Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Waar is dit.

Over de rijke historie van de stad.
Gebruikersavatar
Peter.h
Member
Member
Berichten: 328
Lid geworden op: di dec 15, 2009 12:55 pm
Locatie: Enschede

Waar is dit.

Bericht door Peter.h »

Weet iemand waar dit is?
Afbeelding
As dös wa-s kaans wat sa-s dan meer.
Gebruikersavatar
Peter.h
Member
Member
Berichten: 328
Lid geworden op: di dec 15, 2009 12:55 pm
Locatie: Enschede

Re: Waar is dit.

Bericht door Peter.h »

As dös wa-s kaans wat sa-s dan meer.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21510
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Waar is dit.

Bericht door Arie »

Die link werkt niet bij mij.
bartg
Member
Member
Berichten: 1266
Lid geworden op: zo aug 29, 2010 7:09 pm
Locatie: enschede

Re: Waar is dit.

Bericht door bartg »

Bij mij werkt de link ook niet!
Maar Ik denk dat het het Overschot is.
Dit type woningen in een lange lint bebouwing was destijds zowel in de Krim als in het Overschot.
De woningen in de krim kende alleen een dakraam maar in het Overschot een dakkappel ,vandaar.
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21510
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Waar is dit.

Bericht door Arie »

bartg schreef:Bij mij werkt de link ook niet!
Maar Ik denk dat het het Overschot is.
Dit type woningen in een lange lint bebouwing was destijds zowel in de Krim als in het Overschot.
De woningen in de krim kende alleen een dakraam maar in het Overschot een dakkappel ,vandaar.
Die gedachte kwam ook bij mij op Bart. Zie ook onderstaande foto van de site van Willem Janssen (enschedeinansichten) op: http://www.stadsbrandenschede.nl/hulp.php
Bijlagen
overschot.jpg
overschot.jpg (226.93 KiB) 11417 keer bekeken
bartg
Member
Member
Berichten: 1266
Lid geworden op: zo aug 29, 2010 7:09 pm
Locatie: enschede

Re: Waar is dit.

Bericht door bartg »

Deze link werk wel

http://gaskrim-enschede.hyves.nl/fotos/ ... _state__=1

en dan zie je dat de foto gemaakt is tijdens een bevrijdingsfeest in het Overschot
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21510
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Waar is dit.

Bericht door Arie »

Hierbij nog een foto van Het Overschot Bevrijdingsfestiviteiten in Het Overschot op koninginnedag (Wilhelmina)
Bijlagen
Het Overschot Bevrijdingsfestiviteiten in Het Overschot op koninginnedag (Wilhelmina).jpg
martinus
Member
Member
Berichten: 188
Lid geworden op: do jan 31, 2013 2:59 pm
Locatie: Enschede

Re: Waar is dit.

Bericht door martinus »

Ik keek net even op de beeldbank gemeente Enschede. Alle foto's auteursrechtelijk beschermd.
Wat zal de reden hiervoor zijn?
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het overal.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21510
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Waar is dit.

Bericht door Arie »

martinus schreef:Ik keek net even op de beeldbank gemeente Enschede. Alle foto's auteursrechtelijk beschermd.
Wat zal de reden hiervoor zijn?
Ik denk dat er teveel foto's van de beeldbank op het facebook worden geplaatst. Wel jammer, want het was een mooie site waar je veel documentatie kon opzoeken.
martinus
Member
Member
Berichten: 188
Lid geworden op: do jan 31, 2013 2:59 pm
Locatie: Enschede

Re: Waar is dit.

Bericht door martinus »

Arie schreef:
martinus schreef:Ik keek net even op de beeldbank gemeente Enschede. Alle foto's auteursrechtelijk beschermd.
Wat zal de reden hiervoor zijn?
Ik denk dat er teveel foto's van de beeldbank op het facebook worden geplaatst. Wel jammer, want het was een mooie site waar je veel documentatie kon opzoeken.
ik denk niet dat ze op deze manier nog foto's verkopen. Tenminste ik zal nooit een foto kopen als ik niet weet wat de afbeelding is. Maar wel jammer.
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het overal.
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4214
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Waar is dit.

Bericht door enschedeinansichten »

Er waren twee mensen op facebook actief die gewoon alles jatten zelf hebben ze niets.
Dan ga je dit in de hand werken.
Ook ik zit te denken hoe dat verder moet.
Ik krijg vaak de vraag of mensen een plaatje voor een bepaald doel mogen gebruiken en als dat niet uit de hand loop is dat nooit een probleem maar ongevraagd in grote hoeveelheden is niet acceptabel. :down:
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1294
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Waar is dit.

Bericht door Vincent1971 »

enschedeinansichten schreef:Er waren twee mensen op facebook actief die gewoon alles jatten zelf hebben ze niets.
Dan ga je dit in de hand werken.
Ook ik zit te denken hoe dat verder moet.
Ik krijg vaak de vraag of mensen een plaatje voor een bepaald doel mogen gebruiken en als dat niet uit de hand loop is dat nooit een probleem maar ongevraagd in grote hoeveelheden is niet acceptabel. :down:
Tja het laatste woord over intellectueel eigendom is volgens mij nog lang niet gezegd denk ik. Ben wel benieuwd hoe ze dat gaan oplossen binnen de E.U.
Een goed begin heeft geen einde
hans
Member
Member
Berichten: 2738
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Waar is dit.

Bericht door hans »

als ze de fotos watermerken dan ?
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4214
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Waar is dit.

Bericht door enschedeinansichten »

Vaak zijn kleine details bij deze foto's van belang en dan is een balk of watermerk zeer storend. Gewoon afblijven.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
hans
Member
Member
Berichten: 2738
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Waar is dit.

Bericht door hans »

maar als ik het goed begrijp zie je dus nu niets meer op de beeldbank ?
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4808
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Waar is dit.

Bericht door Veteraan »

hans schreef:maar als ik het goed begrijp zie je dus nu niets meer op de beeldbank ?
Ja, dat had ik ook niet direct begrepen. Het is helemaal niet meer te raadplegen. Zelfs geen piepkleine plaatjes. Dat is heel erg jammer.
Begrijp me goed: sowieso is gébruik van andermans spullen niet correct, al helemaal niet zonder toestemming te vragen, maar gebruik van gemeentegoed voor doelen als dit forum is mijns inziens geen misbruik. Wij zijn de gemeente.
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4214
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Waar is dit.

Bericht door enschedeinansichten »

@ Veteraan. Van het gebruik van een enkel plaatje hebben ze nooit een probleem gemaakt maar er rouleren complete DVD's met alle foto's.
Ook zou er zo'n DVD van mijn site zijn.
Walgelijk. :cry:
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4808
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Waar is dit.

Bericht door Veteraan »

enschedeinansichten schreef:@ Veteraan. Van het gebruik van een enkel plaatje hebben ze nooit een probleem gemaakt maar er rouleren complete DVD's met alle foto's.
Ook zou er zo'n DVD van mijn site zijn.
Walgelijk. :cry:
Dat zijn dus net zulke hufters als de illegale downloaders. Met een Als-ik-het-maar-heb-houding geef je ook aan je kinderen het "goede" voorbeeld. En zo gaat het één naar het ander kapot in deze tijd. Respect, beleefdheid, zorgzaamheid voor de buurt, en ga nog maar even door, het verdwijnt steeds meer. Men kan niet tegen regels, maar is zelf de veroorzaker van het ontstaan van nóg meer regels.
De hufters verpesten het voor de rest.
Spruwel
Member
Member
Berichten: 221
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 4:44 pm

Re: Waar is dit.

Bericht door Spruwel »

Die gemeentelijke beeldbank schiet op het moment compleet het doel voorbij. Als je niet eens een voorbeeld kunt zien van de afbeelding in een lage resolutie, wat heb je er dan aan? Ik vermoed dat ze dingen veranderen en nog niet helemaal klaar zijn.

Ik heb het al eerder gezegd... zolang je geen auteursrechten hebt verkregen van alle foto's die gebruikt zijn voor de ansichten op enschedeinansichten heb je geen recht van spreken. Ja, op de layout van de site heb je de rechten, en het specifieke ontwerp van de database valt onder het databankenrecht. Daar mogen mensen niet zomaar gebruik van maken.
Maar die afbeeldingen op zich, daar heb je geen zeggenschap over. Dat wil niet zeggen dat men het probleemloos mag kopiëren en verspreiden, het auteursrecht is daar wel duidelijk in. De enige die daar over mogen beslissen zijn de rechthebbenden en niet degenen die kaarten verzamelen.
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1294
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Waar is dit.

Bericht door Vincent1971 »

Spruwel schreef:Die gemeentelijke beeldbank schiet op het moment compleet het doel voorbij. Als je niet eens een voorbeeld kunt zien van de afbeelding in een lage resolutie, wat heb je er dan aan? Ik vermoed dat ze dingen veranderen en nog niet helemaal klaar zijn.

Ik heb het al eerder gezegd... zolang je geen auteursrechten hebt verkregen van alle foto's die gebruikt zijn voor de ansichten op enschedeinansichten heb je geen recht van spreken. Ja, op de layout van de site heb je de rechten, en het specifieke ontwerp van de database valt onder het databankenrecht. Daar mogen mensen niet zomaar gebruik van maken.
Maar die afbeeldingen op zich, daar heb je geen zeggenschap over. Dat wil niet zeggen dat men het probleemloos mag kopiëren en verspreiden, het auteursrecht is daar wel duidelijk in. De enige die daar over mogen beslissen zijn de rechthebbenden en niet degenen die kaarten verzamelen.
Wat ik mij afvraag is als er nu een maker van een ansichtkaart zich meldt ( dus de auteur is ) en een forse naheffing legt bij enschedeansichten, wat zou er dan gebeuren? De maker kan er zowiezo zich er op beroepen dat die inkomsten mis loopt.
Een goed begin heeft geen einde
Plaats reactie