Raad de plek
- Vincent1971
- Member
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Re: Raad de plek
De oude RK MTS.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Het is goed vincent ja jij woont er in de buurt als ik het goed heb.
Op de foto kun je goed het hoogteverschil zien met de huisjes in de minkmaatstraat.
Op de foto kun je goed het hoogteverschil zien met de huisjes in de minkmaatstraat.
- Vincent1971
- Member
Ik dacht aan 2 verschillende locaties en een daarvan klopte ,het is aan de Lage
Bothofstraat.
Bothofstraat.
- Vincent1971
- Member
Klopt helemaal goed. Deze foto stamt nog uit de tijd dat de Emte Edah heette. Het was nog een onbebouwde vlakte toen. Je nog contouren van de oude woningen die daar stonden.
Een goed begin heeft geen einde
Ergens in de buurt van de Voortsweg.
De Braker oftewel 'n Broaker. Burgemeester Jacobsstraat hoek Jacobastraat. Een echte Lonnekerbuurt gebouwd in de tijd dat Lonneker nog een zelfstandige gemeente was. Lonneker bouwde toen rondom Enschede her en der woonbuurten. O.a. de tuindorpen Broekheurne en Dolphia en het Bruggemors, maar ook de Braker, Schurinksweide en Lindenhof.
Wat sas as dós was kaans.
Is hem helemaal...
https://maps.google.nl/maps?q=Burgemees ... TF-8&hl=nl
https://maps.google.nl/maps?q=Burgemees ... TF-8&hl=nl
Is helemaal goed Hendrik. Weet je misschien nog iets meer over dit gebouw? Het lijkt mij dat dit gebouw oorspronkelijk geen woonfunctie heeft gehad, misschien een fabriekje of kantoorgebouw geweest?Hendrik schreef:De Braker oftewel 'n Broaker. Burgemeester Jacobsstraat hoek Jacobastraat. Een echte Lonnekerbuurt gebouwd in de tijd dat Lonneker nog een zelfstandige gemeente was. Lonneker bouwde toen rondom Enschede her en der woonbuurten. O.a. de tuindorpen Broekheurne en Dolphia en het Bruggemors, maar ook de Braker, Schurinksweide en Lindenhof.
Nee ik weet verder niets over dit pand. Het is jaren geleden wel opgeknapt. O.a. dat de gevel beplakt is met halve bakstenen. Het was oorspronkelijk pleisterwerk. Maar dat is al weer een tijdje geleden, ik zie dat de verloedering alweer opnieuw toeslaat.Arie schreef:Is helemaal goed Hendrik. Weet je misschien nog iets meer over dit gebouw? Het lijkt mij dat dit gebouw oorspronkelijk geen woonfunctie heeft gehad, misschien een fabriekje of kantoorgebouw geweest?Hendrik schreef:De Braker oftewel 'n Broaker. Burgemeester Jacobsstraat hoek Jacobastraat. Een echte Lonnekerbuurt gebouwd in de tijd dat Lonneker nog een zelfstandige gemeente was. Lonneker bouwde toen rondom Enschede her en der woonbuurten. O.a. de tuindorpen Broekheurne en Dolphia en het Bruggemors, maar ook de Braker, Schurinksweide en Lindenhof.
Wat sas as dós was kaans.
Aan de plaats van deuren en ramen te zien zou het zomaar een cafe annex hotel/restaurant kunnen zijn geweest in een ver verleden.
Er staan meer van dit soort panden in Enschede, zoals ik ook al noemde in de omgeving van de Voortsweg die ook alle deze functie
hebben (gehad).
Er staan meer van dit soort panden in Enschede, zoals ik ook al noemde in de omgeving van de Voortsweg die ook alle deze functie
hebben (gehad).
Mooi trouwens, houten garagedeuren.
Een kerk, protestants, maar moet even nadenken welke....
Voor nu gok ik op die naast de moskee aan de 2e Emmastraat.
Helaas, die is het niet.Rene schreef:Een kerk, protestants, maar moet even nadenken welke....