Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Roombeek (gehele project)

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
INVISIBLE

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door INVISIBLE »

Het is niet zozeer aan ons om te redeneren wat wel en niet thuis hoord op het Roombeek, daarom is het huidige Roombeek ook zo divers (en wekt het verschillende meningen op).
Dat er niet alleen maar favoriete woningen voor een desbetreffend persoon tussen staan, is ook de visie van het Roombeek (diversiteit).
Zo staan er ook tal van klassieke bouwstijlen tussen moderne bouwstijlen.
Maar deze woning staat gewoonweg, of beter gezegd op de verkeerde plaats.
Het was leuker geweest als deze woning een plek op één van de Bleken had gekregen (eyecatcher), of een aparte kavel op de Bamshoeve.

PS : Toen de eerste woningen gebouwd werden op het Roombeek waaronder deze "buurman" , dacht ik ook ...........er gaan toch niet alleen maar van dit soort villa's ontwikkeld worden.
Maar nee, het bleef bij enkele woningen, en dat vooral in een gebied waar het beeldplan (beeldregie) gemiddeld-laag ligt.
En als je de plannen van het Roombeek kent, dan was dat ook precies de bedoeling, vandaar dat deze woning met misschien wel een hoog beeldregie er iets wat tussenuit springt (al is het maar wat je zelf interessant vindt).


Overigens worden er ook op andere plekken in de stad woningen gebouwd, die ook best een plaatsje op het Roombeek hadden mogen krijgen.
Kan zelf de klassieke woningen op het Bamshoeve ook erg waarderen, ze geven een contrast aan hun moderne buren.
Rik

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Rik »

Ik zie maar een lelijk ding op die foto en dat is het huis ernaast
Property

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Property »

Ik vind die zwarte blokkendoos ook maar niets. Als je op de deurningerstraat rijdt schiet dat afschuwlijke ding er al ver bovenuit. Vind het maar raar dat dit is goedgekeurd. Ook ver buitenaf vindt ik dit niet gepast. Laat ze die puinhoop lekker in het culturele westen ontwikkelen.

Een ding weet iedereen haast wel zeker. De buren zullen wel geen goede omgang hebben ;-)
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Winus »

Property schreef:Laat ze die puinhoop lekker in het culturele westen ontwikkelen.
Dus in Twente bestaat er niet zoiets als cultuur?
de kloomp'maj anhoalen
Property

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Property »

In Twente hebben we de Twentse cultuur. Daar vind ik geen artistieke AKI woning inpassen. In het Westen is veel diversiteit tussen de verschillende bouwwerken. Enschede kenmerkt zich door (rode) arbeiderswoningen, jaren 30 woningen en (in toenemende mate) hoogbouw.
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Errik »

Dus je laat de modernistische stadsuitbereidingen van na de oorlog voor het gemak maar even weg?
Om Maxima te parafraseren: wat is de Twentse cultuur? Je kan 100% Twents zijn en toch van moderne architectuur houden. Je hoeft toch ook niet in een vakwerkhuis te wonen om Duits te zijn?
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Rik

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Rik »

Enschede kenmerkt zich door (rode) arbeiderswoningen, jaren 30 woningen en (in toenemende mate) hoogbouw
Ik woon sinds een maandje of twee in Amsterdam en ik denk dat je zojuist het hele gebied vanaf een paar straten vanaf de binnenring van A'dam tot aan de A10 beschreven hebt.

Kubusen op poten heb ik hier trouwens nog niet gezien.

Trouwens, deze hier voorgestelde 'eentonigheid' zou juist alleen maar reden zijn om afwijkende objecten te willen gaan bouwen.
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Errik »

Daarin ben ik het niet met je eens. Je moet niet met opzet harmonieuze straatbeelden gaan lopen verkloten, maar deze straat in Roombeek is vanaf het begin bedoeld als een afwisselende verzameling huizen. De buren hebben de vrijheid gehad hun woondroom te bouwen, dan mogen de eigenaren van de 'Doodskist' dat ook.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Rik

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Rik »

Haha, verschil moet er wezen idd. ;)

En over verschil gesproken, daar is in Roombeek dus juist bewust voor gekozen.
Property

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Property »

Ja verschil moet er zijn, maar niet alles is mooi naar mijn mening. Dat die mensen het bouwen is prima, maar het valt niet in mijn smaak. Gelukkig woon ik dus niet op Roombeek.

Ben alleen wel benieuwd naar de courantheid van het pand, kan me voorstellen dat wanneer het verkocht moet worden dat een lastige opgave wordt.
eazy

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door eazy »

Over Brandhout gesproken. Je denkt:'ah, de bewoners van deze mooie villa hebben vast wat brandhout voor de komende winter ingeslagen'.
Afbeelding

Maar nu blijkt dat Jaap Stam er gaat wonen:
Afbeelding
Property

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Property »

Tja, je moet er maar van houden. Is het niet mooier om daar een paar echte lindes aan elkaar te knopen. Nu lijkt het net een vestingwerk uit de middeleeuwen. Overigens dacht ik dat het pand nog moest worden afgebouwd, de betonalg en het vochtprobleem is al duidelijk te zien.
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Errik »

Jakkes, dat is wel heel erg bruut.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
INVISIBLE

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door INVISIBLE »

Haha grappige reactie, zo te zien heeft iedereen dus wel een voorkeur ;).
Perceptor

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Perceptor »

Goh, die bewoners hebben geen geduld om een boompje te planten en te wachten tot ie groot is.
Ik vind het wel een grappige combi met dat beton.
INVISIBLE

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door INVISIBLE »

Heb laatst nog een boompje gekocht ............maar ik ga er niet vanuit dat dit hun insteek achter deze boomstammen is.
Op het Roombeek zijn overigens veel mooie tuinen, en er is uberhaupt er goed gedacht aan de groenvoorzieningen in de wijk (veel meer dan in de gemiddelde nieuwbouwwijk).
INVISIBLE

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door INVISIBLE »

Wat ligt het Roombeek er toch fantastisch bij, en dan vooral op zo'n "zomerse" dag als vandaag is het helemaal prima vertoeven in deze wijk :).
Leuke bijkomstigheid zijn de fietstaxi's die vanuit de stad naar het Roombeek rijden, een erg leuk idee
van de Universiteit Twente (en Gemeente Enschede)

Er zijn overigens weer veel mooie en interessante bouwlokatie's in ontwikkeling.
Zoals bijvoorbeeld een aantal (mooie) woningen van Nijhuis Bouw (Eve Architecten) aan de Roomweg, of een aantal nieuwe kavels aan de Lonnekerspoorlaan die in ontwikkeling zijn (er staat weer eens een grote boorinstallatie).
Kortom er is elke week wel weer iets nieuws op te merken aan deze bijzondere wijk.
INVISIBLE

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door INVISIBLE »

INVISIBLE schreef: Er zijn overigens weer veel mooie en interessante bouwlokatie's in ontwikkeling.
Zoals bijvoorbeeld een aantal (mooie) woningen van Nijhuis Bouw (Eve Architecten) aan de Roomweg
Heb er zowaar enkele afbeeldingen van gevonden (Nijhuis Bouw, Trento Lusso), http://www.nijhuis.nl
En al ligt het pal tegenover de nieuwbouw van de Grolsch lokatie, vermeld het toch maar even in dit topic.
Aan de Roomweg, waar ook al een aantal andere (stads)villa's/woningen in aanbouw of reeds opgeleverd zijn, zijn ook deze twee villa's in ontwikkeling.
Waar we dachten dat alleen de Lonnekerspoorlaan één van de paradeplaatjes (straatjes) werd van het Roombeek, nou de Roomweg is ook goed op weg.
Ook daar staat, na gereedkomen van deze villa's, een aardig fraai blok (stedelijke wand) aan woningen en appartementen

Afbeelding

Afbeelding
http://www.nijhuis.nl (trente lusso)

Niet verkeerd lijkt me :okay: , ook zijn er aan de Deurningerstraat weer een aantal woningen in aanbouw.
Property

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Property »

De gevels zijn idd mooi, maar wat doen die rechthoekige betonmonsters aan de zijkant van de woningen? :?
Of moet dat de bestaande bouw voorstellen, zodat de gevel eruit springt? Ik hoop het..
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door rr1991 »

Heel bijzonder! Als ze de zijkant ook in het midden met hout bekleden is dit weer een geweldige originele aanwinst voor Roombeek! :)
Plaats reactie