Dan moet dan ongeveer hier zijn geweest. Een foto van Soendastraat 27 in 1967.
Oude advertenties uit Enschede
Re: Oude advertenties uit Enschede
Bij "Zaaltje Dijkstra" moest ik denken aan de Blekerstraat. (Bij de WESO?) Daar hebben mijn grootouders hun zoveel-jarige huwelijksfeest gevierd.
Ik zocht op internet en vond dit:
http://www.pgenschede.nl/default.aspx?l ... tyId=42240
Ik zocht op internet en vond dit:
http://www.pgenschede.nl/default.aspx?l ... tyId=42240
Twentsch dagblad Tubantia en Enschedesche courant 07-12-1946
- Bijlagen
-
- Zaaltje Dijkstra, Blekerstraat 30, achter.JPG (38.28 KiB) 7131 keer bekeken
Ik herinner mij ook nog Zaal Harmonie aan de Soendastraat. Dat zal het geweest zijn.
Wat sas as dós was kaans.
Deze?
- Bijlagen
-
- Soendastraat 53 zaal Harmonie.jpg (31.3 KiB) 7103 keer bekeken
De zaal Harmonie zit aan de Soendastraat 53 en was er al in 1912 volgens deze advertentie uit de Tubantia van 1-10-1912
- Bijlagen
-
- Soendastraat 53 lokaal Harmonie advertentie Tubantia 1-10-1912.jpg (36.81 KiB) 7097 keer bekeken
Pijpenstraat 1a Bernhard Wessels Restaurant Het Twentse Eethuis kerstadvertentie Tubantia 19-12-1951. In dit pand kwam later het Chinees restaurant Ou Kiang.
C.F. Klaarstraat 4 vishal Neptunus J. Hovenier kerstadvertentie Tubantia 19-12-1951.
In 1951 haring voor 12 cent!!!
In 1951 haring voor 12 cent!!!
Is sinds vorig jaar in Hengelo gevestigd.
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.
Roomweg 60 J. ten Vergert Poeliersbedrijf kerstadvertentie Tubantia 19-12-1951
Gronausestraat 11-13 Heeringa & Co. kerstadvertentie 18-12-1934.
Ik denk niet dat de huisvrouw tegenwoordig blij zal zijn om met de kerst een lepelrek als kado te krijgen.
Ik denk niet dat de huisvrouw tegenwoordig blij zal zijn om met de kerst een lepelrek als kado te krijgen.
Wat ondankbaar...
Ik zou wel dankbaar zijn. Tenslotte ...de liefde van de man gaat door de maag. Wij moeten zo ons best doen en hard werken om die liefde te verdienen!
Okay, dan kunnen we als kerstgeschenk ook nog wel wonderpannen geven.
Te koop bij Oldenzaalsestraat 35 M. Beumer volgens deze kerstadvertentie uit Tubantia van 18-12-1934.
Dank je wel, Arie. Je bent veel te goed voor ons. Doe dan ook het wafelijzer er maar bij. 

Te koop bij Langestraat 52 Jan Langkamp volgens deze kerstavertentie uit Tubantia van 19-12-1949.
Gronausestraat 5 Boekhandel Fa. v.d. Broek & Adolfs kerstadvertentie Tubantia 19-12-1949
Vandaag een advertentie van 68 jaar geleden voor aankondiging van een negerband tijdens de kerstdagen bij dancing Avion aan de Deurningerstraat.
Deurningerstraat 27 Hotel cafe restaurant Avion dancing advertentie Tubantia 21-12-1951
Deurningerstraat 27 Hotel cafe restaurant Avion dancing advertentie Tubantia 21-12-1951
Denk eens aan al die negerzoenen die toen uitgedeeld en gretig ontvangen werden.