Neckar, dus die mooie oude gevel zit nog onder die gruwelijk lelijke platen verstopt?Neckar schreef:Het staat me bij dat de lelijke beplating voor de bogen gemaakt is en dat de oude gevel er nog onder zit..Wel zijn de staanders van de bogen recht gemaakt en betegeld. Oerlelijk.
Oh we zijn al iets verder ik heb het over de oude bioscoop Alhambra aan de Stadgravenstraat.
Neckar..
Enschede op suikerzakjes
Re: Enschede op suikerzakjes
Patmossingel 1 cafe restauarant bar Olde Dutch. Zat dus op de hoeek Haaksbergerstraat en Pathmossingel waarin ook de winkel van Dellemijn zat.
Haaksbergerstraat 113 cafe restaurant Hammink
- Bijlagen
-
- Haaksbergerstraat 113 cafe restaurant Hammink suikerzakje.jpg (60.18 KiB) 7894 keer bekeken
-
- Haaksbergerstraat 113 cafe restaurant Hammink.jpg (61.97 KiB) 7913 keer bekeken
-
- Broekheurneweg hoek Haaksbergerstraat cafe Hammink.jpg (48.09 KiB) 7894 keer bekeken
-
- Haaksbergerstraat cafe Hammink ter hoogte van de Broekheurnerweg.JPG (58.95 KiB) 7894 keer bekeken
Die schuilkelder bij de Pathmossingel, zit deze er nog? En waar precies? Voor de apotheek?
Ja, voor apotheek Wooldrik.Daniela schreef:Die schuilkelder bij de Pathmossingel, zit deze er nog? En waar precies? Voor de apotheek?
Waar zit de ingang eigenlijk van die kelder?
Onder die perkplamtjes heb ik begrepen.Daniela schreef:Waar zit de ingang eigenlijk van die kelder?
zie ook: http://www.enschede-stad.nl/forum/viewt ... 5&start=20Arie schreef:Onder die perkplamtjes heb ik begrepen.Daniela schreef:Waar zit de ingang eigenlijk van die kelder?
Oldenzaalsestraat 128 biljartpaleis Stokkers
Oldenzaalsestraat 19 bioscoop theater Metropole/De Smorre
Hengelosestraat 437 Hotel cafe Restaurant J.H. Assink
Brinkstraat 263 cafe restaurant M. Lutje Berenbroek nu cafe cafetaria Wouter.
Je blijft ze vinden hè, Arie? Leuk.
Het was jouw eigen suikerzakje Veteraan:
Veteraan schreef:M. Lutje Berenbroek, Brinkstraat 263
Deze is ook nog van jouw Veteraan:
Veteraan schreef:Café Restaurant 'Vrieler', Brinkstraat 301
Dan maak jij tenminste de combinaties. 

Die laatste foto is volgens mij echt Lutje en geen Vrieler.
Wat sas as dós was kaans.
Zou best kunnen Hendrik. Ik heb de onderschrift overgenomen van de beeldbank van het gemeentearchief. zie: Documentnummer: 070235Hendrik schreef:Die laatste foto is volgens mij echt Lutje en geen Vrieler.
Beschrijving: Vanaf de Madioenstraat kijkend op de Vrieler.
Plaats: Enschede
Straat: Brinkstraat.
Lutje zat toch op een hoekpand aan de Brinkstraat 263?
Het cafe restaurant Poort van Kleef aan de Markt 19 heeft volgens deze suikerzakjes verschillende eigenaren en/of uitbaters gehad.
- Bijlagen
-
- Markt 19 De Poort van Kleef Café Restaurant Joop Wibier suikerzakje.jpg (56.93 KiB) 7778 keer bekeken
-
- Markt 19 Café Restaurant De Poort van Kleef EIGN. HAMMINK suikerzakje.jpg (56.2 KiB) 7778 keer bekeken
-
- Markt 19 Café Restaurant Poort van Kleef H. Vrieler suikerzakje.jpg (43.15 KiB) 7778 keer bekeken
Stadsgravenstraat 55 cafetaria H. Schippers, bekend van de "balletjes koud".