Ps: Mijn buurman en ik denken wel eens: Konden we maar eens een dagje in het oude Enschede rondlopen.

In de Tubantia werd juli vorig jaar al gesteld:Rene schreef:Beide bruggen, zowel Noord Esmarkerrondweg als Oostveenweg staan er nog steeds. Nog niets gesloopt.
Deze brug wordt volgens ProRail vervangen in 2012, een jaar later dan gepland.
DB maakt melding van Bruckearbeiten in het weekeinde van 14 en 15 juli. Er rijden dan geen treinen tussen Enschede en Gronau.Rene schreef:Beide bruggen, zowel Noord Esmarkerrondweg als Oostveenweg staan er nog steeds. Nog niets gesloopt.
Je heb nooit met een auto onder de Edo Bergsmabrug door gekunt. Wel kon je vroeger komende van de brug richting Laares ,ongeveerop de kruisingVincent1971 schreef:Liep die Oosterstraat vroeger nu door daar waar de Edo Bergsma brug ligt? Toen die nieuwe Edo Bergsma brug er kwam had ik even het idee dat eronder door een soort van tunnel kwam waar je als automobilist kon doorrijden.
Dat is nu zo. Tot voor enkele jaren geleden heette de hele straat vanaf de Noordesmarkerrondweg namelijk Zomerweg. Dat fietsbruggetje was er niet maar is er gekomen nadat de Euregioweg is aangelegd omdat men het Euroegiobedrijvenpark een goede verbinding wilden geven met de snelweg. Daarvoor heette dit industrieterein "De Slank" en was het bepaald geen groeiend succes. Zoals de naam al doet vermoeden was het bedrijventerrein in de eerste jaren venoemd naar de nabijgelegen Slankweg.Vincent1971 schreef:Bij mijn weten loopt de Oosterstraat door tot de Euregioweg die dan met een fietsbruggetje overgaat in de midzomerweg . Vraag mij af of die weg vroeger doorliep langs het spoor.