Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Zuidmolen

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Zuidmolen

Bericht door enschede053 »

?? DE, La Place, Punto Pasta e.d. zijn nog niet genoeg?[/quote]

Nee, want Starbucks is veel onderscheidener. Het zit ook alleen nog maar in het westen van het land en ik denk dat er ook veel mensen alleen al speciaal voor Starbucks naar Enschede komen.
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Zuidmolen

Bericht door Vincent1971 »

enschede053 schreef:?? DE, La Place, Punto Pasta e.d. zijn nog niet genoeg?

Natuurlijk kom je vanuit bijvoorbeeld Zwolle naar Enschede om 1 kopje te drinken bij Starbucks en dan rij je weer terug...hahaha

Oh zit ook nog genoeg in Duitsland

http://www.starbucks.de/de-de/_Our+Stor ... TAIL&City=
Een goed begin heeft geen einde
Perceptor

Re: Zuidmolen

Bericht door Perceptor »

D'r zijn tegenwoordig anders genoeg leuke koffiewinkeltjes waar je heerlijke koffie kan krijgen. Wat mij betreft absoluut geen behoefte aan Starbucks. Dit weekend nog bij Doppio op het Van Loenshof/Ei van Ko geweest en een heerlijke koffiespecialiteit (ben ff de naam kwijt) gehad.
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Zuidmolen

Bericht door enschede053 »

Er zijn serieus mensen die dat doen, en bovendien is starbucks heel erg geliefd bij jongeren. Alleen op hyves en facebook zijn er meer dan 65.000 leden. Wat ik wel een beetje raar vind dat er opeens allemaal nieuwe koffiebars worden geopend. En het rare is dat er zich niet in onderscheid van de rest...
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Zuidmolen

Bericht door enschede053 »

in = één
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Zuidmolen

Bericht door Rene »

enschede053 schreef:Er zijn serieus mensen die dat doen, en bovendien is starbucks heel erg geliefd bij jongeren. Alleen op hyves en facebook zijn er meer dan 65.000 leden. Wat ik wel een beetje raar vind dat er opeens allemaal nieuwe koffiebars worden geopend. En het rare is dat er zich niet in onderscheid van de rest...

Leg eens uit dan wat er zo bijzonder is aan Starbucks?
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Zuidmolen

Bericht door Vincent1971 »

Rene schreef:
enschede053 schreef:Er zijn serieus mensen die dat doen, en bovendien is starbucks heel erg geliefd bij jongeren. Alleen op hyves en facebook zijn er meer dan 65.000 leden. Wat ik wel een beetje raar vind dat er opeens allemaal nieuwe koffiebars worden geopend. En het rare is dat er zich niet in onderscheid van de rest...

Leg eens uit dan wat er zo bijzonder is aan Starbucks?
Was een paar jaren geleden in Dortmund ( kerstmarkt ) en toen naar een Starbucks geweest, kopje capucino gedronken. Moet eerlijk zeggen echt super lekker. Zo iets zelden meer zo lekker geproefd. Ik zal zeker vinden dat het een aanwinst is voor Enschede. Maar denk wel dat Enschede te klein is voor zo'n zaak.
Om nu te zeggen dat ik voor een zo'n kop zo'n 100 kilometer ga rijden vind ik niet realistisch.
Een goed begin heeft geen einde
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Zuidmolen

Bericht door Rene »

Vincent1971 schreef:
Rene schreef:
enschede053 schreef:Er zijn serieus mensen die dat doen, en bovendien is starbucks heel erg geliefd bij jongeren. Alleen op hyves en facebook zijn er meer dan 65.000 leden. Wat ik wel een beetje raar vind dat er opeens allemaal nieuwe koffiebars worden geopend. En het rare is dat er zich niet in onderscheid van de rest...

Leg eens uit dan wat er zo bijzonder is aan Starbucks?
Was een paar jaren geleden in Dortmund ( kerstmarkt ) en toen naar een Starbucks geweest, kopje capucino gedronken. Moet eerlijk zeggen echt super lekker. Zo iets zelden meer zo lekker geproefd. Ik zal zeker vinden dat het een aanwinst is voor Enschede. Maar denk wel dat Enschede te klein is voor zo'n zaak.
Om nu te zeggen dat ik voor een zo'n kop zo'n 100 kilometer ga rijden vind ik niet realistisch.
Probeer dit eens http://www.tuttitalia.nl/
Ben je al een stukje bij Italie waar de echte cappucino en espresso vandaan komen.
Perceptor

Re: Zuidmolen

Bericht door Perceptor »

Vincent1971 schreef:Was een paar jaren geleden in Dortmund ( kerstmarkt ) en toen naar een Starbucks geweest, kopje capucino gedronken. Moet eerlijk zeggen echt super lekker. Zo iets zelden meer zo lekker geproefd. Ik zal zeker vinden dat het een aanwinst is voor Enschede. Maar denk wel dat Enschede te klein is voor zo'n zaak.
Om nu te zeggen dat ik voor een zo'n kop zo'n 100 kilometer ga rijden vind ik niet realistisch.
Heb je wel eens wat gedronken bij Tuttitalia, Bagels & Beans, Talamini of Doppio? Vind daar de espresso/cappuccino erg lekker.
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Zuidmolen

Bericht door Vincent1971 »

Perceptor schreef:
Vincent1971 schreef:Was een paar jaren geleden in Dortmund ( kerstmarkt ) en toen naar een Starbucks geweest, kopje capucino gedronken. Moet eerlijk zeggen echt super lekker. Zo iets zelden meer zo lekker geproefd. Ik zal zeker vinden dat het een aanwinst is voor Enschede. Maar denk wel dat Enschede te klein is voor zo'n zaak.
Om nu te zeggen dat ik voor een zo'n kop zo'n 100 kilometer ga rijden vind ik niet realistisch.
Heb je wel eens wat gedronken bij Tuttitalia, Bagels & Beans, Talamini of Doppio? Vind daar de espresso/cappuccino erg lekker.
Nee dat niet. Wel pasgeleden een lekker bakje capucino gedronken bij de Mediamarkt. Ging er heen voor een wasmachine maar kwam dit tegen. Misschien een idee voor de Zuidmolen? Gewoon een winkel waar je van alles en nog wat kan proeven?
Een goed begin heeft geen einde
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Zuidmolen

Bericht door Highlander »

Perceptor schreef:D'r zijn tegenwoordig anders genoeg leuke koffiewinkeltjes waar je heerlijke koffie kan krijgen. Wat mij betreft absoluut geen behoefte aan Starbucks. Dit weekend nog bij Doppio op het Van Loenshof/Ei van Ko geweest en een heerlijke koffiespecialiteit (ben ff de naam kwijt) gehad.
Ik ben het in principe met je eens maar een Starbucks vestiging geeft cachet aan een stad.

Ik zeg mooi ander plekje vinden voor Snekkie aan de oude markt, pandje opknappen en Starbucks erin.
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Zuidmolen

Bericht door Rene »

Vincent1971 schreef:
Rene schreef:
enschede053 schreef:Er zijn serieus mensen die dat doen, en bovendien is starbucks heel erg geliefd bij jongeren. Alleen op hyves en facebook zijn er meer dan 65.000 leden. Wat ik wel een beetje raar vind dat er opeens allemaal nieuwe koffiebars worden geopend. En het rare is dat er zich niet in onderscheid van de rest...

Leg eens uit dan wat er zo bijzonder is aan Starbucks?
Was een paar jaren geleden in Dortmund ( kerstmarkt ) en toen naar een Starbucks geweest, kopje capucino gedronken. Moet eerlijk zeggen echt super lekker. Zo iets zelden meer zo lekker geproefd. Ik zal zeker vinden dat het een aanwinst is voor Enschede. Maar denk wel dat Enschede te klein is voor zo'n zaak.
Om nu te zeggen dat ik voor een zo'n kop zo'n 100 kilometer ga rijden vind ik niet realistisch.

Afgezien van Starbucks, vind je Dortmund wat dan? Voormalige industriestad die de pretentie heeft regionale winkelstad te willen zijn. Net Enschede bijna zou ik zeggen.
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Zuidmolen

Bericht door Rene »

Highlander schreef:
Perceptor schreef:D'r zijn tegenwoordig anders genoeg leuke koffiewinkeltjes waar je heerlijke koffie kan krijgen. Wat mij betreft absoluut geen behoefte aan Starbucks. Dit weekend nog bij Doppio op het Van Loenshof/Ei van Ko geweest en een heerlijke koffiespecialiteit (ben ff de naam kwijt) gehad.
Ik ben het in principe met je eens maar een Starbucks vestiging geeft cachet aan een stad.

Ik zeg mooi ander plekje vinden voor Snekkie aan de oude markt, pandje opknappen en Starbucks erin.

Vooruit, jij je Starbucks. Baat het niet, schaadt het niet.
Ze mogen dan een naam hebben maar afgezien van dat vind ik hun aanbod niet bijzonder.
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Zuidmolen

Bericht door enschede053 »

Helaas..... De Starbucks komt in Zwolle, dus geen kans dat er een Starbucks in E'de komt....
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Zuidmolen

Bericht door Vincent1971 »

enschede053 schreef:Helaas..... De Starbucks komt in Zwolle, dus geen kans dat er een Starbucks in E'de komt....
Bron?
Een goed begin heeft geen einde
Kubus
Member
Member
Berichten: 252
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 5:07 pm
Locatie: Enschede

Re: Zuidmolen

Bericht door Kubus »

Koffieketen Starbucks is van plan om een vestiging in Zwolle te openen.

Het Amerikaanse bedrijf wil een filiaal openen in de nieuwe spoortunnel onder het Zwolse station. De tunnel, die 47 meter breed moet worden, is in 2013 klaar en zal naast Starbucks ook aan andere winkeltjes plaats bieden. Starbucks is nu nog maar amper aanwezig in Nederland. De komst van Starbucks naar Zwolle is zo goed als zeker. Alleen als de plannen voor verbreding van de spoortunnel niet doorgaan wordt de komst van Starbucks onzeker. Voor de zomer beslist de NS over de verbreding naar 47 meter maar algemeen wordt aangenomen dat die beslissing niet meer dan een formaliteit is. (bron: RTV Oost)

Maar of dat nu van invloed is op een vestiging van Starbucks in Enschede........ :D
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21421
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Zuidmolen

Bericht door Arie »

Zuidmolen in etalage: dé kans voor Enschede en bibliotheek

13 mei 2014


ENSCHEDE - Dit is hét moment voor de gemeente Enschede en bibliotheek om toe te slaan. Tenminste als ze de plannen voor vestiging van bieb annex Kennishuis in winkelcentrum De Zuidmolen willen doorzetten.
zie verder: http://www.tubantia.nl/regio/enschede/z ... -1.4358421
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Zuidmolen

Bericht door enschede053 »

Hier trouwens impressies van de mogelijke verbouwing van de Zuidmolen: http://www.al-architectuur.nl/herontwik ... -enschede/
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21421
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Zuidmolen

Bericht door Arie »

Zuidmolen gaat winkelcentrum Koningsplein heten

Gepubliceerd op: 11/07/2015

Zuidmolen gaat winkelcentrum Koningsplein heten
Winkelcentrum Zuidmolen in Enschede krijgt een nieuwe naam. Het winkelcomplex gaat winkelcentrum Koningsplein heten. Eigenaren John Landewé en Huub Punte zeggen in Tubantia de oude naam te belastend te vinden. Door de langdurige leegstand van veel winkeleenheden in de Zuidmolen heeft het winkelcentrum geen goede naam onder de Enschedeërs.

Beide eigenaren verwachten veel van het nieuwe Koningsplein, dat de verbinding gaat vormen tussen het nieuwe ziekenhuis en de binnenstad. Dat moet voor veel aanloop zorgen. Het winkelcentrum wordt de komende tijd fors verbouwd. Zo wordt er veel glas aangebracht zodat het gebouw veel opener en transparanter wordt. Mogelijk komt er in het winkelcentrum ook een verbinding met de bibliotheek
bron: http://www.tvenschedefm.nl/zuidmolen-ga ... tem?214159
Bijlagen
Zuidmolen gaat winkelcentrum Koningsplein heten.jpg
Zuidmolen gaat winkelcentrum Koningsplein heten.jpg (203.36 KiB) 14917 keer bekeken
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21421
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Zuidmolen

Bericht door Arie »

Winkelcentrum De Zuidmolen in 1985. Opening op 28 september 1985.
Bijlagen
van Loenshof 28-9-1985 Opening winkelcentrum de Zuidmolen.jpg
van Loenshof 1985 Winkelwarenhuis De Zuidmolen; opening 28 september 1985.jpg
van Loenshof 1985 Basement winkels en roltrap warenhuis De Zuidmolen, met poelier Mattemaker.jpg
Plaats reactie