Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Enschede op suikerzakjes

Over de rijke historie van de stad.
enschedeinansichten
Member
Member
Contacteer:

Re: Enschede op suikerzakjes

Bericht door enschedeinansichten »

Zie ook aviator van Enschedeinansichten
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Arie
Member
Member

Bericht door Arie »

enschedeinansichten schreef:Zie ook aviator van Enschedeinansichten
Deze dus:
Bijlagen
aviator enschedeinansichten.jpg
aviator enschedeinansichten.jpg (1018 Bytes) 7032 keer bekeken
Arie
Member
Member

Bericht door Arie »

Ook is er nog een optocht geweest voor de tentoonstelling 3 X A. Zie hier een foto van: C.F. Klaarstraat 1962 Oldtimer in optocht ten tijde van tentoonstelling 3 x A.
Bijlagen
C.F. Klaarstraat 1962 Oldtimer in optocht ten tijde van tentoonstelling 3 x A. Knoop.jpg
Arie
Member
Member

Bericht door Arie »

Meer over Manifestatie 3 X A in 1962 bij herdenking van de stadsbrand van 1862, zie ook n. Sliepsteen op: http://cultuurtijdschriften.nl/download ... cid=483232
Arie
Member
Member

Bericht door Arie »

Wie kan er iets meer vertellen over het evenement wat op dit suikerzakje is afgebeeld? Het betreft: 16e lustrum HOCRA opgericht 1883 45-jarig bestaan afd. Enschede op 7-8-9 mei 1963. Ik kan over de Hocra verder niets vinden en weet dus ook niet waar dit lustrum werd gehouden. Ik heb op Google wel gevonden dat Hocra een vakbeurs is die ook wel eens in Arnhem werd gehouden. Misschien heeft het iets met de Horeca te maken?
Bijlagen
16e lustrum HOCRA  opgericht 1883  45-jarig bestaan afd. Enschede  7-8-9 mei 1963.jpg
16e lustrum HOCRA opgericht 1883 45-jarig bestaan afd. Enschede 7-8-9 mei 1963.jpg (31.46 KiB) 6988 keer bekeken
Veteraan
Member
Member

Bericht door Veteraan »

http://www.catawiki.nl/catalogus/suiker ... a-vakbeurs

Een Horeca/...en nog wat vakbeurs. Maar wat kan dat 'nog wat' zijn?
Arie
Member
Member

Bericht door Arie »

Veteraan schreef:http://www.catawiki.nl/catalogus/suiker ... a-vakbeurs

Een Horeca/...en nog wat vakbeurs. Maar wat kan dat 'nog wat' zijn?
Ik heb nog een afbeelding van een suikerzakje waarop de Horeca Beurs staat afgebeeld, die van 18 t/m 22 mei in Enschede werd gehouden. Ook hierover kan ik niets vinden waar het werd gehouden en in welk jaar? Misschien in de Twentehallen aan de Boddenkampstraat of later in de Diekmanhal, waar vroeger ook de Damesbeurs werd gehouden?
Bijlagen
HORECABEURS  18  tm  22 mei  ENSCHEDE.jpg
HORECABEURS 18 tm 22 mei ENSCHEDE.jpg (42.23 KiB) 6980 keer bekeken
Arie
Member
Member

Bericht door Arie »

Markt 4 Chinees Café-Restaurant Tai Tong, later Chinees Indisch Restaurant Ho-Fa
Bijlagen
Markt 4 Chinees Café-Restaurant Tai Tong.jpg
Markt 4 Chinees Café-Restaurant Tai Tong.jpg (34.39 KiB) 6949 keer bekeken
Markt 4 Chinees Indisch Restaurant HO-FA.jpg
Markt 4 Chinees Indisch Restaurant HO-FA.jpg (38.57 KiB) 6949 keer bekeken
Oude Markt NMB De Gouden Pollepel Tai Tong eind jaren 60.jpg
Oude Markt NMB De Gouden Pollepel Tai Tong eind jaren 60.jpg (83.07 KiB) 6949 keer bekeken
Markt Middenstandsbank,Chinees restaurant Tai Tong en de Gouden Pollepel.jpg
Markt Middenstandsbank,Chinees restaurant Tai Tong en de Gouden Pollepel.jpg (53.73 KiB) 6949 keer bekeken
Oude Markt The Blue Note nu De Kater en Chinees restaurant Tai Tong.jpg
Arie
Member
Member

Bericht door Arie »

Markt 9 Broodje Bolleboos
Bijlagen
Markt 9 Broodje Bolleboos.jpg
Markt 9 Broodje Bolleboos.jpg (30.71 KiB) 6965 keer bekeken
Markt 9 Broodje Bolleboos.(2).jpg
Markt 9 Broodje Bolleboos.(2).jpg (40.73 KiB) 6965 keer bekeken
Markt onderdoorgang naar Bolwerkstraat. rechts Jansen en Janssen. Broodje Bolleboos.jpg
Markt onderdoorgang naar Bolwerkstraat. Broodje Bolleboos.jpg
Markt onderdoorgang naar Bolwerkstraat. Broodje Bolleboos.jpg (63.98 KiB) 6932 keer bekeken
Oude Markt onderdoorgang naar Stadsgravenstraat en Bolwerkstraat Broodje Bolleboos.jpg
Arie
Member
Member

Bericht door Arie »

Laaresstraat 25-27 CAFÉ-RESTAURANT ENGELS, later de Spaanse Societeit
Bijlagen
Laaresstraat 25-27 CAFÉ-RESTAURANT  ENGELS  EIG. HENNY SCHULZ.jpg
Laaresstraat 25-27 CAFÉ-RESTAURANT ENGELS EIG. HENNY SCHULZ.jpg (40.71 KiB) 6928 keer bekeken
Laaresstraat 27 Spaanse societeit Het Huis van de Emigrant 16-6-1984.jpg
Laaresstraat 27 Spaanse societeit Het Huis van de Emigrant 16-6-1984.jpg (104.76 KiB) 6928 keer bekeken
Laaresstraat Spaanse Sociteit, de vroegere zaal Engels....jpg
Laaresstraat zaal Engels.jpg
bartg
Member
Member

Bericht door bartg »

Zaal Engels, weinig mensen weten dat zaal Engels in de oorlog ook nog een tijd kerk is geweest
Toen de st Jozefkerk tijdens een bombarde ment dermate beschadigd was dat hij niet meer bruikbaar was heeft zaal Engels als kerk dienst gedaan.
Ik heb helaas hier nooit een foto van kunnen vinden.
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.
Neckar
Member
Member

Bericht door Neckar »

In Engels werden ook Box wedstrijden georganiseerd. Toen mij vriend hier moest wedstrijd boxen ben ik het een maal niet
eens geweest met de scheidsrechter. Blijkbaar was ik te luid en te grof ben toen op straat gezet.. Ha ha..
Neckar.
enschedeinansichten
Member
Member
Contacteer:

Bericht door enschedeinansichten »

Van horen zeggen was Engels het danspaleis na de oorlog.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Arie
Member
Member

Bericht door Arie »

Neckar schreef:In Engels werden ook Box wedstrijden georganiseerd. Toen mij vriend hier moest wedstrijd boxen ben ik het een maal niet
eens geweest met de scheidsrechter. Blijkbaar was ik te luid en te grof ben toen op straat gezet.. Ha ha..
Neckar.
Dat klopt, DOS Boks en Conditievereniging in 1935 opgericht door twee van de vijf gebroeders Quentemeijer (Door Oefening Sterk) hielden daar hun bokswedstrijden. zie: http://www.dos-boksen.nl/?page_id=5
Arie
Member
Member

Bericht door Arie »

enschedeinansichten schreef:Van horen zeggen was Engels het danspaleis na de oorlog.
Ook het “Enschede ‘s Politie Mannen Koor” (E.P.M.K.) hield in de grote zaal van café Engels aan de Laaresstraat het eerste optreden op 3 december 1946. zie: http://www.politiekoortwente.nl/30-jari ... ileum.html
Veteraan
Member
Member

Bericht door Veteraan »

Arie schreef:
Neckar schreef:In Engels werden ook Box wedstrijden georganiseerd. Toen mij vriend hier moest wedstrijd boxen ben ik het een maal niet
Neckar.
Dat klopt, DOS Boks en Conditievereniging in 1935 opgericht door twee van de vijf gebroeders Quentemeijer (Door Oefening Sterk) hielden daar hun bokswedstrijden. zie: http://www.dos-boksen.nl/?page_id=5
Bijlagen
Gebroeders Quentemeijer.JPG
Gebroeders Quentemeijer.JPG (59.43 KiB) 6910 keer bekeken
Arie
Member
Member

Bericht door Arie »

Heutinkstraat 202 (vroeger Veenstraat 372) hoek Daalweg Café Restaurant Daalzicht. Volgens de suikerzakjes verschillende eigenaren gehad.
Bijlagen
Veenstraat 372 hoek Daalweg Café Daalzicht J. Jansen.jpg
Veenstraat 372 hoek Daalweg Café Daalzicht J. Jansen.jpg (31.36 KiB) 6908 keer bekeken
Heutinkstraat 202 hoek Daalweg Café Restaurant Daalzicht J. Jansen.jpg
Heutinkstraat 202 hoek Daalweg Café Restaurant Daalzicht J. Jansen.jpg (34.42 KiB) 6908 keer bekeken
Heutinkstraat 202 hoek Daalweg Café Restaurant Slijterij Daalzicht  A. Karvink.jpg
Heutinkstraat 202 hoek Daalweg Café Restaurant Slijterij Daalzicht A. Karvink.jpg (40.25 KiB) 6908 keer bekeken
Heutinkstraat 202 hoek Daalweg Café Restaurant Slijterij Daalzicht W. Meijerink -.jpg
Heutinkstraat 202 hoek Daalweg Café Restaurant Slijterij Daalzicht W. Meijerink -.jpg (44.87 KiB) 6941 keer bekeken
Daalweg hoek Heutinkstraat cafe Daalzicht.jpg
Highlander
Member
Member

Bericht door Highlander »

Leuk Arie, blast from the past! Ben daar om de hoek opgegroeid - mijn vader ging iedere zondag biljarten in Daalzicht. Volgens mij eind jaren zeventig/ begin tachtig gesloopt voor nieuwbouw woonhuizen.

Gezien de populariteit van het Hogeland vind ik het nog steeds verbazingwekkend dat de weilanden aan overkant van dat stuk Heutinkstraat het overleefd hebben en dat het nog steeds niet bebouwd is. Gaat het hier om een hele eigenwijze boer of wil de gemeente daar niet bouwen?
Arie
Member
Member

Bericht door Arie »

Highlander schreef:Leuk Arie, blast from the past! Ben daar om de hoek opgegroeid - mijn vader ging iedere zondag biljarten in Daalzicht. Volgens mij eind jaren zeventig/ begin tachtig gesloopt voor nieuwbouw woonhuizen.

Gezien de populariteit van het Hogeland vind ik het nog steeds verbazingwekkend dat de weilanden aan overkant van dat stuk Heutinkstraat het overleefd hebben en dat het nog steeds niet bebouwd is. Gaat het hier om een hele eigenwijze boer of wil de gemeente daar niet bouwen?
Ik hoop dat de Heutink Es nog lang onbebouwd zal blijven. Het is daar een mooi wandel- en fietsgebied, richting Aamsveen.
Bijlagen
Heutinkstraat Hogeland.jpg
Highlander
Member
Member

Bericht door Highlander »

Arie schreef: Ik hoop dat de Heutink Es nog lang onbebouwd zal blijven. Het is daar een mooi wandel- en fietsgebied, richting Aamsveen.
Zeker, ben het helemaal met je eens. Ook voor kinderen is het geweldig daar - draagt zeer bij aan de populariteit van dat deel van het Hogeland onder gezinnen. Maar het blijft bijzonder, zo'n stuk buitengebied op nog geen kilometer afstand van het centrum. Vroeg me daarom af of het een bewuste keuze is van de gemeente om dat gebied niet te bebouwen, of dat het om particulier bezit gaat.
Plaats reactie