Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Stationsomgeving: Stationsplein

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Kubus
Member
Member
Berichten: 252
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 5:07 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Kubus »

Filmopnamen van een high speed camera van een drukke dag in september moeten z'n bewering staven. Ze tonen 'slechts' enkele files met als langste wachttijd vier minuten.
De ‘high speed beelden’ laten zien dat er ’s ochtends hooguit een vertraging voor automobilisten optreedt van een minuut of drie.
Zelfs klokkijken is lastig voor de Enschedse hogescholieren. :D
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
mekanik

Bericht door mekanik »

Kennelijk is er uitgegaan van één minuut file.
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Kubus schreef:Zelfs klokkijken is lastig voor de Enschedse hogescholieren. :D
Waarschijnlijk was het 3 1/2 minuut.
Eén rond t af naar boven, de ander naar beneden.
creative bastard

Bericht door creative bastard »

Het was vandaag zo mooi zonnig, ff wat foto's gemaakt in en om het station...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
mekanik

Bericht door mekanik »

Alle drie prachtige platen! Met die andere gezichtspunten zien die bekende plekken er behoorlijk anders uit. Ik zal morgenochtend meer zien, als ik er langs loop. Dank! :okay:
Perceptor

Bericht door Perceptor »

Ik weet niet in hoeverre dit nieuws is, maar ik post t toch maar even:
Pleinaanpassing, tunnelbouw bij spoor te Enschede

Enschede - Er is 1,9 miljoen euro nodig voor de aanpassing van het Stationsplein te Enschede. Van dit bedrag betaalt de gemeente zelf 1,3 miljoen euro, het overige deel wordt door de rijksoverheid opgebracht. Er zijn al langer plannen voor aanpassing van het plein, dat één geheel moet gaan vormen met het nieuw aan te leggen Willem Wilminkplein, iets verderop. Behalve een nieuw plein, komt er ook het een tunnel onder het spoor, waarover al een kleine tien jaar wordt gesproken. Deze is geprojecteerd tussen de huidige, bewaakte fietsstalling en een nieuw te bouwen stalling. In de eerste fase komen er duizend stalplaatsen en op langere termijn nog eens duizend extra.
Bron: Roskam

Zou het plein erg gaan veranderen? En in hoeverre zijn er al plannen voor de gebouwen aan de zuidkant van het plein?
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Tja, daar mag wel wat tegen de vlakte he. Misschien dat de ABN na de fusie wel een nieuw Barclays kantoor wil bouwen. :D Maar als Fortis wint kunnen ze de boel slopen en er een woontoren neerzetten. :banaan:
de kloomp'maj anhoalen
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Q. »

Fortis gaat echt wel winnen. 8)
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Ik hoop dat er geeneen wint.
de kloomp'maj anhoalen
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

Ze moeten opsplitsen ipv fuseren. Welcome back, Twentsche Bank 8) ;)
Rik

Bericht door Rik »

Jongens, vergeet de kans niet dat het in z'n geheel niet doorgaat. ABN amro presteerde onder andere zo slecht omdat het dus niet in bepaalde vastgoedbellegingen zat. Zowel Barclays als het consortium zitten daar wel in. Hoe langer dit allemaal duurt, des te groter deze kans wordt.
TA
Member
Member
Berichten: 762
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Bericht door TA »

Ruim baan fiets bij station

ENSCHEDE - Bij het centraal treinstation zijn in totaal 2400 fietsstallingsplekken nodig voor reizigers. Dit maakte wethouder J. Goudt gistermiddag bekend. De gemeente Enschede en ProRail gaan samen een nieuwe, overdekte stalling in twee lagen bouwen aan de westzijde van het station waar 1000 fietsen gratis kunnen worden gestald. Daarnaast worden 650 fietsklemmen aan de andere kant (oostzijde) van het treinstation uiterlijk in 2010 vervangen. Waar de resterende 750 stallingplekken komen is nog niet precies bekend. Goudt noemde een stalling bij de flat De Eendracht aan de Hengelosestraat een optie. Dan moet er een tunnel van het station onder het spoor naar De Eendracht komen. De nieuwe gratis stalling voor 1000 fietsen moet in het voorjaar van 2008 klaar zijn. De kosten zijn 1,8 miljoen euro. ProRail betaalt daarvan 600.000 euro. Voor 2012 moeten de in totaal 2400 nieuwe stallingsplekken binnen een straal van 400 meter rond het station zijn gerealiseerd. Volgens Goudt kunnen reizigers hun fiets in de nieuwe stallingen makkelijk en veilig neerzetten. "In de stalling is meer ruimte tussen de klemmen, zodat ook fietsers met brede sturen of fietstassen goed kunnen worden gestald." Goudt en ProRail verwachten met de nieuwe stalling het gebruik van de fiets van en naar het station te stimuleren. Nu al komt bijna 30 procent van de treinreizigers op de fiets. De voornemens pakken nadelig uit voor de huidige - betaalde - stalling van Fietspoint aan de voorkant van het station. Deze stalling is niet lang geleden opgeknapt. >>Voornemens van de gemeente om de stallingscapaciteit voor fietsen bij het centraal station fors uit te breiden zijn concurrentie voor de betaalde stalling.
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Heeft Enschede nu ook al een CS? Is er zo'n stallingstekort trouwens? In mijn herinnering was aan de westzijde het grootste deel van de fietsklemmen leeg.
de kloomp'maj anhoalen
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Van een stallingstekort is volgens mij geen sprake, ik kan in ieder geval mijn fiets daar altijd goed kwijt als ik 'm daar kwijt moet. Gaat volgens mij meer om de kwalitatieve verbetering en misschien dat ze vanuit het toekomstige oogpunt ook maar gelijk de quantiteit aanpakken. Er staat trouwens ook in het artikel dat ze het gebruik van de fiets richting station met zo'n nieuwe stalling willen gaan bevorderen dus dan zijn er natuurlijk ook meer rekken nodig.
TA
Member
Member
Berichten: 762
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Bericht door TA »

Vandaag stonden de fietsen gewoon op het fietspad geparkeerd, dus zo overbodig is die niet hoor!
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Ja, maar die mensen die hun fiets op het fietspad zetten zijn meestal degenen die geen zin hebben om een paar seconden meer te lopen. Helemaal achteraan, aan de kant van de Prinsessetunnel staan er bijna altijd wel rekken vrij.
TA
Member
Member
Berichten: 762
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Bericht door TA »

Nah ja, het is in ieder geval een goede ontwikkeling. Het zal er een stuk netter gaan uitzien :)
Bennie B

Bericht door Bennie B »

Zo zeg, een echte overdekte fietsenstalling! En ook nog gratis...hmm..waar heb ik dit eerder gezien? Hengelo? :)
dardow

Bericht door dardow »

Goh ja nu jatten we natuurlijk weer een idee van Hengelo krijg je dat gezeik weer...
Rooy
Member
Member
Berichten: 162
Lid geworden op: ma nov 19, 2007 4:50 pm
Locatie: Enschede

Re: Stationsomgeving: Stationsplein

Bericht door Rooy »

Ik vond een filmpje op youtube waarin te zien hoe de nieuwe fietsenstalling bij het station grasbedekking op het dak krijgt.


Weet iemand of dit dan ook gemaaid wordt? Of is dit meer bedoeld voor de vogeltjes e.d.?
Plaats reactie