Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Horeca enschede.

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Rene »

Arie schreef:Toon’s Snelbuffet failliet
donderdag 13 oktober 2011


ENSCHEDE - De rechtbank in Almelo heeft woensdag Toon’s Snelbuffet, gevestigd aan de G.J. van Heekstraat 258, failliet verklaard. Toon’s Snelbuffet is een begrip in Twekkelerveld en verre omgeving. Verkocht werd decennialang vanuit een kiosk. De toeloop leek altijd redelijk groot. Onduidelijk is of er overnamekandidaten zijn.
bron: http://www.tctubantia.nl/regio/enschede ... illiet.ece

Ja die kiosk is me heel bekend. Vroeger had ik eens een vriendinnetje aan de G.J. van Heekstraat en dan liepen we 's avonds wel eens een rondje door de wijk. Kwamen we ook langs Toon, namen we dan wel eens wat mee voor ons zelf en de rest van de familie. Was volgens mij ook tijdenlang de enige tent in Enschede die "Normaalbier" (van de Achterhoekse band Normaal) verkocht. Ik kom er al jaren niet meer, de relatie met het vriendinnetje ging uit, maar nog wel goede herinneringen.

Een soortgelijke kiosk staat er nog altijd aan de Vlierstraat. De eigenaar (ben zijn naam even kwijt) zat vroeger op het Smulpaleis aan de Stadgravensraat niet ver van het Lampenpaleis.
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Rene »

enschedeinansichten schreef:Ik weet niet wie de eigenaar is maar de laatste jaren stonden er steeds jonge jongens in.
Verder hebben ze natuurlijk enorme concurrentie van het cafetaria tegenover de sportvelden.
Dat is een prima zaak, goede spullen en mooi schoon. Deze mensen doen het enorm goed.
Ik hoorde zelfs dat mensen van Stadsveld daar helemaal heen rijden.
Vraag ik me toch af wat daar nu dan zo bijzonder aan die cafetaria is, de Blom's zitten er toch ook al zeker weer 25 jaar op die plek. had Toon dan al eerder last van moeten hebben. Maar goed, kan allemaal meespelen natuurlijk.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Arie »

Doorstart voor Toon’s Snelbuffet

zaterdag 15 oktober 2011


ENSCHEDE - De vaste klanten van Toon’s Snelbuffet, woensdag failliet verklaard door de rechtbank in Almelo, hoeven niet op zoek naar een nieuw fastfood-adres. De cafetaria op de hoek van de G.J. van Heekstraat en de Toekomstraat maakt volgende week een doorstart met een nieuwe exploitant. Dat meldt Toon Aalders, eigenaar van het beroemdste snelbuffet van Twekkelerveld.

Aalders was in 1967 de eerste exploitant van de frietkiosk. Al bijna veertig jaar heeft hij de zaak verhuurd.
bron: http://www.tctubantia.nl/regio/enschede ... buffet.ece
Gebruikersavatar
Peter.h
Member
Member
Berichten: 328
Lid geworden op: di dec 15, 2009 12:55 pm
Locatie: Enschede

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Peter.h »

Die aan de Vlierstraat nodigt niet echt uit om daar wat te gaan eten,liijkt me zo:kan me natuurlijk vergissen.
As dös wa-s kaans wat sa-s dan meer.
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Rene »

Zou kunnen, ben er nog nooit binnen geweest. Afgezien van dat vind ik de gehele Wesselerbrink niet erg uitnodigend. Maar da's een ander verhaal.
Gebruikersavatar
Peter.h
Member
Member
Berichten: 328
Lid geworden op: di dec 15, 2009 12:55 pm
Locatie: Enschede

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Peter.h »

Mee eens.
As dös wa-s kaans wat sa-s dan meer.
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4167
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door enschedeinansichten »

Rene schreef:
enschedeinansichten schreef:Ik weet niet wie de eigenaar is maar de laatste jaren stonden er steeds jonge jongens in.
Verder hebben ze natuurlijk enorme concurrentie van het cafetaria tegenover de sportvelden.
Dat is een prima zaak, goede spullen en mooi schoon. Deze mensen doen het enorm goed.
Ik hoorde zelfs dat mensen van Stadsveld daar helemaal heen rijden.
Vraag ik me toch af wat daar nu dan zo bijzonder aan die cafetaria is, de Blom's zitten er toch ook al zeker weer 25 jaar op die plek. had Toon dan al eerder last van moeten hebben. Maar goed, kan allemaal meespelen natuurlijk.
Daar zit al een aantal jaren een chinees op en die heeft het erg goed voor elkaar.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4167
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door enschedeinansichten »

Rene schreef:
enschedeinansichten schreef:Ik weet niet wie de eigenaar is maar de laatste jaren stonden er steeds jonge jongens in.
Verder hebben ze natuurlijk enorme concurrentie van het cafetaria tegenover de sportvelden.
Dat is een prima zaak, goede spullen en mooi schoon. Deze mensen doen het enorm goed.
Ik hoorde zelfs dat mensen van Stadsveld daar helemaal heen rijden.
Vraag ik me toch af wat daar nu dan zo bijzonder aan die cafetaria is, de Blom's zitten er toch ook al zeker weer 25 jaar op die plek. had Toon dan al eerder last van moeten hebben. Maar goed, kan allemaal meespelen natuurlijk.
Daar zit al een aantal jaren een chinees op en die heeft het erg goed voor elkaar.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Rene »

Ach, ook hier al.
Chinezen zijn de afgelopen jaren flink bezig de droge horeca over te nemen.
De nieuwe generatie vindt het traditionele restaurant te arbeidsintensief met alle
toeters en bellen. Daarnaast heeft de formule denk ik zijn beste tijd wel gehad.
Waarschijnlijk heeft men goed begrepen dat de afhaalchinees wel populair blijft
en is men daar op gaan voortborduren. Dichter bij de oorsprong werd dat het wokrestaurant
(formule plateservice, zonder bediening), Wok To Go (variant op Mcdonalds) en als laatste
gewoon de Nederlandse snackbar met al zijn kenmerken.
frank n

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door frank n »

Als ik trek zou hebben in een patatje en het regent of het is koud danrij ik toch liever naar cafetaria de bleek of winkelcentrum twekkelerveld beiden 100 meter verder.
Bij de concurrentie kun je lekker droog en warm zitten.
Dan heb je ook nog Pizzeria Jeruzalem verkoopt ook patat snacks zit 40 meter verder dan toon.
Dus heb je 4 patatbakkers op ca 1 km straat is dat niet teveel van het goeie.
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Rene »

Het aantal fastfoodzaken schijnt in relatie te staan tot het gemiddeld besteedbaar inkomen van een buurt.
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Vincent1971 »

Rene schreef:Het aantal fastfoodzaken schijnt in relatie te staan tot het gemiddeld besteedbaar inkomen van een buurt.
Hmm vraag me af hoeveel het gemiddeld inkomen is van de binnenstadbewoners
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4167
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door enschedeinansichten »

Rene schreef:Het aantal fastfoodzaken schijnt in relatie te staan tot het gemiddeld besteedbaar inkomen van een buurt.
Op de Bolhaar zit er geen een. :)
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Vincent1971 »

Hmm vraag me af of er ook een relatie is van het aantal kapperszaken in relatie tot het gemiddeld inkomen. Of het aantal kledingwinkels...
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4167
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door enschedeinansichten »

Of zou het zo zijn, des te hoger het gemiddelde inkomen van de wijk des te minder winkels e.d. er in die wijken staan.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Vincent1971 »

In dat geval vrees ik dat ze geen inkomen hebben in en rond de Lipperkerkstraat :lol: Tel het aantal kapperszaken daar maar eens.
Een goed begin heeft geen einde
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Rene »

Het heeft inderdaad alles met het inkomen te maken en de samenstelling van de huishoudens.
Je maakte een opmerking over de binnenstadsbewoners, daar wonen inderdaad veel eenpersoonshuishoudens, studenten dan wel oudere alleenstaanden. Alleen ik denk toch dat de centrumondernemers zich meer richten op de bezoekers v.d. binnenstad en niet zozeer op die wie er wonen.

Wat betreft de Lipperkerkstraat hangt het maar net af in welk gedeelte je bent. Buiten de Singel is bijna geen winkel meer over, binnen de singel is er nog het een en ander te vinden. Maar dat komt hoofdzakelijk doordat dit gedeelte reeds een aanloopgedeelte is van het centrum, iets soortgelijks zie je b.v. aan de Haaksbergerstraat binnen de Singel.
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Fir »

Gister toch wel weer erg goed gegeten bij Dorset, wat een mooi restaurant is dat:) 7 gangen met bijpassende wijnen, lekkere amuses een hele avond genieten met zijn negenen.
It's Ok love
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Arie »

Het was vandaag weer genieten op de jaarlijkse proefeet.
Bijlagen
proef eet 001.JPG
proef eet 002.JPG
proef eet 003.JPG
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Proefeet 2013

Bericht door Arie »

Kom proeven in Enschede

Vrijdag 30 augustus van 17.00 - 23.00 uur, zaterdag 31 augustus van 12.00 - 23.00 uur en zondag 1 september van 12.00 -21.00 uur wordt het Enschedese stadshart omgetoverd tot één groot openluchtrestaurant.
zie: http://www.proefeet.nl/
zie ook: http://www.deweekkrant.nl/artikel/2013/ ... s_eetfeest
Plaats reactie