Facturen van Enschedese bedrijven
Re: Facturen van Enschedese bedrijven
Ja, je moet wel met Dameswerk op de hoogte zijn voordat je Grootwerker kunt worden. 

- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Grootwerker
Bij sommige ambachten, degene die een bepaald deel vervaardigd, vooral bij kleermakers. Degene die bijvoorbeeld alleen jassen of rokken vervaardigt.
In advertenties uit het eind van de vorige eeuw, begin deze eeuw, komt men deze term geregeld tegen, bijvoorbeeld: Gevraagd of biedt zich aan: een net grootwerker of een grootwerker- pompier (= hier kleermakersknecht voor kleine herstellingen). Anders dan de pompier werkt de grootwerker meestal thuis.
Bij sommige ambachten, degene die een bepaald deel vervaardigd, vooral bij kleermakers. Degene die bijvoorbeeld alleen jassen of rokken vervaardigt.
In advertenties uit het eind van de vorige eeuw, begin deze eeuw, komt men deze term geregeld tegen, bijvoorbeeld: Gevraagd of biedt zich aan: een net grootwerker of een grootwerker- pompier (= hier kleermakersknecht voor kleine herstellingen). Anders dan de pompier werkt de grootwerker meestal thuis.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Wat een interessant informatie. En dat van een technische man....heel bijzonder.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:

Haaksbergerstraat 34 rekening juwelier J.E. Rokker 1956.
Re: Briefhoofden van Enschedese bedrijven
Haaksbergerstraat 253 (vroeger L 53) Radio-, Electro-, Technisch Bureau B.J. Geerdink briefhoofd 6-5-1940.
- Bijlagen
-
- Haaksbergerstrtaat L 35 Radio Electro Technisch Bureau advertentie Tubantia 14-6-1935.jpg (33.72 KiB) 10919 keer bekeken
-
- Haaksbergerstraat L 53 Electro Technisch Bureau B. Geerdink advertentie Tubantia 23-5-1935.jpg (38.32 KiB) 10919 keer bekeken
-
- Haaksbergerstraat 253 Radio Electro B.J. Geerdink advertentie Tubantia 20-1-1940.jpg (22.32 KiB) 10966 keer bekeken
Re: Briefkarten van Enschedese bedrijven
Haverstraat 26 Th.L.M. van Stapele briefkaart.
Haverstraat 26 Th.L.M. van Stapele advertentie Tubantia 4-6-1927.
Haverstraat 26 Th.L.M. van Stapele advertentie Tubantia 4-6-1927.
Burgemeesterstraat 7-9 J.B.L Farwick Bloemist em Boomkweker kwitantie nov. 1913
Hengelosestraat 125-127 Gebr van Heek rekening 1929 en 1937.
- Bijlagen
-
- Hengelosestraat 125-127 Gebr van Heek rekening 1929.jpg (132.19 KiB) 10893 keer bekeken
-
- Hengelosestraat 125-127 Gebr van Heek rekening 1937.jpg (109.24 KiB) 10846 keer bekeken
-
- Hengelosestraat Gebr, van Heek Schuttersveld suikerzakje.jpg (43.45 KiB) 10846 keer bekeken
-
- Hengelosestraat Heek, Gebr van - 1895 02 Hoofdingang Kantooen en Magazijnen.jpg (211.86 KiB) 10846 keer bekeken
-
- Hengelosestraat Heek, Gebr van - 1895 03 Weverij Gebouwen Spinnerij Gebouwen.jpg (249.24 KiB) 10846 keer bekeken
Re: Briefkaarten van Enschedese bedrijven
Hengelosestraat 30A Sporthuis J. Leeftink briefkaart sept. 1948.
Briefkaarten van F.E. Hardick aan de Hengeloscheweg 68 en Hengeloschestraat 106,
Hengelosestraat S. Tattersall briefkaart
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Re: Briefhoofden van Enschedese bedrijven
Haverstraat 35-37 Hotel cafe restaurant Mendelaar
Brinkstraat 57 Stoomververij en Chemische Wasscherij Fa. J.Th. Hölscher rekening
Ik vond deze rekening nog in de oude administratie van mijn vader
Het is van het familie feestje in 1963 van het 60 jarig huwelijk van mijn grootouders.
ik vond het leuk om jullie dit te laten zien.
Het is van het familie feestje in 1963 van het 60 jarig huwelijk van mijn grootouders.
ik vond het leuk om jullie dit te laten zien.
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.
Leuk idee, Bart!
Ongeveer 18 jaar later vierden mijn ouders hun 30-jarig huwelijk bij de Holterhof. Volgens mij staat de handtekening van mevrouw ter Welle op de rekening.
Lief gedichtje rechtsboven.

Ongeveer 18 jaar later vierden mijn ouders hun 30-jarig huwelijk bij de Holterhof. Volgens mij staat de handtekening van mevrouw ter Welle op de rekening.
Lief gedichtje rechtsboven.
Dat lieve gedichtje staat in een gevelsteen bij de hoofdingang. Mijn tante die bij Gijs Jannink, de bewoner van de Holterhof, "in betrekking" was kon het zo opzeggen.
Wat sas as dós was kaans.