Oude advertenties uit Enschede
Re: Oude advertenties uit Enschede
gelukkig dan maar !
- Vincent1971
- Member
Kottendijk 2a Nico Schmitt brandweermateriaal advertentie Tubantia 6-1-1951.
Kottendijk 74 C.A. Schlätker advertentie Tubantia 27-4-1929.
C.A. Schlätker had een kruidenierszaak op de hoek Walhofstraat en Kottendijk 74 en is in 1944 op 76 jarige leeftijd overleden volgens onderstaand krantenbericht uit de Tubantia van 6-1-1944. Hij was ook medeoprichter van de Enschedesche Combinatie.
Later kwam in dit pand aan de Kottendijk 74 hoek Walhofstraat het levensmiddelenbedrijf van G. Roossink. Zie ook onderstaande advertentie uit de Tubantia van 19-7-1950.
N.B. op de foto staat ook een man met een bakfiets. Misschien wel diegene waarnaar C.A. Schlatker zocht in zijn advertentie van 27-4-1929.
C.A. Schlätker had een kruidenierszaak op de hoek Walhofstraat en Kottendijk 74 en is in 1944 op 76 jarige leeftijd overleden volgens onderstaand krantenbericht uit de Tubantia van 6-1-1944. Hij was ook medeoprichter van de Enschedesche Combinatie.
Later kwam in dit pand aan de Kottendijk 74 hoek Walhofstraat het levensmiddelenbedrijf van G. Roossink. Zie ook onderstaande advertentie uit de Tubantia van 19-7-1950.
N.B. op de foto staat ook een man met een bakfiets. Misschien wel diegene waarnaar C.A. Schlatker zocht in zijn advertentie van 27-4-1929.
- Bijlagen
-
- Kottendijk 74 C.A. Schlätker advertentie Tubantia 27-4-1929.jpg (26.54 KiB) 8204 keer bekeken
-
- Kottendijk 74 G. Roossink levensmiddelen advertentie Tubantia 19-7-1950.jpg (35.18 KiB) 8204 keer bekeken
-
- C.A. Schlätker van lvensmiddelenbedrijf overleden krantenbericht Tubantia 6-1-1944.jpg (87.42 KiB) 8204 keer bekeken
We mogen aannemen dat deze huizen - na de vuurwerkramp opgeknapt - nog lang mogen blijven staan.
- Bijlagen
-
- Walhofstraat tussen Kottendijk en Deurningerstraat.JPG (96.05 KiB) 8198 keer bekeken
Veteraan, misschien wist je het al wel. Maar ik vind moderne architectuur niet per definitie lelijk. Het contrast tussen oud en nieuw boeit me. Ik kan dat hoekpand aan de Walhofstraat wel waarderen. Hoewel ik het ook toejuich dat die naastgelegen woningen van het begin vorige eeuw perfect zijn gerestaureerd. Heb dat ook met interieurs. We hebben modern klassieke meubels met een abstract kunstwerk aan de muur.
Wat sas as dós was kaans.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Deze firma is opgegaan in Kuil Nicos aan de Hengelosestraat.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Binnenhaven 136 Timmerfabriek Twente advertentie Tubantia 4-2-1942.
- GerritHondelink
- Member
Dat klopt. Op onderstaande foto nog net rechts te zien.GerritHondelink schreef: ↑vr feb 09, 2018 4:39 pmIk kan me nog herinneren dat er naast de grote één aan de haaksbergerstraat een soort etalage was met doodskisten.
Noorderhagen 80 hoek Burgemeesterstraat Ab van Doorne advertentie Tubantia 29-11-1949. In het pand Noorderhagen 80 hoek Haverstraatpassage zit nu een tabakswinkel.
Poolmansweg 121-123 Timmerfabriek Twente schaatsen slijpen advertentie Tubantia 20-12-1939.
Timmerfabriek? Het lijkt geen hout, maar dakpannen en buizen en stenen.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Daar stond wel een timmerfabriek. Maar ik denk, gezien de nummering, dat daar niet Timmerfabriek Twente was. Die zat later aan de Binnenhaven 136.
- Bijlagen
-
- Binnenhaven 136 Industrie- en Timmerfabriek Twente B.V..jpg (38.42 KiB) 8021 keer bekeken
-
- Binnenhaven 136 vroeger timmerfabriek.jpg (70.72 KiB) 8021 keer bekeken
Deze foto laat hetzelfde hoge gebouw zien als die van Machinefabriek Roring & van de Broek - enkele foto's terug.
Dat heeft toch niets te maken met de timmerfabriek van de Poolmansweg?
Nog verwarrende... Poolmansweg 121 ligt tussen de "nieuwe" Walnootstraat en Populierstraat. Dat is niet bij het slachthuis in de buurt, maar dat ligt én aan de andere zijde van de Poolmansweg én bijna aan het andere einde.
Volgens mij heeft er een veiling gestaan achter het slachthuis, naast de Maranathakerk, tegenover ongeveer Poolmansweg 7. Daar is nog de Veilingstraat.
Volgens mij heeft er een veiling gestaan achter het slachthuis, naast de Maranathakerk, tegenover ongeveer Poolmansweg 7. Daar is nog de Veilingstraat.