Oude advertenties uit Enschede
Re: Oude advertenties uit Enschede
en dit pand staat er nog op de hoek Molenstraat en Nieuwe Schoolweg (zie vorige pagina voor het oorspronkelijke pand)
Nog altijd een mooi pand. Het dak is wel versoberd.
Haven Enschede dienstregeling Salonboot De Waarbeek advertentie Tubantia 30-7-1938.
G.J. van Heekstraat 125 De Visch- en Fruithal Joh. de Roo advertentie Tubantia 31-12-1937.
Richtersweg hoek Tubantiasingel H.A. Meere advertentie Tubantia 27-3-1937.
Toen Spinnerij Tubantia er nog stond, waar ik op de afdeling personeelszaken werkte, en ik mijn loonzakje kreeg, kocht ik altijd iets voor mijn moeder bij Meere.
braaf kind !
Och...ik liet ook wel eens iets vallen 

Wilhelminastraat 7-11 Electrotechnische Fabriek Jansen Edison C.V. advertentie Tubantia 18-4-1950.
Emmastraat 267 De Enkhuizer Zaadhandel P. Mazereeuw advertentie Tubantia 1-8-1949.
Deurningerstraat 211 winkel De Zoete inval van B.H. ten Voorde advertentie Tubantia 29-11-1949.
Meddelerweg Vischrookerij L. Hovenier en H. Hovenier Jr. Hinderwetvergunning krantenbericht Tubantia 26-8-1937. Foto's bron: facebook Oud Enschede
C.F. Klaarstraat 4 vishal Neptnus J. Hovenier advertentie Tubantia 12-9-1949.
Op de bovenste foto lijkt het een enorme viswinkel met ronde gevel. Geen fisch-eye, want de paaltjes staan recht. De Volkswagen lijkt ook normaal. Is het echt dezelfde winkel?
Kon Brusse-Materman toen al photoshoppen?
Kon Brusse-Materman toen al photoshoppen?
Het lijken in ieder geval wel dezelfde paaltjes. Het pand stond op de hoek Haaksbergerstraat en C.F. Klaarstraat. Ook op onderstaande foto's te zien.
Overigens was er later ook nog een viszaak Neptunus op de hoek Langestraat en Achter 't Hofje.
lijken mij niet dezelfde gevels...
Denk wel dat het dezelfde winkel is. Het is een foto van een foto die niet plat ligt.
Wat sas as dós was kaans.