Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Erve Stokhorst

Over de rijke historie van de stad.
Robert

Bericht door Robert »

Hmm, ik had toch iets meer lanenstructuur verwacht, niet echt een grote oprijlaan dus richting de Hoge Boekel vanaf de Oldenzaalsestraat/Noord Esmarkerrondweg. De bocht boven de Driehoeksweg is wel interessant/opvallend, net als de doodlopende weg onder 'noord'
Waeske

Bericht door Waeske »

Het is geloof ik ook niet waar ik aan dacht. Dat is meer noordelijk. Het is wat lastig te plaatsen op dat kaartje.
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Ik kan het niet vinden!!!  :cry:
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Het hek staat toch op de plek van de rode streep? Ik ging daar vroeger wel eens fietsen.
Bijlagen
stokhorst1930-2.jpg
stokhorst1930-2.jpg (81.53 KiB) 11559 keer bekeken
de kloomp'maj anhoalen
Waeske

Bericht door Waeske »

Terradesk, voor al uw luchtfotos.

Overigens loopt de Floraparkstraat voorbij de noord esmarkerondweg nog door tot aan de hoge boekelerweg.
Bijlagen
stokhorst_luchtfoto
stokhorst_luchtfoto
stokhort_luchtfoto.jpg (189.18 KiB) 11555 keer bekeken
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Dat dacht ik al. Is toch een mooie laan?
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Robert

Bericht door Robert »

Ja, ik heb een keer de hele Floraparkstraat afgefietst vanaf de Hoge Boekel. Erg leuk.  :) Maar was de oprijlaan dus krom? Apart..
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

De laatste keer dat ik er ging fietsen (10 jaar terug) was het al behoorlijk dichtgegroeid. Ik neem aan dat ze de laan zelf ook aangepakt hebben?
de kloomp'maj anhoalen
DrMarten

Bericht door DrMarten »

Zeer regelmatig over dat pad gelopen met de hond, het was echt een zootje, vooral de laatste 100 meter ongeveer (of de eerste vanaf de Driehoeksweg gerekend). Een grote modderpoel en het pas bijna dichtgegroeid. Moet binnenkort maar eens kijken hoe ze de boel hebben opgeknapt. Als je daar boven aan de es staat waan je je toch in een mooi stukje Enschede.
imzadi
Member
Member
Berichten: 434
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 12:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door imzadi »

Dat paadje ken ik wel. ben er vroeger ook wel eens door gefietst. Erg mooi, en voor Nederlandse begrippen zit er ook best nog wat hoogteverschil in :)
Maar het werd inderdaad steeds slechter begaanbaar... :shake:
Robert

Bericht door Robert »

John Schiffel: sleetse stadsranden aanpakken

Als Stokhorstbewoner nam hij het initiatief om aan de Driehoeksweg een oude toegangspoort van landgoed Hooge Boekel op te knappen. John Schiffel (59) hielp mee met het houtwerk te schilderen. Zondag was de oplevering. Hij popelt om in teamverband meer groenprojecten van de grond te tillen.

Afbeelding

Bron + rest

Joepie. Menschen met hart voor den stad.
Alle locaties rondom Enschede zouden met een fiets- en voetpadennet aan elkaar gekoppeld kunnen worden, liefst met handwijzers en rustpunten met informatie. De VVV heeft er wel oren naar, gemeentelijke medewerking is onmisbaar maar vooral particulieren zouden hun schouders eronder moeten zetten.
Ik zie kansen.  8)
Laatst gewijzigd door Robert op ma apr 25, 2005 4:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Nu nog iemand om die route te maken...  8)
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Robert

Bericht door Robert »

Dat zeg ik.  :D
Martin

Bericht door Martin »

Ik ben een groot voorstander.  :okay:

:beer:
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Ik ook. Noord is ook erg opgeknapt met al die nieuwe fietsroutes.
de kloomp'maj anhoalen
Robert

Bericht door Robert »

En 't boekje met fietsroutes ten noorden van Eanske. Alleen een achterlijk hoge prijs van 20 euro. :down: Gewone toeristen kopen dat simpelweg niet, ook al omdat 't niet 'direct' wordt aangeboden bij de VVV.
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

20 euro? :no: de oplichters!  :x
de kloomp'maj anhoalen
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Het is een literaire fietstocht. Alleen voor liefhebbers. Ik heb 'em gekregen als dank voor een rondleiding. Echt een leuk boekje!  :okay:
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Robert

Bericht door Robert »

Dat zal allemaal best wel, maar zolang ik 'm nog niet heb blijf ik negatief!  ;) En, de literaire wandeling? Die is hier ook nergens meer te koop...  :down:
bredevoort

Bericht door bredevoort »

Geachte heer van der Berg,
Wij zijn studenten die de opleiding Bouwtechnischede bedrijfskunde volgen aan de Saxion hogeschool te Enschede.
Inmiddels zijn wij aan ons 2e jaar begonnen. Daarin hebben we nu een project gekregen waarin wij virtueel een project moeten ontwikkelen aan de Bentrotstraat op de plaats van de autodealer.(misschien bij u bekend?)
Daarom is onze vraag of u misschien kunt aangeven naar welke voorzieningen, wat voor soort woningen, en andere dingen vraag is in jullie wijk t Ribbelt?
Ik hoop dat u misschien even tijd kunt vrij maken om onze vraga te beantwoorden.

Met vriendelijke groet,
Ronald van der Plaats
Student Bouwtechnische bedrijfskunde
bredevoort@hotmail. com
97257@student.saxion. nl
0619181706
Plaats reactie