Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Horeca enschede.

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Perceptor

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Perceptor »

Ben al een tijdje niet meer in de stad geweest, vanavond maar eens naar de ProefEet.
Nu zie ik dat Mangu zijn deuren gesloten heeft en dat er een Japans restaurant voor in de plaats komt (http://www.yukirestaurant.nl). Ik vraag me af of hier een andere eigenaar op zit
Ben ook nog niet bij Tao geweest, dus binnenkort maar eens Japans gaan eten.
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Fir »

Mangu was al in andere handen gekomen, dit is dus echt een andere richting!
It's Ok love
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door enschedeinansichten »

'Toptent' Mangú is toch niet helemaal top en wordt daarom sushi-restaurant
donderdag 02 september 2010
Mangú in Enschede wordt verbouwd en gaat op 1 oktober weer open als sushi-restaurant 'Yuki'. Volgens eigenaar Guus Brandriet is de aanpassing van het concept nodig 'omdat de huidige formule geen succes is.' Mangú kreeg twee jaar geleden landelijke bekendheid, omdat het centraal stond in de serie 'Mijn tent is top.' Onder begeleiding van tv-kok Herman den Blijker verbouwde een aantal jonge stellen een bestaand pand tot restaurant. Met het oog op de publiciteit verkocht de gemeente Enschede het oude VVV-kantoor tot woede van Grolsch aan sponsor Heineken van 'Mijn tent is top'. Max Rodrigues-Nunes en zijn vriendin Gina Veen openden er in februari 2008 hun restaurant/cocktailbar Mangú. Na een voortvarende start liepen de omzetten al snel terug.

Vorig jaar namen Guus en Miriam Brandriet de zaak over. Rodrigues verdween van het toneel, Gina Veen bleef tot afgelopen juni in dienst. In Tjun Wang uit Gouda - bijgenaamd Yuki - heeft Brandriet een nieuwe compagnon gevonden.

De sluiting van Mangú staat niet op zichzelf. De helft van de restaurants die in twee seizoenen mee deden aan 'Mijn tent is top' is failliet of bestaat niet meer.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Fir »

Morgen eens met vrienden buiten Enschede eten:
In de Blob van architect Massimiliano Fuksas, een combi van architectuur en hoop ik culinair niveau.
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Fir »

Op 2e kerstavond een heel verzorgde avond beleefd in het Dorset. Het eten, de entourage, bijpassende wijnen, allemaal top, ook de entree met muziek was helemaal goed. Je blijft alleen zoveel drinken tijdens zo'n etentje ;-)
It's Ok love
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Fir »

Het menu van kerst blijft nog steeds hangen van Dorset, wat was dat geweldig. Vanavond eens bij La Cucina eten, ben benieuwd :-)
It's Ok love
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Rene »

Bedankt voor de tip Fir! Ik miste eigenlijk nog een goed Italiaans restaurant in Enschede nadat Piero z'n deuren had gesloten.
Laat even weten hoe het was.

Nu nog hopen dat er ook weer een goede originele Thais of Indiaas Restaurant naar Enschede komt.
Trouwens ben ja al in het visrestaurant aan de Walstraat geweest in het voormalige "Huis met de zwarte ogen" ?
Een paar keer voor de dichte deur dus nog niet kunnen proberen.
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Fir »

Zaterdag met vrienden wezen eten bij Sam Sam, was prima voor de prijs en altijd wel gezellig druk! Via Twitter al de 2e keer dat ik hier kon reserveren, wat een handig medium is dat toch ook! Aanrader...
It's Ok love
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Rene »

Fir schreef:Zaterdag met vrienden wezen eten bij Sam Sam, was prima voor de prijs en altijd wel gezellig druk! Via Twitter al de 2e keer dat ik hier kon reserveren, wat een handig medium is dat toch ook! Aanrader...
Hoe was La Cucina?
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Fir »

Was niet laaiend enthousiast. Zal er nog op terugkomen.
It's Ok love
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Rene »

Ik kijk er benieuwd naar uit.

Wat vind je trouwens van de Ouwe Compagnie aan de Walstraat?
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door rr1991 »

Een van jullie wel eens gegeten bij 'ons eten en drinken'? Zeker een aanrader :)
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Rene »

Nee, nog niet maar ik hou me aanbevolen. Zal het toevoegen aan m'n lijstje.
Gek is dat. Ik heb een idee dat we de buitenlandse restaurants (Mexicaans, Turks, Grieks, Chinees, etc) wel gezien hebben
en weer eens gewoon van dicht bij huis willen eten.
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Rene »

Fir schreef:Was niet laaiend enthousiast. Zal er nog op terugkomen.

Wellicht dat het beter wordt als ze verhuisd zijn naar MAC Berlijn?
http://www.tctubantia.nl/regio/enschede ... n-over.ece
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21421
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Arie »

Opnieuw overname voormalig Mangú aan Oude Markt

donderdag 04 augustus 2011

ENSCHEDE - Het voormalige VVV-pand aan de Oude Markt is als restaurant tot dusver geen voltreffer. De zaak komt per 1 september namelijk opnieuw in andere handen. De eigenaar van Los Ponchos, een Mexicaans en Zuid-Amerikaans restaurant aan de Korte Haaksbergerstraat 2, neemt Yuki over.

Als Japans restaurant aan de Oude Markt heeft Yuki dan nog geen jaar bestaan.

Het pand Oude Markt 31 is landelijk bekend vanwege Mangú. Die zaak stond maandenlang in de spotlights vanwege deelname aan het RTL-programma ‘Mijn Tent is Top’. In februari 2008 opende Mangú.

Na een redelijk florissant begin bleven rijen wachtenden voor de deur uit. Mede vanwege concurrentie van enkele nieuwe restaurants in de directe omgeving, zoals bijvoorbeeld Villa van Heek.

De eigenaar van Los Ponchos wil nog niet verklappen wat de nieuwe formule wordt. Hij moet voor de overname nog de laatste puntjes op de i zetten.
zie: http://www.tctubantia.nl/regio/enschede ... -Markt.ece
Bijlagen
mangu_Mieke_IJssel_2079852h.jpg
mangu_Mieke_IJssel_2079852h.jpg (18.29 KiB) 20632 keer bekeken
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door rr1991 »

Afgelopen zaterdag gegeten bij Humphrey's. Leuk op het dakterras, midden in de stad. Het personeel was vriendelijk maar niet echt efficiënt, het eten verschilde nogal. Het hoofdgerecht was goed, maar de aankleding echt minder. De frietjes die erbij geserveerd waren waren echt slechter dan die van de mac :')

Al met al een leuk restaurant op een nog leukere plek. Het eten was wat wisselvallig en het personeel niet goed op elkaar afgespeeld. We waren in totaal 65 euro kwijt met zn 2en (beide 3 gangendiner + 3 drankjes).
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21421
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Arie »

Toon’s Snelbuffet failliet
donderdag 13 oktober 2011


ENSCHEDE - De rechtbank in Almelo heeft woensdag Toon’s Snelbuffet, gevestigd aan de G.J. van Heekstraat 258, failliet verklaard. Toon’s Snelbuffet is een begrip in Twekkelerveld en verre omgeving. Verkocht werd decennialang vanuit een kiosk. De toeloop leek altijd redelijk groot. Onduidelijk is of er overnamekandidaten zijn.
bron: http://www.tctubantia.nl/regio/enschede ... illiet.ece
Bijlagen
toonssnelbuffet_2159934h.jpg
toonssnelbuffet_2159934h.jpg (13.68 KiB) 20343 keer bekeken
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door enschedeinansichten »

Ik weet niet wie de eigenaar is maar de laatste jaren stonden er steeds jonge jongens in.
Verder hebben ze natuurlijk enorme concurrentie van het cafetaria tegenover de sportvelden.
Dat is een prima zaak, goede spullen en mooi schoon. Deze mensen doen het enorm goed.
Ik hoorde zelfs dat mensen van Stadsveld daar helemaal heen rijden.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Fir »

@rr1991 Jip, eens drie gangen, prima eten en huisgemaakte mayo, dat is zeldzaam in Enschede.
Wel vond ik het er vrij rustig op een weekendavond.
Binnekort weer smullen bij het Dorset, met 12 man aan de chefstable, lekker private dining, een must met mijn vrienden en oud huisgenoten ;)
It's Ok love
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Rene »

rr1991 schreef:Afgelopen zaterdag gegeten bij Humphrey's. Leuk op het dakterras, midden in de stad. Het personeel was vriendelijk maar niet echt efficiënt, het eten verschilde nogal. Het hoofdgerecht was goed, maar de aankleding echt minder. De frietjes die erbij geserveerd waren waren echt slechter dan die van de mac :')

Al met al een leuk restaurant op een nog leukere plek. Het eten was wat wisselvallig en het personeel niet goed op elkaar afgespeeld. We waren in totaal 65 euro kwijt met zn 2en (beide 3 gangendiner + 3 drankjes).

Ben het ongeveer met je eens. Tent is ok, bediening ook redelijk maar menus roepen hier en daar wat vragen op. Laatste keer dat wij er waren, ik schat juni, hadden we drie gerechten zoals ossenhaas, escargots en nog iets in de visrichting die normaal geproken toch een redelijk niveau kunnen hebben. Wordt daar toch een schaaltje friet met appelmoes bij geserveerd. Dat was zo ongeveer vloeken in de kerk. Nu is appelmoes sowieso al een kindergerecht maar dan samen met vis! Men wist later uit te leggen dan men tijdelijk had gekozen voor die appelmoes omdat men normaal een soort komkomkommersalade o.i.d. er bij had en dat nu niet kon vanwege dat bacteriegedoe met komkommers in Duitsland. Desondanks.....En ook die friet, laat dat a.u.b. weg, dat haalt je gerecht dramatisch naar beneden.
Plaats reactie