Hans, wat moet ik zeggen? Ik ben normaal ook redelijk nostalgisch, en van sommige dingen die uitgehaald zijn kan ik nog het zuur krijgen (het verwijderen van de dikke steen voor het Rijksmuseum omdat er een invaliden-ingang moest komen bijvoorbeeld), maar vasthouden aan het oude vanwege het oude, njet. Ik woonde aan de van Leeuwenhoekstraat en moest langs de fabriek van Van Heek om naar school te gaan. Nou: volgens mij heeft Dante dat voor ogen gehad toen hij de hel beschreef. Een lange tochtige canyon tussen fabrieksmuren, stof, stank, stoom. Alleen dat al maakte dat ik mijn best deed op school, ik wilde daar niet terechtkomen laterhans schreef:geen verbetering...

Ja, het politiebureau, het Lyceum met zijn torentje, de villa’s aan de Ripperdastraat, zonde. Maar een stad veranderd. Zo is het nu eenmaal.
Ik vind het persoonlijk veel erger wat ze doen met de verkeerscirculatie, Enschede verstopt zo ongeveer iedere avond. Onnodig.
Ik denk dat ik het maar weer eens ga bekijken, Enschede. Wanneer het een keer mooi weer is, dan zijn de foto’s mooier

Pitr