Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Herbestemming Oude Ambachtsschool

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie

Wat is volgens u de beste herbestemmingsmogelijkheden? (Max. 3 opties mogelijk)

Wonen (appartementen)
12
26%
Wonen met zorg (ouderen, gehandicapten, etc.)
9
20%
Kantoren/kantoorunits
4
9%
Horeca in combinatie met wonen of werken
7
15%
Jongerenhuisvesting
5
11%
Kinderdagverblijf in combinatie met wonen of werken
3
7%
Overige, namelijk: [geef uw idee]
6
13%
 
Totaal aantal stemmen: 46

Oldenzaler

Re: Herbestemming Oude Ambachtsschool

Bericht door Oldenzaler »

Helemaal mee eens :) Zal ook een mooie manier zijn waarmee de stad Enschede zich mee kan profileren. En een goede slaapplek voor bedrijven die hun klanten net die extra luxe willen geven. Ben erg benieuwd dus of er ook echt één komt, want ik denk dat er best wel markt voor is in Overijssel/regio Twente. Daarnaast zal het een erg mooie invulling zijn voor het gebouw. Hahaha... :lol: Misschien komt die wellness er dan toch nog zoals eerder voorgesteld :P
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Herbestemming Oude Ambachtsschool

Bericht door Hendrik »

Hotel De Wiemsel in Ootmarsum is 5 sterren of het zit er tegenaan. Er is ooit een europese top geweest van vakministers. Dat doen ze niet in de mindere hotels.
Wat sas as dós was kaans.
Oldenzaler

Re: Herbestemming Oude Ambachtsschool

Bericht door Oldenzaler »

Met dank aan google: Het is een luxe uitvoering van een 4-sterrenhotel :)
frank n

Re: Herbestemming Oude Ambachtsschool

Bericht door frank n »

nog eentje uit de oude doos
Bijlagen
oude ambachtsschool.jpg
Gebruikersavatar
Peter.h
Member
Member
Berichten: 328
Lid geworden op: di dec 15, 2009 12:55 pm
Locatie: Enschede

Re: Herbestemming Oude Ambachtsschool

Bericht door Peter.h »

Op die trap werden altijd de klassefoto's gemaakt. :D
As dös wa-s kaans wat sa-s dan meer.
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Herbestemming Oude Ambachtsschool

Bericht door enschedeinansichten »

Toen het leven nog eenvoudig was.
Ambachtsschool kamer directeur 2 1927.jpg
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
oudeambachtsschool

Re: Herbestemming Oude Ambachtsschool

Bericht door oudeambachtsschool »

Peter.h schreef:Op die trap werden altijd de klassefoto's gemaakt. :D
Dat zijn natuurlijk leuke wetenswaardigheden om te weten. Is er iemand die ooit op die school heeft gezeten die zo'n foto heeft? Ben wel benieuwd hoe dat eruit heeft gezien :)

@enschedeinansichten: We hebben al veel oude foto's gevonden op het internet, maar ook in het archief. Ook deze geeft weer een mooi beeld van de zo mooi door jou omschreven jaren. Er zijn best nog veel foto's van deze school uit de verschillende jaren. Maar als je meer hebt vooral blijven posten ;) Altijd leuk om te zien!
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Herbestemming Oude Ambachtsschool

Bericht door enschedeinansichten »

Ik heb totaal 9 jaar op die school gezeten maar er is nooit een klasse foto gemaakt.
http://www.schoolbank.nl/school_photo.h ... sid=128915

Waarschijnlijk nieuwe fratsen. :lol:
klasse foto ambachtschool.jpg
klasse foto ambachtschool.jpg (55.59 KiB) 10933 keer bekeken
Laatst gewijzigd door enschedeinansichten op wo apr 13, 2011 8:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
Peter.h
Member
Member
Berichten: 328
Lid geworden op: di dec 15, 2009 12:55 pm
Locatie: Enschede

Re: Herbestemming Oude Ambachtsschool

Bericht door Peter.h »

Ik praat hier over de jaren 80',
As dös wa-s kaans wat sa-s dan meer.
Oldenzaler

Re: Herbestemming Oude Ambachtsschool

Bericht door Oldenzaler »

Die witte kozijnen nu, inplaats van die bruinen, zijn een stuk beter hahaha :) Oh en je spreekt dus over de jaren dat ik nog niet geboren was :P
Jansen

Re: Herbestemming Oude Ambachtsschool

Bericht door Jansen »

Hoe staan de plannen ervoor? Zijn er al nieuwe ontwikkelingen gaande? Ik ben erg benieuwd naar het resultaat.
oudeambachtsschool

Re: Herbestemming Oude Ambachtsschool

Bericht door oudeambachtsschool »

Ik hoop hier spoedig meer over te kunnen zeggen. Helaas zitten we op dit moment in een stadium dat het nog niet is gepresenteerd aan de gemeente Enschede en onze opdrachtgever van onze afstudeerperiode. Dat er een goed concept ligt zijn wij van overtuigd als afstudeerders. We moeten dus nog een beetje voorzichtig zijn met de resultaten, omdat de gemeente immers de eigenaar is en er kunnen meer kapers op de kust zijn. ;) :D

Wat we wel kunnen zeggen is dat er vier totaal verschillende haalbare concepten zijn uitgewerkt met allemaal een positieve bieding. Eén schiet daarbij, met een verschil van 1.5 miljoen t.o.v. de tweede meest haalbare, compleet uit en is naar ons idee de mooiste aanvulling op de stad Enschede en de hele regio. Dit concept wordt verder uitgewerkt en financieel doorgerekend. Half juni is de presentatie aan de opdrachtgever. Nog even geduld dus.
Oldenzaler

Re: Herbestemming Oude Ambachtsschool

Bericht door Oldenzaler »

Ook erg benieuwd naar de uitkomsten en hopende dat Enschede dit gebouw ook daadwerkelijk bewaard voor de toekomst! :)
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Herbestemming Oude Ambachtsschool

Bericht door rr1991 »

Bijna een maand verder, misschien tijd voor een tipje van de sluier? :)
oudeambachtsschool

Re: Herbestemming Oude Ambachtsschool

Bericht door oudeambachtsschool »

Type van de sluier snap ik dat jullie die willen. Daarop moeten jullie echt wachten tot half/eind juni als we als afstudeerders het definitief hebben gepresenteerd aan onze opdrachtgever. Wel kan ik zeggen dat er gesprekken gaande zijn over dit gebouw, zodat er ook daadwerkelijk wat mee gaat gebeuren. Wie dit zijn, zal vast later wel bekend worden. Eén ding is wel zeker, want bij zelfs ons concept, wat vrij luxe is, is die 5,8 miljoen als boekwaarde verre weg niet haalbaar. Hierbij laten we het tot nu toe even, maar vragen mag altijd.
Oldenzaler

Re: Herbestemming Oude Ambachtsschool

Bericht door Oldenzaler »

Ergens wel een verwacht antwoord wat mij betreft. Ik hoop zeker te horen, en over een aantal jaar te zien, dat dit pand voor de stad Enschede behouden blijft. 5,8 miljoen als boekwaarde is ook niet normaal als je de staat van het pand ziet. Uniek pand is het, maar ik denk dat de gemeente moet gaan voor een goede invulling die wat betekent voor de stad in plaats van de poen. Tenminste dat hoop ik voor het gebouw en de ontwikkelingen op Connexxion terrein.

Want wat vinden jullie? Kan als dit gebouw leeg blijft staan en verpaupert het negatieve gevolgen hebben op de ontwikkelingen van de gemeente op het Connexxion terrein? Ik denk dat ze elkaar sterk beinvloeden en succes van de wijk Boddenkamp kunnen bepalen. Ik zou als in inwoner was van Enschede het begrijpen dat de gemeente dan een offer zal doen voor de stad. Uiteraard kan het ook zaken als werkgelegenheid, minder WW uitkeringen, extra onroerend zaak belasting, misschien zelfs toerisme, enzovoort opleveren.

Ik blijf het volgen, want ben wel erg benieuwd eigenlijk hahaha :lol: :P
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Herbestemming Oude Ambachtsschool

Bericht door enschedeinansichten »

Voor een laag bedrag verkopen en een aandeel in de toekomstige winst ?
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
oudeambachtsschool

Re: Herbestemming Oude Ambachtsschool

Bericht door oudeambachtsschool »

enschedeinansichten schreef:Voor een laag bedrag verkopen en een aandeel in de toekomstige winst ?
Nouja voor een laag bedrag verkopen is niet het juiste woord. Voor een reeel bedrag verkopen wel, want per vierkante meter zal er ook flink geinvesteerd moeten worden. Wie de huidige staat van het pand kent, schikt zich rot. De ''winst'' waarover jij spreekt voor de stad Enschede zal er zeker zijn. Bijvoorbeeld in de exploitatie van het Connexxion terrein, de bedrijvigheid in de binnenstad, een unieke toevoeging in de stad, enzovoort. Voor werkgelegenheid gaat het, als ons concept dus verder uitontwikkelt gaat worden, absoluut wat opleveren. Het levert dus absoluut iets op qua ''winst'' voor de stad Enschede en haar inwoners.
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Herbestemming Oude Ambachtsschool

Bericht door enschedeinansichten »

Het was zo maar een idee en weet ook helemaal niet of het kan en mag. Ik zou zeggen de gemeente gaat met een redelijk (te laag ) bedrag het pand verkopen en daarmee delen ze b.v 10 jaar mee in de winst (tja ondernemer he). :okay:
Als ze nu b.v. de grond van het Vaneker tegen een lage prijs gaan verkopen kun je je verlies in een keer bepalen (en nemen) en hoef je maar een keer te slikken. Wel krijg je zo lekker veel geld binnen en het rente verlies ben je kwijt. Goed plan he, ik heb niet voor niets 9 jaar op de ambachtschool gezeten. :D
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Herbestemming Oude Ambachtsschool

Bericht door Vincent1971 »

enschedeinansichten schreef:Het was zo maar een idee en weet ook helemaal niet of het kan en mag. Ik zou zeggen de gemeente gaat met een redelijk (te laag ) bedrag het pand verkopen en daarmee delen ze b.v 10 jaar mee in de winst (tja ondernemer he). :okay:
Als ze nu b.v. de grond van het Vaneker tegen een lage prijs gaan verkopen kun je je verlies in een keer bepalen (en nemen) en hoef je maar een keer te slikken. Wel krijg je zo lekker veel geld binnen en het rente verlies ben je kwijt. Goed plan he, ik heb niet voor niets 9 jaar op de ambachtschool gezeten. :D
Mijn idee is om er een school voor startende ondernemers te beginnen. Reserveer ik wel een plaatsje voor jou.
Vergeet niet niet alleen het Vaneker doet het slecht qua kavel verkoop. Ik voor mij zou dit gebouw tegen de vlakte gooien en daarna hoge nieuwbouw er voor in de plaats zetten. Geen idee wie het dan wil kopen maar past wel in de strategie van dit gemeentebestuur.
Een goed begin heeft geen einde
Plaats reactie