Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Centrum: Muziekkwartier

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Hys

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door Hys »

Gordelroosdier? :?

Ik zou het wel raar vinden als de naam nog wordt veranderd. Volgens mij zijn bijna alle reclame uitingen al gereed. Dan ga je echt de naam niet meer veranderen.
dardow

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door dardow »

Hys schreef:Gordelroosdier? :?

Ik zou het wel raar vinden als de naam nog wordt veranderd. Volgens mij zijn bijna alle reclame uitingen al gereed. Dan ga je echt de naam niet meer veranderen.

Dat is natuurlijk wel zo, via Enschede levert op is er veel reclame gemaakt voor het Muziekkwartier.
INVISIBLE

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door INVISIBLE »

Snap eigenlijk ook niet waarom er opeens zo'n Heisa onstaan is ?
Tuurlijk mag je nadenken over een andere naam, maar hadden die mensen dat niet vanaf dag ÉÉN kunnen bedenken? ..........en nu vlak voor de uiteindelijke opening (na meerdere jaren van bekendmaking) opeens met deze doelstelling naar voren komen.

Als er een naam bedacht moet worden, laat het er dan eentje zijn zoals in Apeldoorn, Amsterdam of Zwolle .......eentje met een neutrale naam die algemeen bekend staat in de Muziekwereld.

Misschien is Theatrum Quatrum wel iets ;), of Quatre Mains (trois).........die kennen we allemaal al :).
eazy

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door eazy »

Quartier Musique
INVISIBLE

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door INVISIBLE »

Misschien zijn dit ook wel leuke alternatieven ;) ,Priodontes maximus of Armadillo Collosos :)
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door Errik »

Afbeelding
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
INVISIBLE

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door INVISIBLE »

Errik je bent goed bezig geweest :hi: , gave gevel :okay:
eazy

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door eazy »

Hengelo Bruist
Afbeelding
eazy

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door eazy »

Brug over het stationsplein:
Afbeelding
(via)
Martin

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door Martin »

Geinig ding.
Helmerhoeker

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door Helmerhoeker »

Als dat al een serieus idee is waar zou het dan voor moeten dienen? De ene kant van de korte Hengelosestraat met de andere kant verbinden, omdat deze weg gesloten gaat worden? Veel auto-verkeer komt hier sowieso niet overheen dus om daar dan zo'n brug voor te gaan bouwen. Of het moet slecht voor de prestige zijn, omdat de gemeenteraad al graag een landmark zag op het stationsplein. Weggegooid geld als je het mij vraagt, maar het zou er wel heel mooi uit kunnen gaan zien wanneer het meer is dan een visie van de kunstenaar.
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door Errik »

Misschien iets voor in Hoofdorp? Kan 'ie bij de verzameling peperdure roestende Calatravabruggen.

Afbeelding
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door Q. »

Errik schreef:Misschien iets voor in Hoofdorp? Kan 'ie bij de verzameling peperdure roestende Calatravabruggen.

Afbeelding
Ja, bizar hoe die dingen daar echt in the middle of nowhere staan. Pffff.
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
sushy

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door sushy »

Kritiek cabaretiers op kleine zaal NMK
'Gemiste kans', zeggen Nathalie Baartman en Jeroen van Merwijk.

Ze is wel wat gewend. Cabaretière Nathalie Baartman stond in schimmelige dorpshuizen en op koude kerkvloeren. En ooit, bij gebrek aan een fatsoenlijke kleedkamer, kleedde ze zich om in een veredelde meterkast, waar ze zich warm hield door haar eigen strijkbout aan te zetten. "Zo veeleisend ben ik niet", zegt de Twentse cabaretière. "Maar van het nieuwe Nationaal Muziekkwartier had ik toch wat meer verwacht." Vorige week gaf ze twee voorstellingen in de Grolsch-zaal van poppodium Atak in het Muziekkwartier en vandaag haalt ze in haar column in de bijlage TwenteUITdekunst in deze krant stevig uit naar de Enschedese 'beleidsmakers'. Zij vindt het onbegrijpelijk dat in een nieuw theater dat miljoenen heeft gekost, een zaal ontbreekt waar de kleinere theatervoorstellingen goed kunnen worden neergezet. "Een gemiste kans", zegt de geboren Bornse in een toelichting op haar column. "Deze ruimte draagt absoluut niet bij tot de sfeer van mijn voorstelling." Ook Jeroen van Merwijk - de cabaretier stond op 10 december in de Grolsch-zaal - heeft zich toen verbaasd. "Ik heb een prima avond gehad in Enschede, maar het is een merkwaardig theater. De Grolsch- zaal is een popzaal, daar past de sfeer van bier en veel lawaai bij. Niet echt geschikt voor optredens zoals die van ons. De techniek is geweldig in het Muziekkwartier, maar wij zijn bijvoorbeeld gebaat bij licht dat goed is af te stellen. Wat mij betreft is dit een compromiszaal." Het is niet voor het eerst dat er kritiek klinkt op het ontbreken van een middelgrote zaal in het Enschedese theater. Podium Twente heeft sinds de opening eind november vorig jaar al twee voorstellingen moeten afgelasten omdat de Grolsch-zaal niet aan de technische eisen voor theater voldoet. Van vijftien voorstellingen wordt nog onderzocht of ze kunnen doorgaan in de zaal die primair voor muziek is bedoeld. Harm Mannak, directeur van het Muziekkwartier, heeft vorige maand een onderzoek ingesteld naar de problemen. "Ik vind dit heel vervelend. Destijds is gekozen voor een compromismodel, daar hebben we nu de effecten van. Het onderzoek is nagenoeg afgerond. Aan de hand daarvan zullen we oplossingen zoeken." Lees ook de column van Nathalie Baartman in de bijlage TwenteUITdekunst en zie: http://www.twenteuitdekunst.nl"
TCT
Perceptor

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door Perceptor »

Ik had het inderdaad gelezen. Dit is niet mooi en gaat zeker nog een lang staartje krijgen. Want, op deze manier kunnen er geen voorstellingen voor een theater in de Grolschzaal gehouden worden en zal er dus ook niet voldoende geld in het laatje komen...
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door Hendrik »

Er is een oplossing buiten het Nationaal Muziekkwartier en die staat aan de Langestraat al sinds 1889. De oude schouwburg met name de kleine zaal. Zeer geschikt en de zaal blijft bestaan dus wat houdt ze tegen.
Wat sas as dós was kaans.
Perceptor

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door Perceptor »

Zou inderdaad mooi zijn als dat weer als theater gebruikt zou worden. Alleen dan heeft men een heel duur theater staan wat de helft van de tijd niet gebruikt wordt. Daar heb ik ook een oplossing voor: Atak moet de boel daar gewoon de hele week volboeken met leuke bandjes! :okay:
Helmerhoeker

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door Helmerhoeker »

Het plan Larinksticht/De Wonne (Noorderhagen) heeft geen eigen Topic dus deze afbeeldingen maar even hier plaatsen.
Tweede afbeelding was al bekend maar de overigen naar mijn weten nog niet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: Gemeente Enschede
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door Errik »

Prima plan, zeker vergeleken met waar men in eerste instantie mee aankwam. Toch jammer dat de noordvleugel tegen de grond gaat. Er is nu een heel aardig steegje ontstaan tussen het Muziekkwartier en De Wonne. In een interview beweerde Hoogstad zo'n fan van Italiaanse steden en straatjes te zijn. Het is dan ook vreemd dat hij heeft geeist dat de noordvleugel verdwijnt.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centrum: Muziekkwartier

Bericht door Hendrik »

Na alle commotie die er was over de afbraak van de panden aan de Noorderhagen is dit een heel goede oplossing. Zo blijkt maar dat een flink protest wel wat kan uithalen. Ook van mij had de Wonnevleugel niet hoeven te verdwijnen.
Voordeel van het nieuwe plan is dat de nieuwbouw en restauratie van de oude panden wel een veel beter aanzien geeft vanaf het nieuwe Willem Wilminkplein. Van de achterkant is die ouwe troep niet om aan te zien.Al met al niet de slechtste oplossing.
Wat sas as dós was kaans.
Plaats reactie