Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

jacobsrietweg

Over de rijke historie van de stad.
Plaats reactie
delio

jacobsrietweg

Bericht door delio »

Wie kan me dr iets over vertellen......? als je langs deze weg fietst vanuit de helmerhoek richting t ruthbeek, dan zie je aan de rechterkant verscholen achter krakkemikige bomen een oude toegangspoort enig idee .....?
Hans van Dijk

Re: jacobsrietweg

Bericht door Hans van Dijk »

Maak er eens een foto van ;)
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: jacobsrietweg

Bericht door rr1991 »

Google Earth is je vriend.. Ik heb geen idee
Property

Re: jacobsrietweg

Bericht door Property »

Nog beter is Microsoft Virtual Earth
Je kunt hierdoor nog verder inzoomen op locaties.
Daarnaast kun je ook nog eens een pand van vier kanten bekijken. Super cool. (Bird's Eye)

http://maps.live.com
Helmerhoeker

Re: jacobsrietweg

Bericht door Helmerhoeker »

Ik vind live maps persoonlijk stukken lastiger navigeren dan google earth. Het is vooral irritant dat wanneer je in birds eye zit dat je niet al te ver kan uitzoomen en daardoor maar stukje bij beetje het beeld kan verslepen. Google Earth vind ik daarom, wanneer echt scherpe beelden niet noodzakelijk zijn, nog altijd de meest logische optie als ik bijvoorbeeld een route of iets dergelijks nodig heb.
Property

Re: jacobsrietweg

Bericht door Property »

Dat ben ik met je eens.
Voordeel is wel dat live maps iets meer up to date is.
Bij google maps is de Alpha toren nog een bouwput. Bij live maps staat de toren al drie kwart.
Hans van Dijk

Re: jacobsrietweg

Bericht door Hans van Dijk »

Hier stond een practical joke, maar niemand had het door :P
Laatst gewijzigd door Hans van Dijk op wo jun 18, 2008 4:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: jacobsrietweg

Bericht door Hendrik »

De poort aan de Jacobsrietweg is volgens mij van een oude vuinisbelt. Ik kan mij nog wel herinneren dat die er was. Is later afgegraven, maar de restanten zijn nog zichtbaar. De vuiniswagens leverden hun inhoud af aan een stortplaats tegenover waar nu het Shell station is aan de Broekheurnering. Vandaar ging het met lorries op een smalspoor naar het usselerveen/Jacobsrietweg. Dit was in de jaren zestig en daarvoor. Dus ver voor dat er sprake was van Helmerhoek en Wesselerlerbrink.

Bovenstaand verhaal klopt niet. Tenminste wat betreft de Jaconsrietweg. Ik was in de war met de Usselerveenweg. Riethermsteeg. Daar lag de vuinisbelt.

De Jacobsrietweg ligt tegen de Vretberg aan. Zou het kunnen dat er bewoners van de Vretberg zijn die denken dat ze in een soort Bommelstein wonen en daar de bijbehorende toegangspoort hebben gemaakt. Daar staan wel meer wanstalige producten zonder enig stijlbesef in elkaar geprutst.
Wat sas as dós was kaans.
INVISIBLE

Re: jacobsrietweg

Bericht door INVISIBLE »

Ja volgens mij weet ik precies over welke lokatie je het hebt, maar Nee ik weet niet wat erachter zit ?
Heb me dat in al die jaren ook weleens vaker dan eenmaal afgevraagd :).

Denk eerder gezegd van een (voormalige) Villa, of zoiets dergelijks.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21481
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: jacobsrietweg

Bericht door Arie »

Op de vraag wat er achter de vervallen toegangspoort aan de Jacobsrietweg heeft gestaan is nog steeds geen duidelijk antwoord gekregen. Misschien weet iemand nu hierover meer? zie ook mijn bericht van 4-6-2013 in topic: https://www.enschede-stad.nl/viewtopic. ... eg#p122895
Bijlagen
Jacobsrietweg.JPG
Jacobsrietweg (2).JPG
Plaats reactie