Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Jugendstilhuizen Ripperdastraat

Over de rijke historie van de stad.
Martin

Bericht door Martin »

Volgens mij staat er ook aan de Zuiderhagen een Jugendstilpand, dacht ik zo. :?
Dan wel niet MST als eigenaar maar oké.   8)
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Afbeelding
Jugendstil-elementen.  :)
de kloomp'maj anhoalen
Martin

Bericht door Martin »

Kijk Winus wat moesten we toch ook zonder jou. :) :okay:
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Dit is een ontwerp voor de invulling van dat parkeerveldje tussen Kruimeltje en De Zon, met de nadruk op een, volgens mij.
Bijlagen
Zuiderhagen2.jpg
Zuiderhagen2.jpg (57.53 KiB) 11306 keer bekeken
de kloomp'maj anhoalen
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Historiserend. Ben ik heeelemaal voor!
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Bjorn

Bericht door Bjorn »

Errik schreef:Historiserend. Ben ik heeelemaal voor!
Idd :cheer:
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Van wie was dat plan ook weer?
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Gebruikersavatar
DBM
Member
Member
Berichten: 448
Lid geworden op: di mar 23, 2004 10:16 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DBM »

Ik heb gehoord dat de huizen rond de 165.000€ moeten kosten.
Maar daar krijg je ook een stel krakers bij. Wellicht handig voor de afwas..of het tuinieren.

Wat geinvesteerd moet worden om de panden weer goed te krijgen weet ik niet, maar dat zal de kosten denk ik zeker verdubbelen.
imzadi
Member
Member
Berichten: 434
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 12:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door imzadi »

Waarschijnlijk heb je dat op de voorgaande pagina van dit topic gelezen...
schaapje_martin schreef:De minimale prijzen liggen tussen de 115.000 en 160.000 euro, de noodzakelijke bouwkundige verbeteringen tussen de 70.000 en 160.000 euro.
:D :D
Gebruikersavatar
DBM
Member
Member
Berichten: 448
Lid geworden op: di mar 23, 2004 10:16 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DBM »

:o  :kweetniet:
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Je moet makelaar worden, DBM!  :D
Laatst gewijzigd door Errik op di sep 05, 2006 5:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Martin

Bericht door Martin »

Villa's in Enschede niet ontruimd

ENSCHEDE - De krakers van 2 stadsvilla's in de Ripperdastraat in Enschede mogen voorlopig blijven zitten.

Dat heeft de rechter in een kort geding bepaald. Ontruiming is pas aan de orde als de strafrechter heeft bepaald dat de krakers een strafbaar feit hebben gepleegd. De sterk verwaarloosde stadsvilla's stonden leeg en zijn begin deze maand gekraakt door studenten aan de kunstacademie. De villa's zijn eigendom van het Medisch Spectrum Twente Enschede, dat ze inmiddels te koop heeft gezet. Het ziekenhuis heeft aangifte gedaan van huisvredesbreuk, maar een ontruiming door de politie is afgelast toen de krakers een kort geding hadden aangespannen.

bron: http://www.rtvoost.nl

Hmmm.. Blijkbaar is het tegenwoordig niet meer zo strafbaar om zomaar een pand te kraken.  :(
dwars

Bericht door dwars »

schaapje_martin schreef:Hmmm.. Blijkbaar is het tegenwoordig niet meer zo strafbaar om zomaar een pand te kraken.  :(

Sterker nog, het al ruim 50 jaar niet meer strafbaar. De krakerswet is er gekomen toen na de tweede wereldoorlog er te weinig woonruimte was en speculanten huizen leeg lieten staan om zo de huurprijzen op te drijven. Als een gebouw een jaar lang ongebruikt is mag je het in gebruik nemen. Naar mijn mening zeer terecht.

De huizen aan de Ripperdastraat stonden al ruim twee jaar leeg en en zijn ernstig in verval geraakt. Zonde, en het is dan ook een goeie zaak dat de krakers ze in gebruik hebben genomen. Met de wet aan hun zijde.
Martin

Bericht door Martin »

Nou ja huisvredesbreuk staat nog wel altijd bekend als een strafbaar feit.
Ik ben trouwens ook niet zo bekend in het strafrecht in Nederland. 8)
Robert

Bericht door Robert »

dwars schreef:Als een gebouw een jaar lang ongebruikt is mag je het in gebruik nemen.
Dit klopt ja. Huisvredebreuk gaat dan niet op.
dwars

Bericht door dwars »

schaapje_martin schreef:Ik ben trouwens ook niet zo bekend in het strafrecht in Nederland. 8)
Ik ook niet, maar ik heb in het verleden ook wel eens gekraakt :). Niet om te wonen overigens, maar om popconcerten te organiseren.
Martin

Bericht door Martin »

Nou bij een volgende keer wil ik graag uitgenodigd worden. ;)  :beer:
dwars

Bericht door dwars »

Bij de volgende keer kraken of het volgende popconcert :?. Het eerste gaat nog wel even duren, het laatste is bijna iedere week :).
Martin

Bericht door Martin »

:banaan:  :beer:
Martin

Bericht door Martin »

MST wil van krakers af

ENSCHEDE - Het Medisch Spectrum Twente (MST) eist in een civiele procedure dat een groep krakers twee panden verlaat aan de Ripperdastraat.

Binnenkort dient hier over een kort geding bij de rechtbank in Almelo, aldus H. ten Vergert van de Raad van Bestuur van het MST.

Het ziekenhuis is eigenaar van de meeste historische panden aan de Ripperdastraat. Begin februari kraakte een groep AKI-studenten de woningen met de nummers 1A en 3, omdat die al jarenlang leeg staan en de studenten zitten te springen om goedkope atelierruimte.

Op dat zelfde moment zette het MST zes van de woningen te koop per openbare inschrijving, waaronder de gekraakte. Volgens directeur G.B. Suters van Ten Hag makelaars hebben zo’n tien gegadigden een bod uitgebracht. De persoon die het meeste geld heeft geboden wil volgens Suters de vier niet-gekraakte panden in één koop aanschaffen. De bedoeling is de verpauperde huizen, die binnenkort van de gemeente een monumentale status krijgen, te renoveren tot woningen.

Omdat de Staat belanghebbende is, moet de verkoping voorgelegd worden aan een aparte commissie. Die zal binnenkort beslissen wie de woningen mag kopen. Naar verwachting is dat degene met het hoogste bod. Ook op de gekraakte woningen is een bod uitgebracht, maar onduidelijk is wanneer die verkoping plaats kan vinden. Dat het MST nu pas de civiele procedure begint komt volgens Ten Vergert omdat onbekend is wie de krakers zijn.

Eerder floot de Almelose rechtbank de officier van Justitie terug, die bevel had gegeven tot een ‘strafrechtelijke ontruiming’ van de gekraakte woningen.

bron: TC Tubantia
Plaats reactie