Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Huizenmarkt madness

Nieuwsberichten uit de stad.
Hans van Dijk

Huizenmarkt madness

Bericht door Hans van Dijk »

Enschede overweegt huizen aan te kopen


ENSCHEDE - De gemeente Enschede komt mogelijk met maatregelen om de woningmarkt in Enschede weer in beweging te krijgen. „Het liefst zien we dat het Rijk met een plan komt om de woningmarkt over de volle breedte weer uit het slop te halen”, aldus wethouder Roelof Bleker.

Enschede denkt aan het opkopen van woningen van degene die interesse hebben in het kopen van een kavel in de wijken De Eschmarke en de Velve. Het opkopen van de woningen voorkomt dat mensen lang met dubbele woonlasten worden geconfronteerd. Voor de gemeente is deze optie interessant omdat zij zo minder grondrente hoeven te betalen voor de kavels, die ze niet aan de man kunnen brengen.
.............................................................................................................................
Ze zijn hier in Enschede echt totaal van de pot gerukt :head:
De belasting centen van de werkende man worden geïnvesteerd in de luxe wensen van een ander.
De gemeente moet zich eens afvragen waarom ze deze kavels niet aan de man kunnen brengen,
zou het misschien iets te maken hebben met de vierkante meter prijs welke de heren in rekening durven te brengen.?
Zou het misschien iets te maken hebben met de torenhoge woonlasten waar alle Nederlanders mee geconfronteerd worden.?

Ook lekker eerlijk voor al die mensen welke uit pure ellende hun woning moeten verkopen,
en er ook niet af kunnen komen.
Of vraag huurders eens wat zij van deze gemeente plannen vinden, ik kan je het antwoord nu al wel vertellen.
Werkelijk ongelofelijk, of je helpt iedereen, of je helpt niemand,
maar je gaat niet één partij helpen omdat je dat zelf ff lekker goed uitkomt.
Het zoveelste signaal van onze Gemeente waaruit weer eens blijkt wat een stel idioten daar zit,
bah kotsmisselijk word ik er van.
Perceptor

Re: Huizenmarkt madness

Bericht door Perceptor »

Inderdaad, laat die markt zijn eigen ding doen. Dit is een bodemloze put.
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Huizenmarkt madness

Bericht door TA »

Hans van Dijk schreef:Enschede overweegt huizen aan te kopen


ENSCHEDE - De gemeente Enschede komt mogelijk met maatregelen om de woningmarkt in Enschede weer in beweging te krijgen. „Het liefst zien we dat het Rijk met een plan komt om de woningmarkt over de volle breedte weer uit het slop te halen”, aldus wethouder Roelof Bleker.

Enschede denkt aan het opkopen van woningen van degene die interesse hebben in het kopen van een kavel in de wijken De Eschmarke en de Velve. Het opkopen van de woningen voorkomt dat mensen lang met dubbele woonlasten worden geconfronteerd. Voor de gemeente is deze optie interessant omdat zij zo minder grondrente hoeven te betalen voor de kavels, die ze niet aan de man kunnen brengen.
.............................................................................................................................
Ze zijn hier in Enschede echt totaal van de pot gerukt :head:
De belasting centen van de werkende man worden geïnvesteerd in de luxe wensen van een ander.
De gemeente moet zich eens afvragen waarom ze deze kavels niet aan de man kunnen brengen,
zou het misschien iets te maken hebben met de vierkante meter prijs welke de heren in rekening durven te brengen.?
Zou het misschien iets te maken hebben met de torenhoge woonlasten waar alle Nederlanders mee geconfronteerd worden.?

Ook lekker eerlijk voor al die mensen welke uit pure ellende hun woning moeten verkopen,
en er ook niet af kunnen komen.
Of vraag huurders eens wat zij van deze gemeente plannen vinden, ik kan je het antwoord nu al wel vertellen.
Werkelijk ongelofelijk, of je helpt iedereen, of je helpt niemand,
maar je gaat niet één partij helpen omdat je dat zelf ff lekker goed uitkomt.
Het zoveelste signaal van onze Gemeente waaruit weer eens blijkt wat een stel idioten daar zit,
bah kotsmisselijk word ik er van.
Gaan we weer Hans. Man man man....
Maar goed, om jou eens vraaggestuurd tot een rationeel beeld te laten komen...

* Hoeveel denk je dat momenteel de prijs van een huis is?
* Hoe denk je dat zich dat verhoud tot de tendens?
* Hoe denk je dat de huizenprijzen over een aantal jaar eruit zullen zien?
* Wat denk je dat dat voor de gemeente oplevert?

Denk toch eens aan de langere termijn visie. Als je slim bent en ik vind dit echt een goed idee van de gemeente, investeer je nu en betaald zich dat later uit. Tevens is het zo dat mensen die op de kavels gaan bouwen weer aannemers, installatiebedrijf en architectenbureaus nodig hebben. Oftewel, beter voor de economie.
Hans van Dijk

Re: Huizenmarkt madness

Bericht door Hans van Dijk »

Daar gaat het mij helemaal niet om,
ik snap ook wel dat het economisch een slimme zet voor de gemeente is.

Ik vind het echter totaal onfair voor al die mensen welke financieel de kop niet meer boven
water kunnen houden, en noodgedwongen hun huis moeten verkopen om te overleven.

IK neem Geert, even als voorbeeld,
Geert heeft een koopwoning in de prijsklasse van 175.000 euro, volledig belast met hypotheek.
Geert is door reorganisatie zijn baan kwijt geraakt,
en komt gezien zijn leeftijd niet of nauwelijks meer aan een baan.
Hij moet dus zijn huis verkopen,
want de huidige maandlasten zal hij binnenkort niet meer op kunnen brengen.
Geert zal moeten verhuizen naar een betaalbare huurwoning,
maar wie wil zijn huis momenteel nog kopen.

De gemeente helpt Geert niet, want hij heeft immers niet de mogelijkheden om een kavel van de gemeente terug te kopen.
Ben ik dan de enige welke hier het onrecht van ziet, dat zal toch hopelijk niet,
want dan zijn we wel in een hele trieste maatschappij beland. :no:

Zoals ik hiervoor al aangaf, of je helpt iedereen, of je helpt niemand, maar je gaat geen stiefkinderen maken.
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Huizenmarkt madness

Bericht door TA »

Hans van Dijk schreef:Daar gaat het mij helemaal niet om,
ik snap ook wel dat het economisch een slimme zet voor de gemeente is.

Ik vind het echter totaal onfair voor al die mensen welke financieel de kop niet meer boven
water kunnen houden, en noodgedwongen hun huis moeten verkopen om te overleven.

IK neem Geert, even als voorbeeld,
Geert heeft een koopwoning in de prijsklasse van 175.000 euro, volledig belast met hypotheek.
Geert is door reorganisatie zijn baan kwijt geraakt,
en komt gezien zijn leeftijd niet of nauwelijks meer aan een baan.
Hij moet dus zijn huis verkopen,
want de huidige maandlasten zal hij binnenkort niet meer op kunnen brengen.
Geert zal moeten verhuizen naar een betaalbare huurwoning,
maar wie wil zijn huis momenteel nog kopen.

De gemeente helpt Geert niet, want hij heeft immers niet de mogelijkheden om een kavel van de gemeente terug te kopen.
Ben ik dan de enige welke hier het onrecht van ziet, dat zal toch hopelijk niet,
want dan zijn we wel in een hele trieste maatschappij beland. :no:

Zoals ik hiervoor al aangaf, of je helpt iedereen, of je helpt niemand, maar je gaat geen stiefkinderen maken.
Het is inderdaad een lastige situatie, daar zal ik verder ook niets over zeggen. Echter, de gemeente kan natuurlijk niet zomaar iedereens huis opkopen. Het klinkt hard, maar het moet voor de gemeente ook interessant zijn. Je kunt inderdaad de afweging maken om dan niemands huis op te kopen.
De gemeente ziet er echter wel iets interessants in.
Hans van Dijk

Re: Huizenmarkt madness

Bericht door Hans van Dijk »

TA schreef:Het is inderdaad een lastige situatie, daar zal ik verder ook niets over zeggen. Echter, de gemeente kan natuurlijk niet zomaar iedereens huis opkopen. Het klinkt hard, maar het moet voor de gemeente ook interessant zijn. Je kunt inderdaad de afweging maken om dan niemands huis op te kopen.
De gemeente ziet er echter wel iets interessants in.
Uiteraard ziet de gemeente er iets interessants in, wanneer men een kavel koopt van de gemeente verdienen zij hieraan.
De door de gemeente gekochte woning gaat tijdelijk in de verhuur,
en wanneer de markt weer stabiliseert worden deze huizen alsnog verkocht.
Een win-win situatie voor de gemeente,
maar is het fair tegenover de eerder beschreven groep welke niet geholpen wordt......
het antwoord is overduidelijk NEE
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Huizenmarkt madness

Bericht door TA »

Hans van Dijk schreef:
TA schreef:Het is inderdaad een lastige situatie, daar zal ik verder ook niets over zeggen. Echter, de gemeente kan natuurlijk niet zomaar iedereens huis opkopen. Het klinkt hard, maar het moet voor de gemeente ook interessant zijn. Je kunt inderdaad de afweging maken om dan niemands huis op te kopen.
De gemeente ziet er echter wel iets interessants in.
Uiteraard ziet de gemeente er iets interessants in, wanneer men een kavel koopt van de gemeente verdienen zij hieraan.
De door de gemeente gekochte woning gaat tijdelijk in de verhuur,
en wanneer de markt weer stabiliseert worden deze huizen alsnog verkocht.
Een win-win situatie voor de gemeente,
maar is het fair tegenover de eerder beschreven groep welke niet geholpen wordt......
het antwoord is overduidelijk NEE
En toch vind ik wel dat je dit los van elkaar moet zien. Natuurlijk zou het mooi zijn als de gemeente Geert bij zou staan, maar op welke manier dan? Geert heeft toch recht op een uitkering? Dat hij de maandelijkse lasten niet kan opbrengen door ontslag is heel erg klote, maar ik denk dat de schuld meer bij de werkgever ligt. Ik weet niet precies hoe de rechten zijn, maar ik meen me wel te herrineren dat je nog eventjes recht hebt op je salaris. Dan kan Geert in de tussentijd een geschikt nieuw (huur)huis vinden of een nieuwe job.

Het zijn wel echt 2 verschillende zaken Hans.

1. Huizen opkopen om de markt weer wat op gang te brengen.
2. financiële bijstand voor mensen die werkloos zijn geworden.

Dat het daar allebei gaat om het opkopen van een huis is dan mijn inziens niet een overkoepelende factor.
Hans van Dijk

Re: Huizenmarkt madness

Bericht door Hans van Dijk »

Ik snap je benadering wel, en in zekere zin heb je daar ook wel gelijk in.

wat mij echter stoort is dat de gemeente onder het voorwensel van een markt stimulatie
haar eigen belangen naar voren schuift.
De markt komt door dit gemeente initiatief echt niet veel in beweging,
zo veel kandidaten zijn er nu ook weer niet voor een kavel op de Eschmarke, of het Velve.

Oké alle kleine beetjes helpen.,
blijf ik mij toch hardop de vraag stellen wie er het meest mee geholpen is/ word.
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Huizenmarkt madness

Bericht door Vincent1971 »

TA schreef:
Hans van Dijk schreef:Enschede overweegt huizen aan te kopen


ENSCHEDE - De gemeente Enschede komt mogelijk met maatregelen om de woningmarkt in Enschede weer in beweging te krijgen. „Het liefst zien we dat het Rijk met een plan komt om de woningmarkt over de volle breedte weer uit het slop te halen”, aldus wethouder Roelof Bleker.

Enschede denkt aan het opkopen van woningen van degene die interesse hebben in het kopen van een kavel in de wijken De Eschmarke en de Velve. Het opkopen van de woningen voorkomt dat mensen lang met dubbele woonlasten worden geconfronteerd. Voor de gemeente is deze optie interessant omdat zij zo minder grondrente hoeven te betalen voor de kavels, die ze niet aan de man kunnen brengen.
.............................................................................................................................

* Hoeveel denk je dat momenteel de prijs van een huis is?
Neem je de huizenprijs van 3 x jaarsalaris van ongeveer een modaal verdienend iemand dan zit je gemiddeld op zo'n €100.000,-
* Hoe denk je dat zich dat verhoud tot de tendens?
Sterke daling van de huizenprijzen, dus ook van de kavels. Zit erg veel lucht in de prijzen
* Hoe denk je dat de huizenprijzen over een aantal jaar eruit zullen zien?
Gecorrigeerde huizenprijzen met een kleine inflatie correctie. Gok zo dat de gemiddelde huizenprijs in 2015 zo rond de €120.000,- os
* Wat denk je dat dat voor de gemeente oplevert?
Gemeente verliest fors. Handelen in grond behoort niet tot de gemeentelijke taken. Eigen schuld...

Denk toch eens aan de langere termijn visie. Als je slim bent en ik vind dit echt een goed idee van de gemeente, investeer je nu en betaald zich dat later uit. Tevens is het zo dat mensen die op de kavels gaan bouwen weer aannemers, installatiebedrijf en architectenbureaus nodig hebben. Oftewel, beter voor de economie.
Markt kunstmatig in stand houden is niet goed. De correctie zal er hoe dan ook aankomen. Uitsteld veregert de situatie alleen maar. Zou zeggen kijk eens net over de grens. Waarom zijn de huizen daar zo goedkoop ( prijs / prestatie verhouding ) ?
Een goed begin heeft geen einde
Kubus
Member
Member
Berichten: 252
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 5:07 pm
Locatie: Enschede

Re: Huizenmarkt madness

Bericht door Kubus »

Dan kan Geert in de tussentijd een geschikt nieuw (huur)huis vinden of een nieuwe job.
En dan nu van de schone theorie naar de echte werkelijkheid:
- betaalbaar huurhuis: wat nog niet gesloopt is is of niet betaalbaar of heeft een wachtlijst.
- andere koopwoning: twee hypotheken is voor weinigen weggelegd dus geen optie als je bestaande woning niet te verkopen is in de huidige markt.
- nieuwe job: wie 40+ is, wordt op dit moment nog altijd als paria op de arbeidsmarkt behandeld.

Overigens spreekt mij persoonlijk een opkoopregeling wel aan. Ook voor mij geldt dat er niet wordt gezocht en gekocht voordat de huidige woning verkocht is.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Hans van Dijk

Re: Huizenmarkt madness

Bericht door Hans van Dijk »

Ja inderdaad de trieste realiteit van vandaag :(

Geert is bijna 50, en heeft hoofdzakelijk praktijkervaring.
Door omstandigheden is het leren in zijn jeugd stuk gelopen.
Maar aan inzet en motivatie ontbreekt het hem zeker niet,
Hij wil harder werken dan menigeen.
Voor een man als Geert zijn de kansen op de arbeidsmarkt echter zeer beperkt.
De kans is groot dat hij uiteindelijk op bijstandsniveau uitkomt.
En uiteraard gaat dit niet alleen voor Geert op, zoals hij zijn er velen.
Werkeloos geworden door de recessie, met weinig toekomst perspectief.

En toch kiest de gemeente om nu juist de welgestelde categorie bewoners te willen helpen.
Dat kan en wil er bij mij niet in, misschien ben ik wel een idealist,
maar ik vind dat werkloze mensen in nood eerst geholpen zouden moeten worden.
Daarna de mensen zoals ik welke nog wel werk hebben,
maar ook grote moeite hebben om rond te komen.

Tenslotte kan gekeken worden of er nog overige mensen bijgestaan zouden moeten worden.
Hulp naar draagkracht zou ik het willen noemen.

De motivatie van het huidige gemeente bestuur is echter alles behalve sociaal,
ze helpen eerst zichzelf, en dan weer zichzelf, en dan heel misschien een ander,
mits dit voor hen wel weer voordelig uitpakt……ik noem dat asociaal :x
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Huizenmarkt madness

Bericht door enschedeinansichten »

Hans van Dijk schreef: Tenslotte kan gekeken worden of er nog overige mensen bijgestaan zouden moeten worden.
Hulp naar draagkracht zou ik het willen noemen.

De motivatie van het huidige gemeente bestuur is echter alles behalve sociaal,
ze helpen eerst zichzelf, en dan weer zichzelf, en dan heel misschien een ander,
mits dit voor hen wel weer voordelig uitpakt……ik noem dat asociaal :x
Hans ik wilde eigenlijk niet reageren op zoveel frustratie zelfbeklag enz. enz.

Hierbij toch een reaktie.

Jaren lang heb ik en mijn vrouw z 'on 60 tot 70 uur per week gewerkt en daardoor een huisje kunnen kopen waar voor we dan niet een 100% hypotheek hoeften te nemen daarna flink aflossen voor eventueel moeilijke tijden. Daarbij ook nog aktief in het verenigingsleven (ook voor andere mensen).

Na 40 jaar nog steeds hard werken.

Nu zouden mensen als Geert (en jij) die lekker op hun louweren hebben gerust niks gedaan hebben voor hun toekomt hun hand op kunnen houden. Ik wordt ziek van dat eeuwige hand ophouden als het wat tegen zit. Dat is een nare eigenschap.

4 Kinderen dan moet de overheid maar zorgen voor een woning die groot genoeg is (die je zelf niet betalen kunt).
Laten ze dan ook nog even de opvang voor de kinderen regelen.
Het zwangerschap verlof is al op.
Jaren stil blijven staan in je beroepsontwikkeling en dan zeuren als je zonder werk komt. Flexibel als een breekijzer.
Bij alles wat er maar tegen zit direkt roepen van "daar moet ze toch iets voor regelen".

Gelukkig zijn er ook onder de sociaal zwakkeren veel mensen met echt karakter en die zelf proberen om uit hun problemen
te komen, daar heb ik echt waardering voor. :okay: Je zult verbaast staan wat die presteren.
Ook zie je hier veel mensen die met een relatief laag inkomen zelf hun boontjes doppen, die springen niet verder dan polstok lang is.

Ik heb geen zin om mee te betalen aan voorziening voor mensen die niet zelf hun broek op willen houden(en daarbij zeggen dat ze het niet kunnen).
Natuurlijk zijn er schrijnende gevallen maar daar vallen jij en Geert zeker niet onder.

Meld je eerst eens aan bij een vereniging (buurt of sport) als bestuurder (daar kun je zeker wat leren) dan zou je je bij een politieke partij kunnen aanmelden en je kunnen opwerken richting gemeenteraad.

Daar zou je dan echt iets kunnen doen om de gerechtigheid zoals jij die wilt, te promoten.

Zet de tijd die je besteed aan het zeuren en kankeren om in iets nuttigs doen voor de maatschappij of studie. :read2:
Iets wat veel van die mensen doen waar jij konstant op loopt af te geven.
Die nemen hun verantwoordelijkheid. Ze steken daar hun vrijetijd en zeker ook geld in. :okay:

Doe wat, of/en hou op met dat zeuren.

Ik ken je prive omstandigheden niet maar doe er net als jij bij Geert een slag na.

Misschien zou je ook hulp moeten zoeken om van je problemen met autoriteiten en beter gestelden af te komen.
Volgens mij heb je een diepgeworteld probleem met mensen die leiding (moeten) geven en mensen die het beter hebben dan
jij. :cry:

Dit is mijn uitspraak en daar moet je het mee doen.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Huizenmarkt madness

Bericht door TA »

enschedeinansichten schreef:
Hans van Dijk schreef: Tenslotte kan gekeken worden of er nog overige mensen bijgestaan zouden moeten worden.
Hulp naar draagkracht zou ik het willen noemen.

De motivatie van het huidige gemeente bestuur is echter alles behalve sociaal,
ze helpen eerst zichzelf, en dan weer zichzelf, en dan heel misschien een ander,
mits dit voor hen wel weer voordelig uitpakt……ik noem dat asociaal :x
Hans ik wilde eigenlijk niet reageren op zoveel frustratie zelfbeklag enz. enz.

Hierbij toch een reaktie.

Jaren lang heb ik en mijn vrouw z 'on 60 tot 70 uur per week gewerkt en daardoor een huisje kunnen kopen waar voor we dan niet een 100% hypotheek hoeften te nemen daarna flink aflossen voor eventueel moeilijke tijden. Daarbij ook nog aktief in het verenigingsleven (ook voor andere mensen).

Na 40 jaar nog steeds hard werken.

Nu zouden mensen als Geert (en jij) die lekker op hun louweren hebben gerust niks gedaan hebben voor hun toekomt hun hand op kunnen houden. Ik wordt ziek van dat eeuwige hand ophouden als het wat tegen zit. Dat is een nare eigenschap.

4 Kinderen dan moet de overheid maar zorgen voor een woning die groot genoeg is (die je zelf niet betalen kunt).
Laten ze dan ook nog even de opvang voor de kinderen regelen.
Het zwangerschap verlof is al op.
Jaren stil blijven staan in je beroepsontwikkeling en dan zeuren als je zonder werk komt. Flexibel als een breekijzer.
Bij alles wat er maar tegen zit direkt roepen van "daar moet ze toch iets voor regelen".

Gelukkig zijn er ook onder de sociaal zwakkeren veel mensen met echt karakter en die zelf proberen om uit hun problemen
te komen, daar heb ik echt waardering voor. :okay: Je zult verbaast staan wat die presteren.
Ook zie je hier veel mensen die met een relatief laag inkomen zelf hun boontjes doppen, die springen niet verder dan polstok lang is.

Ik heb geen zin om mee te betalen aan voorziening voor mensen die niet zelf hun broek op willen houden(en daarbij zeggen dat ze het niet kunnen).
Natuurlijk zijn er schrijnende gevallen maar daar vallen jij en Geert zeker niet onder.

Meld je eerst eens aan bij een vereniging (buurt of sport) als bestuurder (daar kun je zeker wat leren) dan zou je je bij een politieke partij kunnen aanmelden en je kunnen opwerken richting gemeenteraad.

Daar zou je dan echt iets kunnen doen om de gerechtigheid zoals jij die wilt, te promoten.

Zet de tijd die je besteed aan het zeuren en kankeren om in iets nuttigs doen voor de maatschappij of studie. :read2:
Iets wat veel van die mensen doen waar jij konstant op loopt af te geven.
Die nemen hun verantwoordelijkheid. Ze steken daar hun vrijetijd en zeker ook geld in. :okay:

Doe wat, of/en hou op met dat zeuren.

Ik ken je prive omstandigheden niet maar doe er net als jij bij Geert een slag na.

Misschien zou je ook hulp moeten zoeken om van je problemen met autoriteiten en beter gestelden af te komen.
Volgens mij heb je een diepgeworteld probleem met mensen die leiding (moeten) geven en mensen die het beter hebben dan
jij. :cry:

Dit is mijn uitspraak en daar moet je het mee doen.
Ik kan het niet meer beamen als hoe jij het zegt. :)
Hans van Dijk

Re: Huizenmarkt madness

Bericht door Hans van Dijk »

enschedeinansichten schreef:
Nu zouden mensen als Geert (en jij) die lekker op hun louweren hebben gerust niks gedaan hebben voor hun toekomt hun hand op kunnen houden. Ik wordt ziek van dat eeuwige hand ophouden als het wat tegen zit. Dat is een nare eigenschap.

Pardon, wat weet jij nou van mijn arbeidsverleden, ik ben als 18 jarige in de grafische wereld gekomen, heb al mijn vakdiploma's gehaald en een maand geleden nog weer een nieuwe cursus afgerond, ik ben 41, en heb continu gewerkt, nooit een dag thuisgezeten, en zal dan nu van jou het verwijt moeten horen dat ik niets aan mijn toekomst heb gedaan.
Hou nu toch gauw even op zeg, ik betaal ook al 24 jaar netjes mijn sociale premies.
En voor wat betreft Geert, die maakte soms weken van 7 dagen á 12 uur.
Dus dat generaliseren wat je nu doet is echt niet op ons van toepassing
.


4 Kinderen dan moet de overheid maar zorgen voor een woning die groot genoeg is (die je zelf niet betalen kunt).
Laten ze dan ook nog even de opvang voor de kinderen regelen.
Het zwangerschap verlof is al op.
Jaren stil blijven staan in je beroepsontwikkeling en dan zeuren als je zonder werk komt. Flexibel als een breekijzer.
Bij alles wat er maar tegen zit direkt roepen van "daar moet ze toch iets voor regelen".

Tjonge jonge wat een oordelen zeg, mijn eerste huis kocht ik ook al op mijn twintigste, en daar heeft niemand bij geholpen, dat was mijn eigen verdienste.
Door hard te werken heb ik me in de loop van de jaren zelf opgewerkt, mijn vrouw heeft altijd keurig zelf de kinderen opgevangen, terwijl ik kostwinner was.
Dus ook die verwijten zijn compleet niet van toepassing
.


Gelukkig zijn er ook onder de sociaal zwakkeren veel mensen met echt karakter en die zelf proberen om uit hun problemen
te komen, daar heb ik echt waardering voor. :okay: Je zult verbaast staan wat die presteren.
Ook zie je hier veel mensen die met een relatief laag inkomen zelf hun boontjes doppen, die springen niet verder dan polstok lang is.

Met andere woorden wij hebben geen karakter, en leven boven onze stand,
man wat bazel je nou toch allemaal.
Je weet helemaal niets van ons, maar denkt zo alles even toe te kunnen lichten


Ik heb geen zin om mee te betalen aan voorziening voor mensen die niet zelf hun broek op willen houden(en daarbij zeggen dat ze het niet kunnen).
Natuurlijk zijn er schrijnende gevallen maar daar vallen jij en Geert zeker niet onder.

Ik vind het echt te gek voor woorden wat jij er allemaal uit durft te kramen,
terwijl je duidelijk helemaal niets van de persoon weet, of kent


Meld je eerst eens aan bij een vereniging (buurt of sport) als bestuurder (daar kun je zeker wat leren) dan zou je je bij een politieke partij kunnen aanmelden en je kunnen opwerken richting gemeenteraad.

Kijk wederom denk je feiten te kennen, maar weet je helemaal geen reet,
ik ben jarenlang penningmeester van de wijkraad Stadveld Pathmos geweest,
vrijwilligers werk waar men zich inzet om burgerbelangen te behartigen.
In die functie heb ik regelmatig met gemeente ambtenaren om de tafel gezeten, nu jij weer
.


Daar zou je dan echt iets kunnen doen om de gerechtigheid zoals jij die wilt, te promoten.
Zet de tijd die je besteed aan het zeuren en kankeren om in iets nuttigs doen voor de maatschappij of studie. :read2:

Het woord kankeren vind ik bijzonder ongepast, en getuigen van weinig respect voor mensen welke deze ziekte hebben, of familie leden door deze ziekte hebben verloren, ik was 6 toen mijn vader aan kanker stierf, dus ik kan die woordkeuze absoluut niet waarderen

Iets wat veel van die mensen doen waar jij konstant op loopt af te geven.
Die nemen hun verantwoordelijkheid. Ze steken daar hun vrijetijd en zeker ook geld in. :okay:
Doe wat, of/en hou op met dat zeuren.
Ik ken je prive omstandigheden niet maar doe er net als jij bij Geert een slag na.
Dat was al duidelijk geworden ja

Misschien zou je ook hulp moeten zoeken om van je problemen met autoriteiten en beter gestelden af te komen. Volgens mij heb je een diepgeworteld probleem met mensen die leiding (moeten) geven en mensen die het beter hebben dan
jij. :cry:

Ik heb een probleem met mensen die op een corrupte en foute wijze leiding geven,
en door hun toedoen anderen te kort doen,
ik heb ook een probleem met mensen die denken over mij te kunnen oordelen,
terwijl ze helemaal niets van mij weten...herkenbaar ???
Misschien moet je zelf eens hulp gaan zoeken, omdat je duidelijk in de veronderstelling bent dat jij de wijsheid in pacht hebt.
.


Dit is mijn uitspraak en daar moet je het mee doen.
Dit was mijn reactie en daar mag jij het mee doen
Laatst gewijzigd door Hans van Dijk op vr mar 13, 2009 9:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Huizenmarkt madness

Bericht door rr1991 »

Zinvolle discussie weer dit.. Hans, hoe erg het ook is voor Geert (ik geniet altijd van de door jou geplaatste fotoseries), NIEMAND op dit forum kan iets doen voor hem.. Wat wil je met dit bericht bereiken? Eerst zeur je over de rode cijfers van de gemeente, en vervolgens ga je verwachten dat de gemeente huizen gaat opkopen waar ze niks mee kan?
Hans van Dijk

Re: Huizenmarkt madness

Bericht door Hans van Dijk »

Het enige wat ik probeerde duidelijk te maken is hoe onzinnig dat idee van de gemeente is,
en hoe oneerlijk het voor een ander deel van de Enschedese bevolking is.
Geert gebruik ik slechts als voorbeeld, want zoals hem zijn er velen.

Dat er vervolgens allerlei andere zaken en verwijten door anderen worden bijgehaald is niet mijn debet.
Maar als er zaken worden geschreven die volkomen onterecht zijn zoals EnschedeinAnsichten dat deed,
dan is het natuurlijk logisch dat ik mij, en Geert verdedig.
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Huizenmarkt madness

Bericht door enschedeinansichten »

[quote="Hans van Dijk"][quote="enschedeinansichten"]


Ik ken je prive omstandigheden niet maar doe er net als jij bij Geert een slag na.

Ik ken je prive omstandigheden niet en volgens mij had ik dat al aangegeven.
Daarom snap ik ook niet dat je het op jezelf betrekt en je zo aangesproken voelt.
Je hebt mij al eens verweten dat ik jouw woorden te letterlijk nam.

Door aan te geven dat je zelf amper het hoofd boven water kunt houden en dat er geen geld is voor extra dingen, heb ik even aangenomen dat je ook voor jezelf sprak.
Met een baan in de grafische sector en een rijk arbeidsverleden zou je toch niet tot de boven genoemde groep moeten behoren, maar je doet op dit forem wel of dat dat zo is. Of wil je je niet vereenzelfigen met andere mensen die het best goed hebben.

Ook Geert is na ik aanneem een fictief figuur want als die 7 dagen a 12 uur zou werken had hij al een mooie cent verdiend.

Probeer in gevolg het verhaal eerst helemaal door te lezen. De zin " Ik ken je prive omstandigheden niet maar doe er net als jij bij Geert een slag na" is natuurlijk de clou van mijn hele verhaal. Als je die goed begrepen had, had je niet zo gebeten hoeven te reageren.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Hans van Dijk

Re: Huizenmarkt madness

Bericht door Hans van Dijk »

enschedeinansichten schreef: Ik ken je prive omstandigheden niet maar doe er net als jij bij Geert een slag na.

Ik ken je prive omstandigheden niet en volgens mij had ik dat al aangegeven.
Daarom snap ik ook niet dat je het op jezelf betrekt en je zo aangesproken voelt.
Je hebt mij al eens verweten dat ik jouw woorden te letterlijk nam.

Door aan te geven dat je zelf amper het hoofd boven water kunt houden en dat er geen geld is voor extra dingen, heb ik even aangenomen dat je ook voor jezelf sprak.
Met een baan in de grafische sector en een rijk arbeidsverleden zou je toch niet tot de boven genoemde groep moeten behoren, maar je doet op dit forem wel of dat dat zo is. Of wil je je niet vereenzelfigen met andere mensen die het best goed hebben.

Ook Geert is na ik aanneem een fictief figuur want als die 7 dagen a 12 uur zou werken had hij al een mooie cent verdiend.

Probeer in gevolg het verhaal eerst helemaal door te lezen. De zin " Ik ken je prive omstandigheden niet maar doe er net als jij bij Geert een slag na" is natuurlijk de clou van mijn hele verhaal. Als je die goed begrepen had, had je niet zo gebeten hoeven te reageren.
Wanneer mijn naam in een betoog meerdere malen word genoemd,
trek ik daar de conclusie uit dat jij je aan mij adresseert.
Bovendien, geef je ongevraagde adviezen aan mijn adres, als word lid van een vereniging, of ga hulp zoeken,
en dan vind je het vervolgens vreemd dat ik gebeten reageer, kom op man.

En geert is geen fictief figuur, maar een ex-collega en mede straat bewoner, en tevens goede vriend.
Geert maakt veel foto’s voor het forum, en leest hier dagelijks mee,
maar hij heeft er voor gekozen om geen lid te worden, want hij schrijft niet zo makkelijk.

Uit je reactie kan ik opmaken dat je weinig weet van de loonontwikkelingen in de grafische industrie,
15 jaar geleden kon ik als gediplomeerd offset-drukker makkelijk de lasten dragen.
In mijn branche werken ze,
zoals in meerdere branches met functiegroepen en daarbij horende loonschalen.
15 jaar geleden heb ik het plafond van mijn schaal bereikt, en dan stopt je loonontwikkeling simpelweg.
Het zal je opgevallen zijn dat het leven er de laatste 15 jaar behoorlijk duurder op geworden is.
Mijn salaris is nagenoeg het zelfde gebleven als toen,
met als gevolg dat de kosten nauwelijks meer betaald kunnen worden.

Natuurlijk kun je dan zeggen, zoek dan wat anders, ga weer studeren, enz. enz .
maar zo simpel werkt dat niet, ik heb daar wel pogingen in ondernomen.
Als je in een andere branche begint, start je weer helemaal onderaan de ladder,
met een nog lager salaris, en werk je jezelf nog verder in de nesten,
dat is dus met een gezin met drie kinderen geen optie.

Dus ja, ik spreek inderdaad ook voor mezelf, met een netto salaris van 1750,- in de 4 weken,
kunnen wij ons nauwelijks meer redden tegenwoordig.
De lasten liggen door alle stijgingen al bijna op inkomsten niveau,
wij leven uitermate somber en geven nergens onnodig geld aan uit.
Opgeteld betalen wij ongeveer 1400 euro aan vaste laten in de maand ,
en moeten we dus leven van een schamele 350 euro in de maand met 5 personen.

Even een voorbeeldje
Een paar jaar geleden betaalden wij 115 gulden aan ziekenfonds premie,
tegenwoordig is dat 245 euro, dat is maar liefst 550 gulden omgerekend.
Dat is meer dan 100% lasten verzwaring.
En zo is het op alle fronten duurder geworden, waardoor het ieder jaar weer moeilijker word.
De rek is er uit, niet alleen voor mij, maar voor half Nederland.
Ik vind mijn frustratie dan ook niet raar, en snap de geluiden van de mensen die ik ken donders goed.
Ik hoor overal het zelfde, iedereen die ik ken heeft grote moeite om rond te komen,
en iedereen moppert er over.
Als ik vervolgens de reacties hier lees, lijkt het wel een elite forum,
en lijkt iedereen te zwemmen in het geld…. Dat rijmt niet met de werkelijkheid.

Geert zei ook al, als jullie er dan toch genoeg van hebben,
wil ik mijn rekeningnummer wel beschikbaar stellen. :P
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Huizenmarkt madness

Bericht door Errik »

Nee hoor, ik kom ook rond van een bescheiden inkomen, woon in een sociale huurwoning in 'n officiële Vogelaarwijk en heb ook nog een kindje. Ik kan geen flatscreen betalen en heb een piepklein autootje waarmee we niet veel rijden. Vorige maand zes mooie tweedehands stoelen gekocht voor 90 euro. Ik spaar 100 euro per maand.
Maar ik voel me allesbehalve arm. Rijkdom zit ook in je hoofd, vind ik.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Huizenmarkt madness

Bericht door enschedeinansichten »

Errik,

Dan ben jij een van die mensen waarvoor ik mijn duim voor opsteek. Als ik een pet had zette ik hem voor je af. :okay:
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Plaats reactie