Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

B&S Park: Grolsch Veste

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
INVISIBLE

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door INVISIBLE »

@ Fir

Wij draaien, dat weet je toch ? ......maar inderdaad zou een wat groter, en vooral hoger, stadion (plus overkapping) er (mogelijk) voor kunnen zorgen dat er minder licht op het veld komt.
Dat wil niet zeggen, dat het zo is, aangezien de meeste gesloten stadions alleen voor problemen zorgen (en niet zozeer de overkapping).
Niet alleen is licht belangrijk voor het gras, maar ook de goede luchtcirculatie (ofwel vochtigheid), en die zijn in dichte stadions nu niet meteen uitstekend te noemen.

Om maar een voorbeeld te nemen, bijna alle "wereldstadions" zijn groot en hoog, maar toch hebben de meeste stadions goede of perfecte grasmatten.
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Fir »

Qua hoogte denk ik vergelijkbaar met het Philipsstadion en met de 2e fase helemaal. Aangezien dat stadion zoveel faciliteiten heeft betreft de grasmat verbaasd het mij dat er bij Twente totaal niet over wordt gesproken, het vooruitzien mis ik in dezen.
It's Ok love
INVISIBLE

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door INVISIBLE »

Fir schreef:Qua hoogte denk ik vergelijkbaar met het Philipsstadion en met de 2e fase helemaal.
De uitbreiding is inderdaad zelfs hoger dan die van PSV, zelfs even hoog als de Kuip.
Maar Fir ? Waarom zou je je druk maken over iets waar je nog niet eens zeker van weet dat deze problemen zich gaan voordoen.
Dat kan je pas vernemen als het dak er straks daadwerkelijk op zit, en er dan geconstateerd wordt dat het gras niet optimaal groeit om bespeelbaar te blijven.

Je gaat ook niet bijvoorbeeld voor die tijd een motor vervangen, als je niet eens weet of de motor wel het probleem is van het hele verhaal .............dat is hier precies zo. Dat heeft dus niks met vooruitzien te maken, aangezien je zo wel tonnen kunt begroten (want dat kost het) zonder dat je er daadwerkelijk wat mee opschiet.
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Fir »

Managen is vooruitzien, waarom niet nu er rekening meehouden en eventuele facilitaire voorzieningen treffen, dan pas naderhand wanneer alles klaar en en blijkt dat er opnieuw geinvesteerd moet worden.

Mij maakt het niks uit, alleen denk ik dat de fc die er speelt ook gebaat bij is aangezien zij een voetballende ploeg hebben.
It's Ok love
Gebruikersavatar
Tony S.
Member
Member
Berichten: 432
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 8:23 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Tony S. »

Fir schreef: alleen denk ik dat de fc die er speelt ook gebaat bij is aangezien zij een voetballende ploeg hebben.
Veel mensen denken dat de bal de komende twee jaar met lange halen naar voren gaat ;)
Een lang wief is een ladder in huus!
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Fir »

mm schijnbaar maakt zich niemand zich dus zorgen over het gras. Mc Ewen is toch meet voor het totaalvoetbal ;-)
It's Ok love
Gebruikersavatar
Tony S.
Member
Member
Berichten: 432
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 8:23 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Tony S. »

Fir schreef:mm schijnbaar maakt zich niemand zich dus zorgen over het gras. Mc Ewen is toch meet voor het totaalvoetbal ;-)
Maak me geen zorgen over het gras,Mc Ewen sprint straks weer mee in de vlakke ritten van de Tour denk ik :D
Maar zonder gekheid,ik denk dat onze nieuwe trainer,die je bedoelt ;) ,inderdaad voor het totaalvoetbal gaat,daar is ie in ieder geval wel voor aangetrokken!
Een lang wief is een ladder in huus!
INVISIBLE

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door INVISIBLE »

@ Fir

Je kunt dan wel zeggen managen is vooruitzien, maar ik denk niet dat je dan de begroting van een voetbalclub wilt inzien.
Het is belangrijk dat je juist daarin investeert, waar het geld op dat moment nodig is, dus je gaat niet bijvoorbeeld bezuinigen op je jeugdopleiding omdat er iemand is die DENKT dat het veld misschien niet al te goed zou gaan groeien (vooraf).
Ben het met je eens dat vooruitzien een goed streven is, kan me daarin helemaal met je vinden.
Maar op het gebied van FC Twente (of andere voetbalclubs), is het eerst belangrijk om te zien of dit probleem zich gaat voor doen, voordat er daadwerkelijk een investering gedaan wordt.

Je legt ook geen opslagbassin aan voor een eventuele overvloed aan waterneerslag, als je weet dat er maar 1 dag per jaar regen valt.
Het gaat wat anders worden, als deze regenbuien misschien frequenter gaan voorkomen en mede door de droge ondergrond voor overstromingen gaan zorgen.
Dan ga je dus investeren in dit probleem, maar om alles vooraf te vrijwaren is een onmogelijke stap (aangezien het financieele plaatje dan niet altijd uitkomt).

Waarom hadden we anders de dijken niet een pakweg 50 jaar geleden met de watersnood, dubbel aangelegd?
Of waren de autobanen nu allemaal al 4-baans?
Kortweg, omdat het geld er op dat moment niet altijd beschikbaar voor is, er moeten keuzes gemaakt worden.
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Fir »

Ik denk dat je nu teveel zaken erbij haalt die er niet toe doen. Geef alleen maar aan dat als alles af is en er dan blijkt dat er niks is mee gedaan terwijl er voorbeelden zijn dat het beter kan het jammer zou zijn dat men met zonlichtberekeningen en computeprogramma's ed het voorkomen zou kunnen worden.
It's Ok love
INVISIBLE

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door INVISIBLE »

Ik zei al eerder, je moet keuzes maken, en als dit pakweg 1 miljoen euro meer zou gaan kosten in de begroting ........dan is dat al snel een gat op de tot dan toe kloppende begroting.
Dus het zou erg jammer zijn dat je het stadion, welke al aan een beperkte bouwperiode gewerkt kan worden, er dan misschien nog langer over moet doen.

Er zijn overigens meer stadions waar het niet voorkomt, dan wel.
De aarde draait, en dat wil zeggen dat er nog altijd op een groot deel van de dag de zon op de grasmat schijnt.
Het probleem zit hem veel meer in compleet afgesloten stadions, en vooral die met een afgesloten dakconstructie (klimaatbeheersing).
Berealste

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Berealste »

Dag beste forumleden en niet leden,

Wie is er bekend met het verhaal dat fcTwente de jaarkaarthouders heeft gevraagd om een eenmalige donering te doen i.v.m. een eventuele aanvraag voor uitbreiding van het stadion. Het zou gaan om de andere korte zijde. Hierdoor zou er dus een U-vorm ontstaan. Deze aanvraag zou reeds in de maak zijn.

Ik geef toe dat het een ietwat vaag verhaal is, maar waar rook is is vuur toch dames en heren?!!!
TA
Member
Member
Berichten: 761
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door TA »

Het is toch allang bekend dat het bouwteam, dat in april de oplevering viert, daarna gewoon blijft en met de volgende uitbereiding begint?
Helmerhoeker

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Helmerhoeker »

Zolang het niet op de officiële manier, ofwel via de site van FC Twente, wordt meegedeelt zal ik niet al te veel waarde aan hechten. Lijkt me een klassiek gevalletje van geldklopperij. Als ze al dat geld uitgeven om het stadion te verbouwen dan is het geld wat nodig is voor het aanvragen van een nieuwe bouwvergunning slechts een kleinigheidje. Daar hebben ze het geld van de Twentefans echt niet voor nodig lijkt mij.
Helmerhoeker

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Helmerhoeker »

PDF-bestand Mobiliteitsplan Grolsch Veste ( vrij uitgebreid /interessant )
Al wel een jaar oud ( juni 2007 ) maar nog niet eerder voorbij zien komen.

In de besluitenlijst van gisteren staat hierover:

Besluit
Het operationele mobiliteitsplan Grolsch Veste goed te keuren.

Toelichting
In de voorschriften bij de milieuvergunning voor de Grolsch Veste is opgenomen dat “binnen 3 maanden na het van kracht worden van de vergunning (met betrekking tot het mobiliteitsonderzoek) een plan van aanpak ter goedkeuring aan het bevoegde gezag wordt voorgelegd”. Op 22 mei 2008 heeft FC Twente het operationeel Mobiliteitsplan voor de Grolsch Veste ingediend. Het mobiliteitsrapport is in nauwe samenwerking met vertegenwoordigers van FC Twente, de Politie, Nederlandse Spoorwegen, Prorail, Goudappel Coffeng en de Gemeente Enschede tot stand gekomen. Het operationele mobiliteitsplan voldoet ruimschoots aan de gestelde eisen. Het plan bevat een goede analyse van de verschillende vervoersstromen
(motorvoertuigen, openbaar vervoer en fiets). Een gedetailleerd overzichtwordt gegeven van de (te verwachten) verkeerstromen, de te nemen maatregelen en de inzet van menskracht/stewards.

------------------------------

Betekend goedkeuring hiervan ook een stap richting de 2e fase van uitbreiding? Of komt dit pas ter sprake als de plannen ook uitgevoerd zijn?
Perceptor

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Perceptor »

Dat rapport gaat alleen over uitbreiding naar 25.000. Ik verwacht dat ze met vervolgonderzoek eerst de resultaten van de aanstaande wijzigingen in de situatie afwachten.
Laurens

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Laurens »

Vanmiddag maar eens bij het stadion wezen kijken en een plaatje geschoten:

Afbeelding
Hys

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Hys »

Ik heb ook nog niets gehoord van een dergelijke actie. Denk ook niet dat het zo veel op zal leveren. De meeste supporters en sponsoren vinden de prijsstijging van de seizoenskaarten en bussinesplaatsen al hoog genoeg.
Tiroler

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Tiroler »

Verdere uitbouw kan pas dan plaatsvinden wanneer de Auke Vleer is verbreed. Niet eerder.
Hans van Dijk

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Hans van Dijk »

Het blad AANNEMER, heeft deze maand een speciaal over de bouw van de tweede ring van het arke stadion.
Mooi fotomateriaal :okay:
Afbeelding
Plaats reactie