Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Eschmarke: Cascade

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
INVISIBLE

Re: Eschmarke: Cascade

Bericht door INVISIBLE »

TA schreef:Dit is toch verschrikkelijk :o :?

Mijn god, wat dacht de architecht... CNTRL C??
Soms ben je ook wel een stadse dorpeling hoor, wat wil je dan, allemaal vrijstaande woningen?
Dit soort rijenstructuren tref je overal aan in grote steden, en juist hier verafschuw je het ..........snap de redenatie ervan niet helemaal?
Dat je het ZELF niet mooi kunt bevinden, dat kan, maar daarvoor hoef je anderen niet te overtuigen dat ze het verschrikkelijk moeten vinden.
Tuurlijk zouden het wel meer mensen als niet mooi bestempelen, maar wie zijn hun, als anderen het wel weer kunnen waarderen ?
Helmerhoeker

Re: Eschmarke: Cascade

Bericht door Helmerhoeker »

Ik zie hem nergens zeggen dat anderen het lelijk moeten vinden en zie hem alleen aangeven dat hij het zelf lelijk vindt en dat is zijn goed recht. Ikzelf vind er ook geen snars aan. Het is één en al lelijke muren daar. Vooral die gevangenismuur aan de Oostweg maar dit is ook nauwelijks beter. Gelukkig staat er met het gebouw E2000 wel wat moois en zal het gebouw "de entree van Eekmaat" de pijn aan de ogen ook enigsins verminderen.
Kubus
Member
Member
Berichten: 252
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 5:07 pm
Locatie: Enschede

Re: Eschmarke: Cascade

Bericht door Kubus »

je kunt "woningen bouwen" en "woningen bouwen, rekening houdend met geluidsaspecten". Aan de Gronausestraat, Oostweg en Euregioweg moet rekening worden gehouden met geluidsoverlast, met name door vrachtverkeer. En als je rekening moet houden met bouwbeperkingen door geluidsoverlast kan dat alleen maar ten koste gaan van de "mooiigheid".
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
INVISIBLE

Re: Eschmarke: Cascade

Bericht door INVISIBLE »

Laat ik er dan gewoon een andere mening op na houden......
Hans van Dijk

Re: Eschmarke: Cascade

Bericht door Hans van Dijk »

Ik vind het ook niet echt lelijk,
het is een keer wat anders dan de gebruikelijke 13 in een dozijn bouw :)
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Eschmarke: Cascade

Bericht door rr1991 »

Over 13 in een dozijn gesproken, ik kwam laatst langs die oude fabriek in Boekelo, ook nogal eentonig die vrijstaande huizen daar :(
Gebinoes Jantinoes

Re: Eschmarke: Cascade

Bericht door Gebinoes Jantinoes »

Ik vind het weer eens wat anders. Van zo'n wijk vind je er geen 13 in een dozijn in Enschede en zelfs niet in Twente. Ik vermoed dat het hier zelfs de enige in zijn soort is. En de locatie is geweldig; de meeste faciliteiten, zoals het stadskantoor, kinderdagverblijven, (basis)scholen en winkelcentra zijn binnen een straal van maximaal een kilometer beschikbaar; goede bereikbaarheid, zowel met privévervoer als met openbaarvervoer. Via de oostweg zit je zo op de snelweg en via de gronausestraat zit je binnen 5 minuten in het centrum van de stad. Echt een plek voor stadse leu.
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Eschmarke: Cascade

Bericht door rr1991 »

We hebben het niet over de wijk maar over de bouw, de huizen.
Helmerhoeker

Re: Eschmarke: Cascade

Bericht door Helmerhoeker »

Och ja, gelukkig komt er straks nog een haag voor. Als ze die straks even flink door laten groeien dan ziet het er hopenlijk al weer een stuk beter uit.

Afbeelding
Cascade wonen
Gebinoes Jantinoes

Re: Eschmarke: Cascade

Bericht door Gebinoes Jantinoes »

Voor de bouw van de huizen geldt hetzelfde wat mij betreft. Smaken verschillen natuurlijk en ik snap ook wel dat een rij huizen met lessenaarsdak een aantal mensen in Enschede in verwarring brengt; het is natuurlijk niet zo traditioneel, maar waar vind je nou zoiets? Ik vind het in elk geval wel een aanwinst voor de stad.
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Eschmarke: Cascade

Bericht door Errik »

Lessenaardaken zijn zo oud als de weg naar Hengelo. Ik hou er persoonlijk niet van, en spraakmakend is het zeker niet.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Gebinoes Jantinoes

Re: Eschmarke: Cascade

Bericht door Gebinoes Jantinoes »

Het bestaat inderdaad al eeuwen, maar ik woon toch al heel wat jaren in Enschede en om antwoord te geven op mijn eigen vraag, waar vind je nou zoiets? Ik ken alleen een serie in rij geschakelde woningen met lessenaarsdak aan de Vederkruidlaan en de Fonteinkruidlaan. Tja, je vindt het mooi of je vindt het niet mooi, maar het valt blijkbaar wel op.
INVISIBLE

Re: Eschmarke: Cascade

Bericht door INVISIBLE »

Precies, al gaf Errik eerder al aan dat hij deze rijen bebouwing ook nog niet zo verkeerd vond (tenminste dat dacht ik) :).
Ben het verder helemaal met je eens, de deelwijk Cascade heeft een eigen identiteit, en past prima in Enschede.
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Re: Eschmarke: Cascade

Bericht door Winus »

En zo is het! Go Eschmarke! :cheer:
de kloomp'maj anhoalen
Hys

Re: Eschmarke: Cascade

Bericht door Hys »

je kunt "woningen bouwen" en "woningen bouwen, rekening houdend met geluidsaspecten". Aan de Gronausestraat, Oostweg en Euregioweg moet rekening worden gehouden met geluidsoverlast, met name door vrachtverkeer. En als je rekening moet houden met bouwbeperkingen door geluidsoverlast kan dat alleen maar ten koste gaan van de "mooiigheid".
Zeg je nou dat de woningen als geluidswal zijn neergezet voor de rest van de wijk?
Gebruikersavatar
Tony S.
Member
Member
Berichten: 432
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 8:23 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eschmarke: Cascade

Bericht door Tony S. »

Hys schreef: Zeg je nou dat de woningen als geluidswal zijn neergezet voor de rest van de wijk?
Op het kamp is het nu lekker rustig :D
Een lang wief is een ladder in huus!
Kubus
Member
Member
Berichten: 252
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 5:07 pm
Locatie: Enschede

Re: Eschmarke: Cascade

Bericht door Kubus »

Zeg je nou dat de woningen als geluidswal zijn neergezet voor de rest van de wijk?
Ja, want:
Van de site van de architect:
De randen van de wijk ontlenen hun stevige karakter mede aan de geluidwerende functie die ze hebben ten behoeve van het achterliggende woongebied.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Perceptor

Re: Eschmarke: Cascade

Bericht door Perceptor »

Waarschijnlijk daarom de lessenaarsdaken, met de hoge zijkanten naar de straten gericht.

Ik denk dat als het straks bewoond is en de mensen een beetje hun tuintjes hebben ingericht (en er wat groen voor de schuttingen staat :-P) het toch een mooi beeld gaat geven vanaf de Gronausestraat gezien.

Van die geluidswal langs de Euregioweg zie je trouwens straks ook niks meer, als de boel daar een beetje begroeid is.
INVISIBLE

Re: Eschmarke: Cascade

Bericht door INVISIBLE »

Met die geluidswal is overigens ook niks mis, tenminste ik kan dit type wel waarderen.
Dezelfde geluidswal wordt overigens ook langs de A-35/N35 ter hoogte van de Diekman-Es gebouwd.
Hys

Re: Eschmarke: Cascade

Bericht door Hys »

Aha, je kunt ook beter tegen een rij huizen aankijken dan tegen een geluidswal.

Maar de wijk krijgt op deze manier wel een apart uiterlijk. Een beetje naar binnen gericht. Maar als je kijkt wat er allemaal omheen ligt is dat ook geen slecht idee.
Plaats reactie