Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Glanerbrug

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Perceptor

Re: Glanerbrug

Bericht door Perceptor »

Precies, heel veel goedkope boel. Kredietcrisis of niet, in de Enschedese Action kun je altijd over de koppen lopen.
INVISIBLE

Re: Glanerbrug

Bericht door INVISIBLE »

rr1991 schreef:Action :o :( Ik ken de panden in Enschede en Borne, 't is nog een slag erger dan de aldi :puke:
Snap niet wat er mis is met een Aldi (en Action) ?
Natuurlijk is het goed dat er ook tegenhangers zijn, maar met deze winkelformule is niks mis naar mijn inziens.
Hans van Dijk

Re: Glanerbrug

Bericht door Hans van Dijk »

Met een Aldi is helemaal niets mis naar mijn idee,
daar kun je tenminste nog wat artikelen voor een redelijke prijs aanschaffen.
Ik zou ze van harte welkom heten hier...any time :okay:
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Glanerbrug

Bericht door rr1991 »

Ik heb helemaal niks tegen Aldi en Action, ik heb het over de gebouwen waar ze zich in vestigen, en hoe ze ermee omgaan.
Perceptor

Re: Glanerbrug

Bericht door Perceptor »

Ik had 't dus wel over de troep die ze bij de Action verkopen :evil:
INVISIBLE

Re: Glanerbrug

Bericht door INVISIBLE »

rr1991 schreef:Ik heb helemaal niks tegen Aldi en Action, ik heb het over de gebouwen waar ze zich in vestigen, en hoe ze ermee omgaan.
Ok nu begrijp ik je een stuk beter :).
INVISIBLE

Re: Glanerbrug

Bericht door INVISIBLE »

Glanerbrug heeft door deze vernieuwing (winkelerf) wel een fraai aanzicht gekregen op de doorgaande route Enschede-Gronau ............ :okay:
De winkelstraat, en vooral als de bomen straks wat volwassener zijn, heeft daardoor een veel betere sfeer verkregen.
Hans van Dijk

Re: Glanerbrug

Bericht door Hans van Dijk »

INVISIBLE schreef:Glanerbrug heeft door deze vernieuwing (winkelerf) wel een fraai aanzicht gekregen op de doorgaande route Enschede-Gronau ............ :okay:
De winkelstraat, en vooral als de bomen straks wat volwassener zijn, heeft daardoor een veel betere sfeer verkregen.
Klopt, maar de aangekondigde gevel restauraties van de winkelpanden laten wel heel lang op zich wachten.
Zoals men zich waarschijnlijk herinneren kan was er afgesproken dat alle gevels in mediterrane kleuren zouden worden uitgedost.
Maar tot dusver is daar bijzonder weinig van terug te zien.
Ik ben dan ook benieuwd of deze afspraak nog steeds van kracht is onder de middenstanders, want ik krijg niet de indruk dat ze er op zitten te wachten.
Persoonlijk zou ik het betreuren wanneer deze gevel restauratie geen doorgang zou vinden, want een zuidelijke sfeer spreekt mij wel aan. 8)
Hans van Dijk

Re: Glanerbrug

Bericht door Hans van Dijk »

Fietsers in het nauw in Glanerbrug

GLANERBRUG - De heringerichte Gronausestraat is een plaatje voor het oog, daarover zijn velen in het dorp het eens.
Maar in toenemende mate worden vraagtekens geplaatst bij de veiligheid van met name fietsers. Die kiezen massaal voor het voetgangersgebied. Dit tot ergernis van ouderen en gehandicapten, die ook gebruik maken van de stoep en van sommige winkeliers.


De klacht van fietsers luidt dat de twee rijbanen na de opknapbeurt veel te smal zijn om de ruimte met gemotoriseerd verkeer te delen. Fietsers voelen de hete adem van de haastige automobilist in de nek. Dat gaat zeker op voor onzekere (oudere) fietsers, mensen met zware boodschappentassen aan het stuur of ouders met een kind naast zich op de fiets.

Lees verder in de Twentsche Courant Tubantia van 29 januari 2009.

Dat is inderdaad een feit, de rijbanen zijn niet alleen smal, de situatie is ook nog eens onduidelijk voor met name de fietsers.
Allemaal prachtig de brede trottoirs, maar ze hadden best wat smaller gekund,
dan had de fietser wat meer ruimte gehad.
Het is nu wachten het eerste nare ongeluk. :head:
Kubus
Member
Member
Berichten: 252
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 5:07 pm
Locatie: Enschede

Re: Glanerbrug

Bericht door Kubus »

Even een reactie van 3,5 jaar geleden: :lol:
Geplaatst: do sep 29, 2005 12:59 pm

Zes meter trottoir (wie moet daar allemaal gaan lopen?)en 0 meter fietspad of 4 1/2 meter trottoir en 1 1/2 meter fietspad. Wat is projectleider toch een moeilijk beroep!! Die moet vast een verstokt automobilist zijn of nog nooit in Glanerbrug zijn geweest!
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Hans van Dijk

Re: Glanerbrug

Bericht door Hans van Dijk »

was dat een reactie van jou Kubus. :D

Ik heb destijds ook al gezegd dat die brede trottoirs volledig overkill waren.
We hebben ongeveer 7500 inwoners in Glanerbrug.
niet eens genoeg om die trottoirs vol te krijgen inderdaad.
Huub

Re: Glanerbrug

Bericht door Huub »

Behalve tijdens de marathon van Enschede! Nu kunnen de auto's er weer op volle snelheid langsscheuren ;)
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Glanerbrug

Bericht door rr1991 »

Nou dat doen ze daar sowieso al... Heb een half jaar pizza's bezorgt voor la scalla, nog nooit zoveel idioten bij elkaar op de weg gezien als in Glanerbrug! Auto's die door rood rijden, inhalen over de busbaan, rijden op het trottoir etc.
Hans van Dijk

Re: Glanerbrug

Bericht door Hans van Dijk »

rr1991 schreef: nog nooit zoveel idioten bij elkaar op de weg gezien als in Glanerbrug! Auto's die door rood rijden, inhalen over de busbaan, rijden op het trottoir etc.
Nou dat is ook wel een beetje overdreven,
dat soort verkeersovertredingen zie je overal wel gebeuren,
dat is niet inherent aan Glanerbrug.

Over de stoep rijden heb ik persoonlijk nog helemaal niet zien gebeuren,
en als dat al gebeurt is, is het zeker niet iets wat structureel gebeurt.

Daarbij moet bovendien ook nog vermeld worden, dat het ondanks alle verbouwingen nog steeds een doorgaande route betreft, en dus heel veel verkeer helemaal niet afkomstig is uit Glanerbrug.
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Glanerbrug

Bericht door rr1991 »

Hans van Dijk schreef:Nou dat is ook wel een beetje overdreven,
dat soort verkeersovertredingen zie je overal wel gebeuren,
dat is niet inherent aan Glanerbrug.

Daarbij moet bovendien ook nog vermeld worden, dat het ondanks alle verbouwingen nog steeds een doorgaande route betreft, en dus heel veel verkeer helemaal niet afkomstig is uit Glanerbrug.
Overdreven? Ik heb het zelf toch meegemaakt. Bijna elke keer dat ik moest werken werd ik wel een keer afgesneden door een of andere idioot die half over de busbaan inhaalde, reed er iemand door rood in z'n golfje bij de kruising bij de Shell... Ik heb ook een tijd in oldenzaal bezorgt en daar nog nooit zoiets meegemaakt.
Hans van Dijk

Re: Glanerbrug

Bericht door Hans van Dijk »

oké, jij je zin,
nergens zijn zoveel idioten op de weg te vinden als in Glanerbrug.
We zijn ongetwijfeld het meest asociale dorp in de wijde omgeving.
Eigenlijk zou het hele dorp met de grond gelijk gemaakt moeten worden,
En alle bewoners gedeporteerd moeten worden naar de andere zijde van de grens.

Dat zou het aanzien van de hele streek met 90 % verbeteren.
Ongelofelijk dat er niet direct ingegrepen word van hoger hand.
:P
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Re: Glanerbrug

Bericht door Winus »

Wat een wijze woorden ineens Hans. :D
de kloomp'maj anhoalen
Hans van Dijk

Re: Glanerbrug

Bericht door Hans van Dijk »

Winus schreef:Wat een wijze woorden ineens Hans. :D
Pas maar op, straks begin jij ook nog wijze worden te spuien,
we zijn per slot van rekening familie :P

Ja....ik weet het, dat had ik nu net niet moeten zeggen :D
Femmefatale

Re: Glanerbrug

Bericht door Femmefatale »

Hans van Dijk schreef:oké, jij je zin,
nergens zijn zoveel idioten op de weg te vinden als in Glanerbrug.
We zijn ongetwijfeld het meest asociale dorp in de wijde omgeving.
Eigenlijk zou het hele dorp met de grond gelijk gemaakt moeten worden,
En alle bewoners gedeporteerd moeten worden naar de andere zijde van de grens.

Dat zou het aanzien van de hele streek met 90 % verbeteren.
Ongelofelijk dat er niet direct ingegrepen word van hoger hand.
:P
Het is maar goed dat politiek Den Haag niet geinteresseerd is in het oosten van het land, anders had er om de Glanerbronx allang een hoog hek gestaan om de bull-dozers alle ruimte te geven :D

Dat van dat deporteren vind ik overigens wel een prima idee, ik heb dat al vaker aangedragen voor de hele bananenrepubliek Twente, maar klein beginnen -dus alleen Glanerbrug- vind ik ook prima :D
Hans van Dijk

Re: Glanerbrug

Bericht door Hans van Dijk »

De trent is al gezet hoor,
heel veel grensstreek bewoners kiezen al vrijwillig een kaveltje aan de andere kant van de paal.
Toevallig ben ik vandaag nog uitgebreid met mijn broer op stap geweest om huizen voor hem te bezichtigen in de Duitse grensstreek.
Er is daar voor relatief weinig een boel te koop.

maar ja dat ellendige witte kenteken op je auto........mij niet gezien. :(
Plaats reactie