Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Gezocht / Wat is dit?

Over de rijke historie van de stad.
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4805
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Gezocht / Wat is dit?

Bericht door Veteraan »

Dan moeten jullie Radio Heutink aan de G.J. van Heekstraat ook kennen. Die is nog altijd actief. Een heel bijzonder winkeltje. Tot voor kort waren er nog LP's te koop.
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Gezocht / Wat is dit?

Bericht door Rene »

Jawel, maar dat is meer omdat ik vroeger een vriendinnetje had in de G.J. van Heekstraat, op nummer 386.
Dus we liepen regelmatig langs de winkel van Heutink. In de Pijlhovestraat zat vroeger ook nog van Lochem.
Meestal waren deze mensen installateur en daarnaast verkochten ze ook nog electrische artikelen.
Kroep is ook zo begonnen aan de Drienerweg, waarna hij later is verhuisd naar het centrum en B&O dealer werd.
Maar afijn, zo'n type zaak is Heutink dus ook.
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4805
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Gezocht / Wat is dit?

Bericht door Veteraan »

Rene schreef:Jawel, maar dat is meer omdat ik vroeger een vriendinnetje had in de G.J. van Heekstraat, op nummer 386.
Dus we liepen regelmatig langs de winkel van Heutink. In de Pijlhovestraat zat vroeger ook nog van Lochem.
Meestal waren deze mensen installateur en daarnaast verkochten ze ook nog electrische artikelen.
Kroep is ook zo begonnen aan de Drienerweg, waarna hij later is verhuisd naar het centrum en B&O dealer werd.
Maar afijn, zo'n type zaak is Heutink dus ook.
Radio Heutink regelt ook geluid bij evenementen. O.a. jaarlijks de Indiëherdenking in het Blijdensteinpark op 15 augustus. Feilloos. Kwaliteit.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21481
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Gezocht / Wat is dit?

Bericht door Arie »

Pitr de Nerd schreef:
Veteraan schreef:Nog niets gevonden... alleen deze:
Dat is ook hoe ik me het Wonder herinner. op de hoek van de Hengelosestraat en de Wagelerstraat (?) vdSande zat een paar huizen verder. Volgens Hans is de winkel van v. Alstede dezelfde winkel.

Edit: ik zag dat die foto van de gemeentelijke beeldbank kwam, die had ik ook al helemaal doorgevlooid: 442 hits op Hengelosestraat. Meest V&D en het spoor. Wiener cafe kan je vinden, de kruising met de singel, Roeloffzen, de textielvakschool, ’t Wonder, Lochemspark, Gezusters Borst, maar net niet dat stukkie er tussen. Grrrr.

Pitr
Enkele foto's van "dat stukkie er tussen".
Bijlagen
Hengelosestraat Postkantoortje en rookartikelen Jan Wiegerink.jpg
Hengelosestraat kruising Tubantiasingel en Boddenkampsingel.vroeger.jpg
Hengelosestraat kruising Tubantiasingel en Boddenkampsingel.vroeger.jpg (81.81 KiB) 7984 keer bekeken
Hengelosestraat Lange Huus vroeger kapsalon Vonhof.JPG
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4805
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Gezocht / Wat is dit?

Bericht door Veteraan »

Uit het telefoonboek van 1950:
Bijlagen
Hengelosestraat evenzijde tussen Roeloffzen en Ledeboer.JPG
Gebruikersavatar
Pitr de Nerd
Member
Member
Berichten: 376
Lid geworden op: vr jan 11, 2013 2:28 pm
Locatie: Almelo

Re: Gezocht / Wat is dit?

Bericht door Pitr de Nerd »

Rene schreef: In ieder geval, je vroeg naar van der Sande. Ik kwam er niet zo vaak want meestal ging ik naar Radio Nijhuis aan de Heurne, maar ik weet nog dat van der Sande er ergens in de jaren '80 mee gestopt is. Zijn opvolger is dus van Alstede geworden, in het zelfde pand. Voor zover ik me kan herinneren is van Alstede één van de studenten van de UT/THT die vroeger bij van der Sande in de winkel werkten.
Je hebt gelijk dat de toonbank bij van der Sande rechts stond. Het magazijn achter is nog steeds hetzelfde, wel wat opgeruimder tegenwoordig. Maar verder gewoon een winkel van de ouwe stempel gerund door een veredelde hobbyist. Ik moest laatst nog wat onderdelen hebben voor een JVC versterker uit de jaren '80. Daar wist hij me van alles over te vertellen, zonder dat ik het vroeg, maar wel heel interessant. En daaraan herken je dus de echte hobbyist.
Rene, ik ging later ook naar Radio Nijhuis (die er ook al niet meer is, de keten van Display heeft die zaak vakkundig verziekt), maar we praten over de tijd van de OC3/OC4, de Philips OC13/OC14 en de OA90. Die waren bij vdSande de helft goedkoper. Tussen 1962 en 1967, zeg maar. In 1968 wilde de keunegin dat ik voor haar kwam werken, en daarna ging ik naar Nijhuis. Die kende me bij mijn voornaam :D

Kroep ken ik alleen uit die latere tijd, toen hij al luxe spullen verkocht onder in het flat langs de beltstraat vlak bij de Boulevard. Nooit geweten dat die ook “eenvoudig” begonnen is.
Aan de Lipperkerkstraat zat ook zo’n ramsjhandelaar, daar weet ik de naam niet meer van. Misschien twee keer binnen geweest.

Dat zijn allemaal “nerd” herinneringen, en volgens de Bans van vanochtend moeten die leren communiceren :( Waarom de alpha figuren daarentegen nooit iets van techniek hoeven te begrijpen gaat mijn eenvoudige techneutenpet te boven. Grrrr.


Pitr
"Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar niet op zijn eigen feiten"
Gebruikersavatar
Pitr de Nerd
Member
Member
Berichten: 376
Lid geworden op: vr jan 11, 2013 2:28 pm
Locatie: Almelo

Re: Gezocht / Wat is dit?

Bericht door Pitr de Nerd »

Arie schreef:
Pitr de Nerd schreef: Edit: ik zag dat die foto van de gemeentelijke beeldbank kwam, die had ik ook al helemaal doorgevlooid: 442 hits op Hengelosestraat. Meest V&D en het spoor. Wiener cafe kan je vinden, de kruising met de singel, Roeloffzen, de textielvakschool, ’t Wonder, Lochemspark, Gezusters Borst, maar net niet dat stukkie er tussen. Grrrr.
Pitr
Enkele foto's van "dat stukkie er tussen".
OKOK, ik was niet helemaal duidelijk, het was al laat :D Ik bedoelde niet van de zaak van vdSande in het stukkie daartussen, natuurlijk :P

Pitr
"Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar niet op zijn eigen feiten"
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Gezocht / Wat is dit?

Bericht door Rene »

Pitr de Nerd schreef: Rene, ik ging later ook naar Radio Nijhuis (die er ook al niet meer is, de keten van Display heeft die zaak vakkundig verziekt), maar we praten over de tijd van de OC3/OC4, de Philips OC13/OC14 en de OA90. Die waren bij vdSande de helft goedkoper. Tussen 1962 en 1967, zeg maar. In 1968 wilde de keunegin dat ik voor haar kwam werken, en daarna ging ik naar Nijhuis. Die kende me bij mijn voornaam :D

Aan de Lipperkerkstraat zat ook zo’n ramsjhandelaar, daar weet ik de naam niet meer van. Misschien twee keer binnen geweest.

Dat zijn allemaal “nerd” herinneringen, en volgens de Bans van vanochtend moeten die leren communiceren :( Waarom de alpha figuren daarentegen nooit iets van techniek hoeven te begrijpen gaat mijn eenvoudige techneutenpet te boven. Grrrr.


Pitr
Die ramsjhandelaar die jij bedoelt aan de Lipperkerkstraat ken ik geloof ik wel. Er zat daar vroeger een handelaar in 2e hands tv's, stereo's etc. Die man is later overleden en de vrouw heeft de zaak nog zo'n 10 jaar voortgezet. Is in tussentijd verkast naar een pand hoek Perikweg/Brinkstraat (t.o. dansschool Lammertink). Dat liep vrij aardig totdat nieuwe electronica steeds goedkoper werd. Midden jaren '90 schat ik dus zo ongeveer. De naam van deze winkel is me even ontschoten.

En wat Nijhuis betreft, dat was ook een typisch verhaal, wellicht dat jij er nog meer over weet. Op een gegeven moment deed de Oude Nijhuis de zaak op het oude adres aan de kant. De zoon, die lange, heb ik daarna nooit weergezien. Zaak werd overgenomen door een van de verkopers Bert, dat kleine dikkertje, en heette vanaf dat moment volgens mij Display. Wat er gebeurt is, is me niet geheel duidelijk, maar de winkel was vanaf dat moment ineens een stuk leger. Zijn er uiteindelijk dus ook mee gestopt. De Oude Nijhuis verkaste nog een aantal jaren een aantal panden verderop, waar nu de onderdelenshop zit, verkocht geen electronische onderdelen maar alleen huishoudelijke electronica zoals lampen, zekeringen, bedrading etc... Lang duurde dat ook niet want de beste man leed volgens mij aan Parkinson o.i.d. en ging al snel achteruit waarna de winkel stopte. Nijhuis had op zich veel onderdelen, kwalitatief goede zaak, maar de houding vond ik er vaak wat arrogant, alsof je als klant in de maling werd genomen. Maar ik kan me vergissen natuurlijk. Dat is wat ik me er van kan herinneren, als het anders gelopen is moet je het maar zeggen..

En waarom nerds ook moeten leren communiceren? Wel da's niet zo moeilijk, we hebben een maatschappij weten te creëren waarin ook minderheden een bestaansrecht hebben gekregen met als voorwaarde dat men zich aanpast aan de meerderheid. En die meerderheid, je raadt het al, zijn de alpha's.
Op zich niets mis met communiceren, maar ik geloof dat alles daar tegenwoordig om draait. Je moet sociaal kunnen babbbelen en vooral flink in de weer zijn met Powerpoint voor al die nietszeggende presentaties. en daar gaat het om, vooral babbelen, regels bedenken, die vooral naleven....en de praktische verwezenlijking van een project....ach dat zou leuk zijn...mocht het niet lukken stellen we de plannen bij en begint het babbel-, vergader en brainstormcircus gewoon weer overnieuw.
Professioneel communiceren? Heel belangrijk, maar het moet een nuttige bijzaak blijven, een efficiente tool, niet een hoofddoel. Net als hondjes, even aan elkaar ruiken, relevante informatie uitwisselen en dan weer verder met je eigen ding.
Gebruikersavatar
Pitr de Nerd
Member
Member
Berichten: 376
Lid geworden op: vr jan 11, 2013 2:28 pm
Locatie: Almelo

Re: Gezocht / Wat is dit?

Bericht door Pitr de Nerd »

Nijhuis zat eerst met een lampenwinkel annex radiozaak op de hoek van de Bothof, naast het spoor naar Gronau. Ernaast, aan de Oldenzaalsestraat, zat de onderdelenwinkel. Toen daar de stadsvernieuwing toesloeg is hij meer richting de Wilhelminastraat gaan zitten in het pand wat jij kent. Dat kon hij doen omdat een groot deel van die panden van zijn vrouw waren, die was van Tattersall.
Oude zaak Radio Nijhuis net voor de sloop.jpg
Dat hij arrogant overkwam moest je doorheen prikken, hij was net als ik een enorme nerd, en verstopte dat achter die houding.

Zijn zoon heb ik bij Signaal in Hengelo nog als stagiair gehad, die had de HTS gedaan en het wel gezien, zelfstandig ondernemer zijn, en is ergens bij het NLR of zo gaan werken.

Nijhuis werd ouder en was verwikkeld in een hoop ellende over een aanklacht wegens discriminatie met een aantal figuren van de UT die daardoor een boycot van zijn winkel propageerden, en heeft de zaak toen overgedaan aan Display. Waarbij die Bert bedrijfsleider werd. Misschien had ie ook wel een aandeel in de zaak, zo ver strekt mijn kennis niet. Display was meer iets als Conrad, je leverde een lijst in en die werd dan voor je samengesteld. Vandaar die belachelijke constructie met dat loket-achtige gebeuren halverwege de winkel. En geen zaken meer op “display” de zaak heette wel zo maar dat deden ze niet. Dat ze er niet meer waren wist ik niet eens.

Ik ben Nijhuis daarna uit het oog verloren, ik weet nog dat hij het deel wat Display niet in het assortiment wilde meenam naar een andere winkel, vermoedelijk om niet helemaal werkloos achter de geraniums te gaan zitten, maar ergens in die tijd ben ik naar Amerika vertrokken, en toen ik terugkwam met computers gaan hobbyen. Waarom? Wat je ook zelf bouwde aan elektronica, dat wat je kocht was goedkoper dan de onderdelen, en het zag er nog beter uit ook. En het kon meer.

Ik bedoel maar: in computers maakte je spaghetticode, maar die kon je beter verstoppen :D daar viel het niet op dat het zelfbouw was :D :D :D

En vlak daarop ben ik weggegaan uit Enschede. In de binnenstad ben ik nooit meer geweest sinds 1993, het jaar daarvoor fietste ik alleen maar van het station naar de Stroinkslanden.

En over dat communiceren: dat kunnen we perfect. Op technisch niveau. Daar waar die alpha figuren afhaken: “We houden onze eigen broek op tot aan de eerste lekke band.” :D We kunnen het ook omdraaien: wij nerds stoppen met helpen bij technische problemen. Wat denk je? Haalt de wereld dan 2016?

Pitr
"Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar niet op zijn eigen feiten"
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Gezocht / Wat is dit?

Bericht door Rene »

Pitr de Nerd schreef:
En vlak daarop ben ik weggegaan uit Enschede. In de binnenstad ben ik nooit meer geweest sinds 1993, het jaar daarvoor fietste ik alleen maar van het station naar de Stroinkslanden.
En nu weer woonachtig in die voormalige arbeiderstextielstad, in het voorland van de Duitse heuvelen?
En over dat communiceren: dat kunnen we perfect. Op technisch niveau. Daar waar die alpha figuren afhaken: “We houden onze eigen broek op tot aan de eerste lekke band.” :D We kunnen het ook omdraaien: wij nerds stoppen met helpen bij technische problemen. Wat denk je? Haalt de wereld dan 2016?

Pitr
Dat klopt, maar met nanotechnologie, fysieke 3D printtechnologie en zichzelf reproducerende robots ben je je overbodigheid aan het creëren en dus eigen ondergang aan het ontwerpen.
Gebruikersavatar
Pitr de Nerd
Member
Member
Berichten: 376
Lid geworden op: vr jan 11, 2013 2:28 pm
Locatie: Almelo

Re: Gezocht / Wat is dit?

Bericht door Pitr de Nerd »

Rene schreef: En nu weer woonachtig in die voormalige arbeiderstextielstad, in het voorland van de Duitse heuvelen?

Nee, ik woon in Almelo. al meer dan twintig jaar. In het kort: in Enschede geboren en getogen, daar gewoond bij mijn ouders tot 1973 (met een paar onderbrekingen in Duitsland vanwege 's konings wapenrok), vervolgens 5 jaar in Oldenzaal, weer 16 jaar in Enschede (met een onderbreking in Amerika en Frankrijk, maar wel m'n huis aangehouden), en sinds begin 1994 in Almelo.

Maar Enschede is de stad waar ik mijn jeugd heb doorgebracht, en nu ik dat hele verhaal op papier aan het zetten ben voor mijn kleinzoon ga je weer terug naar dat verleden. wanneer het boek af is zien we wel verder. ik heb nog zoveel dingen liggen, ik wil altijd nog een verhaal schrijven over de spoorlijnen in Enschede. daar heb ik al een "outline" voor op papier gezet. maar eerst mijn levensverhaal.
Rene schreef: Dat klopt, maar met nanotechnologie, fysieke 3D printtechnologie en zichzelf reproducerende robots ben je je overbodigheid aan het creëren en dus eigen ondergang aan het ontwerpen.
Ach. dat overkomt ons allemaal. de zadelmakers zijn ook bijna uitgestorven na de uitvinding van de zelfbewegende mobiel :D maar voor mij is het over. 67 en met pensioen.

Pitr
"Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar niet op zijn eigen feiten"
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Gezocht / Wat is dit?

Bericht door Hendrik »

Van de electronica van Radio nijhuis weet ik niks af. Wel dat de oude Nijhuis een leuke hobby had: antieke auto's restaureren. Mijn zwager die meubelstoffeerder is heeft een keer terplaatse een hele oude van rond 1910 voor hem opnieuw bekleed met leer. De wagen liep alweer, maar mocht van Nijhuis absoluut niet naar de werkplaats van mijn zwager. Hij kon de zittingen terplaatse stofferen of niet. Nou ik ben een keer meegeweest. Was ergens aan de rand van de Wesselerbrink in die platte bungalow's. Is al wel bijna 40 jaar geleden.
Wat sas as dós was kaans.
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Gezocht / Wat is dit?

Bericht door Rene »

@ Pitr, oh ja, dat had je al verteld, je woont in het mooie Almelooo, waar altijd wat te doen is volgens Finkers.
en, bevalt het een beetje tussen de voormalige turftrappers?

@ Hendrik, je zwager heet niet toevallig Frits Bos?
Gebruikersavatar
Pitr de Nerd
Member
Member
Berichten: 376
Lid geworden op: vr jan 11, 2013 2:28 pm
Locatie: Almelo

Re: Gezocht / Wat is dit?

Bericht door Pitr de Nerd »

Rene schreef:@ Pitr, oh ja, dat had je al verteld, je woont in het mooie Almelooo, waar altijd wat te doen is volgens Finkers.
en, bevalt het een beetje tussen de voormalige turftrappers?
Wat moet ik zeggen? Lekker rustig, woon aan de rand van de stad, ik denk dat ik vanaf hier nog één keer verhuis, daar ben ik wel bij, maar daar heb ik geen weet meer van :D Kijk maar naar mijn nederig stullepie vlak bij de Grensweg met Bornerbroek, nu ook deel van Almelooooo (mag dat eigenlijk? Een Almelooooose foto op een Enschede forum? :D)
Huize Pitr.jpg
Ik vond nog een foto van de zaak van Nijhuis toen hij er nog in zat. Maar wel net voor de verhuizing, de etalage is al bijna leeg:
Radio Nijhuis hoek Oldenzaalsestraat Lage Bothof.jpg
en één van dat ze al gesloopt is, je kijkt in de richting van de ouwe fabriek van Blijdenstein-Willink:
Sloop Radio Nijhuis achtergrond Blijdenstein-willink.jpg
Pitr
"Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar niet op zijn eigen feiten"
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Gezocht / Wat is dit?

Bericht door Hendrik »

Rene schreef:@ Pitr, oh ja, dat had je al verteld, je woont in het mooie Almelooo, waar altijd wat te doen is volgens Finkers.
en, bevalt het een beetje tussen de voormalige turftrappers?

@ Hendrik, je zwager heet niet toevallig Frits Bos?
Nee, dat is m niet. Hij werkte vroeger bij Rekers aan de Marktstraat. Toen die de tent sloot is hij voor zichzelf begonnen. Bij Rekers kwam via via de creme de la creme. Zelfs de Koninklijke familie. Ik ben een keer mee geweest naar meubelzaak Ruys in Zeist en vandaar doorgestuurd naar Kasteel Middachten in De Steeg bij Arnhem. De toenmalige commisaris van de Koningin in Gelderland Molly Geertsema had in Zeist een bank besteld. Kwam uit Enschede, maar dat wisten ze niet. Zo zag ik kasteel Middachten ook eens aan de binnenkant.
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4805
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Gezocht / Wat is dit?

Bericht door Veteraan »

Mooie tuin. Hou je van viooltjes? :)
Gebruikersavatar
Pitr de Nerd
Member
Member
Berichten: 376
Lid geworden op: vr jan 11, 2013 2:28 pm
Locatie: Almelo

Re: Gezocht / Wat is dit?

Bericht door Pitr de Nerd »

Veteraan schreef:Mooie tuin. Hou je van viooltjes? :)
Zeker wel! die heb ik zelfs staan. Je had het een jaar er voor moeten zien. De Sahara was er niks bij. Die foto is twintig jaar oud, de plantjes (die er toen nog in moesten) zijn nu iets hoger. Voor grotere waarden van iets, dat wel :D Van die zandvlakte heb ik ook een foto, maar ik begin het topic aardig te vervuilen.

Pitr
"Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar niet op zijn eigen feiten"
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4805
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Gezocht / Wat is dit?

Bericht door Veteraan »

Ik ben inmiddels benieuwd naar het voorwoord van jouw boek.
Neckar
Member
Member
Berichten: 371
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 10:38 pm

Re: Gezocht / Wat is dit?

Bericht door Neckar »

De oude baas van Nijhuis was een enorme techneut en wist meteen of je kennis van zaken had of niet. Ik kon prima met hem overweg. Later kwam ik hem nog geregeld tegen op onderdelen beurzen door het hele land. Samen met zijn vrouw die toen in een rolstoel zat. We gingen altijd een kopje koffie doen en een beetje bijkletsen. Hij kwam inderdaad wel eens een beetje stug over maar ik heb er nooit last van gehad. Hij sleepte zijn vrouw overal mee heen. Respect...

Over Radio Heutink het volgende, ik woon er enkele huizen van af, nu al jaren aan de G.J. van Heekstraat ze zaten vroeger in het woonhuis aan de Hengelosestraat links waar vroeger Gezusters Borst zat. Ik heb de hele oude Heutink nog meegemaakt. Zijn zoon Henk nam de zaak over en begon aan de G.J.van Heekstraat samen met zijn vrouw runde hij de zaak en ook de huidige eigenaar, zijn zoon, hielp mee. Nu Henk en zijn vrouw overleden zijn runt zijn zoon alleen de zaak.. Petje af..overal in de stad zie je de blauwe bus.
Groet Neckar.
Gebruikersavatar
Pitr de Nerd
Member
Member
Berichten: 376
Lid geworden op: vr jan 11, 2013 2:28 pm
Locatie: Almelo

Re: Gezocht / Wat is dit?

Bericht door Pitr de Nerd »

Neckar schreef:De oude baas van Nijhuis was een enorme techneut en wist meteen of je kennis van zaken had of niet. Ik kon prima met hem overweg. Later kwam ik hem nog geregeld tegen op onderdelen beurzen door het hele land. Samen met zijn vrouw die toen in een rolstoel zat. We gingen altijd een kopje koffie doen en een beetje bijkletsen. Hij kwam inderdaad wel eens een beetje stug over maar ik heb er nooit last van gehad. Hij sleepte zijn vrouw overal mee heen. Respect...

Groet Neckar.
Neckar, grappig dat jij dat ook zag. Ik heb nooit problemen met ‘m gehad, hij was recht door zee. Wel eens te recht door zee, en daar kon niet iedereen tegen. Soms kwam ik op een rustig moment in de winkel en dan konden we over van alles en nog wat discussieren. Hij heeft voor mij ooit zijn best gedaan om een BB113 te pakken te krijgen voor een elektronisch afstembare tuner. Terwijl anderen te horen kregen dat hij soortgelijke onderdelen niet verkocht.

Oh: nerd informatie: dit is een BB113:
BB113cct.gif
BB113cct.gif (2.06 KiB) 7953 keer bekeken
Een drievoudige afstembare capaciteitsdiode :D Ik ben nou een keer iemand van het legioen der verdoemden, een techneut in hart en nieren. Kan het ook niet helpen :D

Pitr
"Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar niet op zijn eigen feiten"
Plaats reactie