Winus schreef:Ondergrondse parkeergarages lijken me beter voor het straatbeeld. Als je wat betaald mag je er ook wat voor terug verwachten, toch.
Mij ook, maar aangezien dit de duurste vorm van parkeren is vind ik het niet reeel zoiets als privéparkeerplek in Da Costa en Sumatrastraat e.o. te bouwen. Ik schat het gemiddelde inkomen van de bewoners hier toch iets lager in dan dat men voor zoiets zou willen en kunnen betalen.
Daarom ook mijn (enige) optie van de bovengrondse parkeergagarage. Als de bouwer dat wil valt daar best iets creatiefs mee te doen en hoeft dat beslist niet zo'n lelijk zwart ding te worden als in de binnenstad van Deventer
Het verschil tussen grotere en kleinere steden is de grondprijs natuurlijk, daarom betaal je ook meer voor een uurtje parkeren.
Ja zo weet ik er ook nog wel een. De gemeente bepaalt zelf de grondprijs en dat zou dan weer gevolgen hebben voor het parkeertarief. Ehh, What goes up must come down. Hetzelfde als wat dit jaar met de WOZ zal gaan gebeuren. Gemeentes zullen daar niet genegen toe zijn maar ik denk dat ze weinig ander keus hebben als eigenaren hun huis 25% minder waarde hebben zien worden.
Nou wil ik niet zeggen dat Enschede dan maar het hele binnensingelgebied tot grootstedelijk gebied moet bombarderen,
Zeker niet, in dit geval eindigt dat in het ene geval ongeveer bij Spelbergsweg/Beltstraat. In het ander geval bij de Molenstraat. Nu begrijp ik best waarom de gemeente dit wil uitbreiden. Op een steenworp afstand van Da Costa en Lasonder ligt natuurlijk Roombeek. Aangezien men dit graag bij de stedelijke bezienswaardigheden wil betrekken, enkele musea liggen er, de stadsrondleiding komt er langs, dat is het natuurlijk wel wenselijk het tussenliggende gebied dan maar even tot binnenstad te verklaren.
maar verschil met het centrum van Oldenzaal is er wel degelijk.
En of dat verschil er is, altijd voldoende parkeerplaats, je betaalt alleen de eerste twee uur (€1,60 totaal) en zeker nog 50% van de winkeleigenaren is van lokale afkomst , behoort niet tot een grote winkelketen, wat dan nog wel eens voordelen heeft voor de servicegerichtheid en klantvriendelijkheid, valt een redelijke prijs mee af te spreken etc etc.
Ook hoeft Enschede zich geen illusies te maken over het gemiddelde inkomen aangezien dit in de kleinere plaatsen er om heen toch wel wat hoger ligt.
In Amsterdam betaalde ik bijvoorbeeld 180 euro per jaar voor een parkeervergunning en dan was het nog steeds niet gek als je een half uur moest zoeken voor een parkeerplekje. Ter compensatie werd er wel een parkeergarage 700 meter verderop gebouwd. Woehoew!
Wow Winus, je woont in een wereldstad: "Ter compensatie werd er wel een parkeergarage 700 meter verderop gebouwd"
Maar vertel me nu eens, wie zegt dat we alles uit den hoofdstad moeten kopieren en waarom? Omdat het Amsterdam is?