Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

BS Park: 400m Kunstijsbaan

Informatie en vorderingen.
Helmerhoeker

Re: BS Park: 400m Kunstijsbaan

Bericht door Helmerhoeker »

Irritant he, dat zonlicht op je monitor overdag ;)
Helmerhoeker

Re: BS Park: 400m Kunstijsbaan

Bericht door Helmerhoeker »

Nieuwbouw IJsbaan Twente nadert hoogste punt
maandag 10 maart 2008 | 03:08

ENSCHEDE - ; Het stalen dak ligt er op. Dat betekent dat de nieuwbouw van de IJsbaan Twente het hoogste punt heeft bereikt.

Daarom gaat morgen de nationale driekleur in top en wordt er pannenbier aan de bouwers geschonken. Sportwethouder Wallinga is uitgenodigd om namens de gemeente Enschede het woord te voeren. Volgens manager Riëtte Wennemars wordt er na de plichtplegingen die rond de klok van vier uur zijn gepland, een actie bekendgemaakt ten behoeve van het schoolschaatsen. "De bouw ligt op een paar dingetjes na op schema. Dat betekent dat er op 1 oktober ijs ligt. De opening volgt een of twee dagen later. Daarover is nog geen beslissing genomen. Een week later heeft niet veel zin want dan staat de Military op het programma. Dan is een aantal mensen dat we er graag bij willen hebben in Boekelo aanwezig

TCT
Anne-Jelmer

Re: BS Park: 400m Kunstijsbaan

Bericht door Anne-Jelmer »

Vanavond mijn laatste rondje in het oude halletje.
Zaterdag sluit ie z'n deuren. En dan maar hopen dat de nieuwe net zo goed is als ie er uitziet.
Ik ben vol vertrouwen. Het wordt een top-hal! Aanwinst voor de regio.
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: BS Park: 400m Kunstijsbaan

Bericht door rr1991 »

AJ ook op het E'de-Stad forum :P Zie je vanavond :) En zeker een biertje na de tijd he..
INVISIBLE

Re: BS Park: 400m Kunstijsbaan

Bericht door INVISIBLE »

Ken eigenlijk alle 400 meter ijsbanen van ons land, en ik durf gerust te zeggen dat deze tot de mooisten gaat behoren, in ieder geval van buiten.
Blijf de ijsbanen van resp. Nijmegen en Zoetermeer (beide geen 400 meter) ook erg fraai vinden.

Afbeelding
Die ronding, het dakwerk en raamwerk op maaiveldhoogte maken het complex wel erg bijzonder.

Afbeelding
INVISIBLE

Re: BS Park: 400m Kunstijsbaan

Bericht door INVISIBLE »

Weinig update's van dit prachtige maar bovenal ZEER grote project :).

Afbeelding

Die ronding en het aaneengesloten raamwerk zijn werkelijk formidabel :banaan:
Net alsof de hal zweeft boven het maaiveld :).
Martin

Re: BS Park: 400m Kunstijsbaan

Bericht door Martin »

Bijzonder geinig ding(etje) zeg. :)
INVISIBLE

Re: BS Park: 400m Kunstijsbaan

Bericht door INVISIBLE »

Dat (etje) mag je inderdaad tussen haakjes plaatsen, aangezien het een knots van een gebouw is.
Martin

Re: BS Park: 400m Kunstijsbaan

Bericht door Martin »

Het was ook grappig bedoeld Invis. ;)
INVISIBLE

Re: BS Park: 400m Kunstijsbaan

Bericht door INVISIBLE »

Dat wist ik wel :hi: , was alleen een emoticon vergeten om het via het net zo over te laten komen.
INVISIBLE

Re: BS Park: 400m Kunstijsbaan

Bericht door INVISIBLE »

Hier mag gerust gezegd worden, nu de buitenkant bijna gereed is, dat het de mooiste 400 meter ijsbaan van Nederland is.

Het dak mag echt bijzonder genoemd worden, heel vreemd is het zelfs als de lucht net zo kleurt als het dak zelf (zie foto).
Afbeelding
Laatst gewijzigd door INVISIBLE op wo mei 21, 2008 7:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Re: BS Park: 400m Kunstijsbaan

Bericht door Q. »

Dak? Welk dak? Ik zie alleen maar lucht ;)
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
INVISIBLE

Re: BS Park: 400m Kunstijsbaan

Bericht door INVISIBLE »

Haha lach me maar uit ;) , maar ik keek er net zo van op ...........heel bijzonder dat dak :cheer:
Waarschijnlijk heb je er straks vanuit het nieuwe Arke Stadion (Grolsch Veste) een hele mooie kijk op :).
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: BS Park: 400m Kunstijsbaan

Bericht door rr1991 »

Ja originele kleurkeuze :P Invisible: niet meer twijfelen, we hebben de mooiste van NL!
Little Idiot

Re: BS Park: 400m Kunstijsbaan

Bericht door Little Idiot »

Beetje jammer alleen voor de entree naar de stad met de trein, je mist t vrij snel. Maargoed, Go Planet/Cinestar is kleurrijk genoeg.
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Re: BS Park: 400m Kunstijsbaan

Bericht door Winus »

zie ik een ufo op die ufo?
de kloomp'maj anhoalen
Helmerhoeker

Re: BS Park: 400m Kunstijsbaan

Bericht door Helmerhoeker »

Nieuwe ijsbaan misschien de snelste van Nederland

ENSCHEDE - Twente krijgt misschien wel de snelste ijsbaan van ons land. Voor een groot deel hangt dat af van het werk dat woensdag en donderdag is geleverd. Met name het afwerken van de enorme betonvloer is een secuur werkje omdat het spekglad en egaal moet worden. Het ijs bestaat straks uit puur water, gefilterd en gezuiverd van mineralen en andere deeltjes. Nieuw in ons land is ook dat er gekoeld wordt met CO2. Op 1 oktober, zo is de verwachting, gaat de nieuwe ijshal open voor het publiek.



TCT
INVISIBLE

Re: BS Park: 400m Kunstijsbaan

Bericht door INVISIBLE »

Verwacht zelf dat vele schaatsers deze baan graag gaan aandoen, en hier hun trainingen gaan houden.
Dit mede door de perfecte omstandigheden, maar ook minstens door het vrije gevoel dat je zowel van binnen als buiten hebt van deze baan door het ontwerp van de hal (prachtige ligging).

Het was echt een gekkenwerk aan bouwverkeer (waaronder de vele tientallen Betonwagens)vandaag bij Go-Planet, zoiets maak je niet vaak mee :).
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: BS Park: 400m Kunstijsbaan

Bericht door rr1991 »

Perfecte omstandigheden moeten we nog maar even afwachten Invisible ;) Het naar buiten kunnen kijken lijkt me wel een echte meerwaarde, dat zie je zelden bij een overdekte ijsbaan :)
Helmerhoeker

Re: BS Park: 400m Kunstijsbaan

Bericht door Helmerhoeker »

Nog meer video's






Met dank aan: IJsbaan Twente
Plaats reactie