en hoeden.
http://www.enschedeinansichten.nl/colle ... ts_id=1789
Raad de plek
Re: Raad de plek
Wat sas as dós was kaans.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Nieuw zoekplaatje, wie wat waar ?
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Niet helemaal juist. 

Het is dus wel de kerk naast het klooster Dolphia? misschien geen woonbestemming maar een atelier voor kunsteaar(s)?
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Nee het is niet de kerk.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Hendrik, dat klopt. Je zette mij even op het verkeerde spoor maar naar een klein rondje wwweb was het duidelijk, het was niet de kerk.
Het lijkt als twee druppels water op elkaar maar het dakbeschot en de de ramen plus deur in de muur klopte niet.
De tekst op de kaart is, Kapucijnen klooster Rijksweg 527 Enschede KOOR. (1963)
Weet jij wat ze bedoelen met KOOR ?
Ik heb de Paters weggehaald anders was het nog eenvoudiger.
Het lijkt als twee druppels water op elkaar maar het dakbeschot en de de ramen plus deur in de muur klopte niet.
De tekst op de kaart is, Kapucijnen klooster Rijksweg 527 Enschede KOOR. (1963)
Weet jij wat ze bedoelen met KOOR ?
Ik heb de Paters weggehaald anders was het nog eenvoudiger.
Ik zit niet zo in het RK kerkjargon maar koor in deze betekenis heeft niets met een zangkoor te maken. Het Koor is volgens mijn bescheiden mening het deel van de (RK) kerk waarin zich het altaar bevindt. Als het anders is zullen doorgewinterde Rooms Katholieken mij wel verbeteren. Protestantse kerken kennen geen altaar en daar is koor altijd een (kerk)zangkoor.
Hierbij van mij weer een niet zo makkelijke foto bijdrage. Ik ben deze foto nooit in welk fotoboek over Enschede dan ook, tegengekomen.
Hierbij van mij weer een niet zo makkelijke foto bijdrage. Ik ben deze foto nooit in welk fotoboek over Enschede dan ook, tegengekomen.
- Bijlagen
-
- P1050427.JPG (91.99 KiB) 6452 keer bekeken
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Dolphiaschool aan de Gronausestraat?
Nee niet de Dophiaschool, hij stond in het binnensingelgebied.
- Vincent1971
- Member
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Hij is echt moeilijk.
ULO: H.B. Bleijdensteinlaan (werd later het Greydanus College aan de Deppenbroekstraat).
http://www.gbsdefontein.nl/LinkClick.as ... uage=nl-NL

ULO: H.B. Bleijdensteinlaan (werd later het Greydanus College aan de Deppenbroekstraat).
Goed, vertel eens welk "recherchewerk" je daarvoor hebt moeten verrichten. Het was echt niet makkelijk. Op één van de foto's staat mijn zus nog in de jaren zestig. De juf is Gre van Huizen en is nou ver in de tachtig.enschedeinansichten schreef:Hij is echt moeilijk.![]()
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
@Hendrik
Ja het was echt lastig. Ik had wel het idee dat het geen normale lagere school was in Enschede, daarvoor was het te klein (dacht ik).
Toen heb ik gezocht in de Marken en voormalig Lonneker, dat leek er qua grote wel op maar was net niet goed.
Dan blijft over een niet openbare school in Enschede.
Op de plattegrond van 1935 op mijn site heb ik gekeken waar in die tijd scholen stonden en omdat je al zei van richting noord kwam ik eigenlijk uit op Het Zeggelt en aan de Blijdensteinlaan zag ik een schoolgebouw, even Googelen dan plaatjes weergeven en dan BINGO.
Ik ben de foto nergens tegenkomen ook niet in de boekjes van Taat of bij de gemeente.
Ja het was echt lastig. Ik had wel het idee dat het geen normale lagere school was in Enschede, daarvoor was het te klein (dacht ik).
Toen heb ik gezocht in de Marken en voormalig Lonneker, dat leek er qua grote wel op maar was net niet goed.
Op de plattegrond van 1935 op mijn site heb ik gekeken waar in die tijd scholen stonden en omdat je al zei van richting noord kwam ik eigenlijk uit op Het Zeggelt en aan de Blijdensteinlaan zag ik een schoolgebouw, even Googelen dan plaatjes weergeven en dan BINGO.

Ik ben de foto nergens tegenkomen ook niet in de boekjes van Taat of bij de gemeente.
- Vincent1971
- Member
Goed speurwerk zeg..top. Wacht met smart op je nieuwe raad fotoenschedeinansichten schreef:@Hendrik
Op de plattegrond van 1935 op mijn site heb ik gekeken waar in die tijd scholen stonden en omdat je al zei van richting noord kwam ik eigenlijk uit op Het Zeggelt en aan de Blijdensteinlaan zag ik een schoolgebouw, even Googelen dan plaatjes weergeven en dan BINGO.![]()
Een goed begin heeft geen einde